PDA

View Full Version : Een veer in de reet van Dirk_Hendrik!



drap
29 augustus 2007, 18:38
Toen ik vanmiddag thuiskwam, lag er tot mijn verrassing een pakketje klaar voor mij. Jawel, m'n Ibanez WH-10 wah pedaal was gerepareerd en al geariveerd! Het ding wahde namelijk niet meer en een aansluiting was kaduuk + dat ik 'm graag true bypass wilde hebben. Afijn, ik natuurlijk gelijk richting m'n gitaarzooi en het pedaal aangesloten. Top! Wat een topgeluid komt er uit! Echt een compleet andere wah dan m'n Crybaby. En wat me nog het meest opviel is hoeveel de ouwe Crybaby eigenlijk aan tone opslokte. Man oh man, wat ben ik momenteel een gelukkige bastard! Dirkie, thanx mate! Bij deze een enorme veer in je reet! :cheerup:

glasbier
29 augustus 2007, 18:45
Lijkt hij nou op een kip???

JeroenSchaaf
29 augustus 2007, 18:53
Cewl!

ik heb laatst me cry baby verkocht en een vox wah wah er voor gekocht, ging ook een wereld voor me open. zoveel tone werd weggeslikt door die crybaby ( de vox doet het ook nog steedts.. maar veel minder )

Drap , Appingedam?! er is vrijdag jamsessie in jansen!

Dirk_Hendrik
29 augustus 2007, 19:48
:chicken: :chicken: :chicken: Graag gedaan drappie ;)

drap
29 augustus 2007, 20:16
Cewl!

ik heb laatst me cry baby verkocht en een vox wah wah er voor gekocht, ging ook een wereld voor me open. zoveel tone werd weggeslikt door die crybaby ( de vox doet het ook nog steedts.. maar veel minder )

Drap , Appingedam?! er is vrijdag jamsessie in jansen!

Ik denk opzich wel dat het al een behoorlijk verschil maakt als een Crybaby true bypass wordt gemaakt qua tone. Maar ook de sweep van dat ding had ik altijd ruzie mee, zoals met alle wah pedalen tot nu toe eigenlijk. De WH-10 klinkt gelijk smooth en heeft een veel tragere sweep wat lang niet zover doorschiet in het hoog zoals een Crybaby. Ik denk dat ik de Crybaby maar hou ter backup van m'n WH-10 en ooit eens true bypass laat maken, temeer omdat de WH-10 de stevigheid heeft van een Behringer pedaal met z'n slappe plastic. Maar die klank, oh boy, oh boy, wat lekker... :satisfie:

En euh... die jamsessies in Jansen (is elke vrijdag volgens mij) laat ik maar voor wat het is. Niks ten nadele van de mensen daar, maar ik heb het behoorlijk gezien hier in App'dam en ga hier ook nooit meer naar een kroeg eigenlijk, of het moet al voor een eigen optreden zijn. Ik ben sowieso niet zo van de jamsessies om eerlijk te zijn. Ik schrijf liedjes en ben dus niet zo van het loos pingelen :) Ik ben er ook gewoon simpelweg niet goed genoeg voor.

Negative K3 fan
29 augustus 2007, 20:26
goede zaak, barend verdiende van mij al een dozijn veren in zn reet voor het volgende:

http://dirk-hendrik.com/temp/topboard.jpg

Dirk_Hendrik
29 augustus 2007, 21:14
jajajajaja zie sig.

Jorisch
29 augustus 2007, 23:13
Tis grappig, want ik heb zelf ook een oude WH-10 die nog wel werkt maar een soms weg valt enzo

Ik heb de hele tijd in mn hoofd gehad om een vox wah te gaan kopen zodra ik weer geld vrij heb voor mn gitaar maar misschien moet ik het zelfde maar laten doen

hoeveel was je kwijt?

En ik ben ook bestwel bang dat de wh-10 te kwetsbaar (lees plastic) is om mee op te treden

drap
29 augustus 2007, 23:21
Als je die WH-10 maar niet voor een keutelbedrag verkoopt omdat ie stuk is. Nou heb ik 'm ook voor €100,-, maar ja, handel is handel :D Die dingen gaan op Ebay voor makkelijk $300,-, dus een €200,- moet je er voor kunnen vangen als je 'm weg doet, al is ie niet goed werkend.

Qua materiaal ben ik ook een beetje angstig, maar anderzijds, er zijn ook professionele gitaristen die dat ding de hele wereld over slepen. En als ik een beul zoals Frusciante soms zie, dan kan dat ding toch redelijk wat hebben zou je zeggen.

JeroenSchaaf
30 augustus 2007, 00:45
Kun je die ibanez niet overbouwen in een sterker kastje dan?

* Owke jammer leek me wel een keer cewl om met je te jammen!
maar goed ik streun ook samen met een drummer en bassist alle jamsessies hier in de regio af.!

als je je bedenkt! kom een langs ( ps elke laatste vrijdag van de maand!)

FruscianteFan
30 augustus 2007, 00:58
Als je die WH-10 maar niet voor een keutelbedrag verkoopt omdat ie stuk is. Nou heb ik 'm ook voor €100,-, maar ja, handel is handel :D Die dingen gaan op Ebay voor makkelijk $300,-, dus een €200,- moet je er voor kunnen vangen als je 'm weg doet, al is ie niet goed werkend.

Qua materiaal ben ik ook een beetje angstig, maar anderzijds, er zijn ook professionele gitaristen die dat ding de hele wereld over slepen. En als ik een beul zoals Frusciante soms zie, dan kan dat ding toch redelijk wat hebben zou je zeggen.Ik wou net zeggen, zoals het mijn naam betaamt. Als ik me niet vergis, heeft John Frusciante zijn wahwahs wel verstevigd. En het zou me niets verbazen als hij een flinke voorraad ervan heeft.

edit: ik denk dat je met een beetje googlen/creativiteit ook zelf wel je WH-10 kunt verstevigen.

drap
31 augustus 2007, 16:39
Ik wou net zeggen, zoals het mijn naam betaamt. Als ik me niet vergis, heeft John Frusciante zijn wahwahs wel verstevigd. En het zou me niets verbazen als hij een flinke voorraad ervan heeft.

edit: ik denk dat je met een beetje googlen/creativiteit ook zelf wel je WH-10 kunt verstevigen.

Ik heb 's ff vluchtig gezocht op het internet, maar ik kan er niks over vinden. Ik denk haast ook niet dat er een specifieke oplossing voor is eigenlijk. Je moet er nou eenmaal voorzichtig me zijn, het is niet anders.