PDA

View Full Version : kwaliteit fender stratocaster deluxe



spike67
29 augustus 2007, 18:39
vandaag dus wezen proberen en de shop tussen een gibson lp faded en een fender stratocaster deluxe .
de fender sprak me meer aan.

Fender deluxe Stratocaster

* Stratocaster uit de Americain deluxe series
* rosewood toets, alder body
* 3 single coil elementen
* S1 switching systeem
* locking mechanieken
* kleur: 3-tone sunburst
* inclusief koffer, kabel en draagband

prijs was 1399,-



wat is de kwaliteit van deze gitaar en is hij zijn geld waard?

Rude Perception
29 augustus 2007, 18:42
Waarom lijkt de prijs je hoog? Speelde hij niet lekker? Jij zou het moeten weten of hij de prijs waard is, jij hebt hem immers geprobeerd.

Wat ik me eigenlijk meer afvraag is waarom jij tussen deze 2 gitaren twijfelt. Het zijn namelijk totaal verschillende gitaren, en er zit een heleboel tussenin wat ook zeker de moeite waard is.

bass blom
29 augustus 2007, 18:44
er zijn ook stratjes van 600 en 4000 en zelfs van 20.000

deze die je noemt google ik even en de eerste die ik zie bij een zaak die zich goedkoop noemt is 1675.

spike67
30 augustus 2007, 07:43
volgens mij is dit type (de luxe) er alleen met een rosewood toets.
de kleur van maple spreekt mij meer aan , heeft een maple toets ook een andere klank?

Eko
30 augustus 2007, 07:47
Voor een strat is de deluxe een goed gebouwd instrument. Met de moderne versies er op. Mediumjumbo fretdraad , rolled edges en een goede tremelo. Alles netjes afgewerkt en prima voor de eerste 20 jaar speelplezier. Of jij het waard vindt mag je zelf uitmaken. Als je hem koopt voor de inruilwaarde over een tijdje is het iets minder.
Voor hetzelfde geld kun je een gebruikte American Vintage serie strat kopen. Die is qua investering veel waardevaster.
De keuze tussen de twee instrumenten ( de Gibson of de Fender )is ,denk ik, alleen op kostprijs gebaseerd. Qua karakter zijn ze totaal verschillend. Niet alleen in geluid, maar ook qua mensuur. Dit is de halslengte. Dit betekent ook , met dezelfde snaardikten , een andere spanning op de snaren. De output van de instrumenten verschilt ook enorm.
Probeer eerst uit te vogelen wat je eigenlijk het meest bevalt. Dat zegt meer dan de waarde van het instrument.

Stiffel
30 augustus 2007, 08:40
volgens mij is dit type (de luxe) er alleen met een rosewood toets.
de kleur van maple spreekt mij meer aan , heeft een maple toets ook een andere klank?

Dit type is er ook met maple toets:
http://www.musik-produktiv.de/gitarre-bass/e-gitarren/e-gitarre/fender/american-deluxe.aspx

Over het geluidsverschil tussen een rosewood en maple toets is op dit forum genoeg te vinden met de zoekfunctie.

steph
30 augustus 2007, 08:47
Ik heb een US Tele deluxe (met maple toets), en dat is een zeer stabiele gitaar, met een zeer goede klank.
Ook heb ik diverse US deluxe strats in mijn handen gehad varieërend van mooi tot zeer mooie toon.
De afwerking is subliem, en nogmaals enorm stabiel.
Mischien is een tele deluxe wel de ideale brug tussen strat en Les Paul. Het was het wel voor mij... :hippie: