PDA

View Full Version : gfs pickups, iemand ervaring mee?



u-piter
29 augustus 2007, 17:01
heeft er iemand ervaring met gfs pickups?
Zijn deze goed? ik heb eens op de site gekeken, en die prijzen vielen bijzonder goed mee, nu vraag ik mij af of het degelijke kwaliteit is?

Noid
29 augustus 2007, 17:05
Hoi, jammer dat je de zoekfunctie niet kent/hebt gebruikt. Dan had je het antwoord al gehad. Maar doe vooral geen moeite: ja goede pickups, snel bestellen.

G.G.
29 augustus 2007, 17:05
heeft er iemand ervaring met gfs pickups?
Zijn deze goed? ik heb eens op de site gekeken, en die prijzen vielen bijzonder goed mee, nu vraag ik mij af of het degelijke kwaliteit is?

Begin eens met de zoekfunktie "guitarfetish".

u-piter
29 augustus 2007, 17:07
had bij zoekfunctie gfs ingedrukt,
maar had geen resultaten gekregen.

Orpheo
29 augustus 2007, 17:08
ik heb heel goeie ervaringen ermee. waanzinnig goeie pickups, voor een spotprijs. belachelijk gewoon.

Spitfire
29 augustus 2007, 17:08
Als je nou eens leest wat voor bericht je dan krijgt...


De volgende woorden zijn of te gewoon, te lang, of te kort. Ze zijn niet meegenomen in je zoek-opdracht : gfs

Veekeren
29 augustus 2007, 17:10
Als je nou eens leest wat voor bericht je dan krijgt...

En om de ts daar een vriendelijke oplossing voor te bieden: *achter gfs plaatsen bij het zoeken. GFS* dus :)

Noid
29 augustus 2007, 17:15
Fijn dat je de zoekfunctie hebt geprobeerd, sorry voor mijn wat bitse reactie. Dankzij de tips hierboven zul je meer succes met de zoekfunctie hebben.

u-piter
29 augustus 2007, 17:16
noid, ken inderdaad mijn weg nog niet goed, is wat onoverzichtelijk in het begin.
heb nu wel al info gevonden

thx

Vonk
29 augustus 2007, 17:19
Als je interesse hebt in GFS, moet je ze gewoon kopen. Je krijgt meer dan dat je verwacht.

dml
29 augustus 2007, 17:42
D'r staat ook een tweede hands setje GFS Crunchy Rails humbuckers te koop op gitaarmarkt.nl.

glasbier
29 augustus 2007, 17:46
In mijn gitaar geen GFS!

JeroenSchaaf
29 augustus 2007, 17:49
waarom niet glasbier?

glasbier
29 augustus 2007, 17:51
Ik ben er niet weg van,hebben teveel eigen sound. Ik heb eens een strat in handen gehad met GFS en die klonk enorm iel en had weinig volume.

JeroenSchaaf
29 augustus 2007, 18:05
Owke! ik dacht vraag het even! wil binnen kort me squiertje upgraden, met wat nieuwe pickups... dus ben een beetje aan het rond kijken!

dml
29 augustus 2007, 19:24
Ik ben er niet weg van,hebben teveel eigen sound. Ik heb eens een strat in handen gehad met GFS en die klonk enorm iel en had weinig volume.

Dus dat betekent dat alle GFS elementen zo klinken? Misschien handig als je vermeld welke in die Strat zaten.

Chris Winsemius
29 augustus 2007, 19:28
Ik heb 'n aantal GFS-elementjes in gebruik (Stratjes en HBtjes) en voor het geld zijn ze gewoon buitengewoon goed, SDs van 70-100 euri hoeven dan vaak niet meer. Als ik echt beter wil ga ik wel voor (duurdere) Lollars/etc.

Rinze
29 augustus 2007, 19:35
Ik heb ook een Stratje met GFS elementen erin en die klinkt prima.

robgebbink
29 augustus 2007, 19:40
Ik heb inmiddels een setje Lil Punchers in mijn homemade Telecaster gebouwd en ze klinken prima hoor, voor dat geld echt een superkoopje. Kopen!!

Fatihtjuh
29 augustus 2007, 20:52
De GFS Dream 180 is heel erg mooi en goed ook nog!

Orpheo
29 augustus 2007, 21:03
Ik heb 'n aantal GFS-elementjes in gebruik (Stratjes en HBtjes) en voor het geld zijn ze gewoon buitengewoon goed, SDs van 70-100 euri hoeven dan vaak niet meer. Als ik echt beter wil ga ik wel voor (duurdere) Lollars/etc.


helemaal mee eens. sterker nog, ik heb met mijn LP custom eindelijk de tone gevonden die ik wilde; met een setje van elementen van 75 euro (25 euro per stuk).

Orgasmocaster
29 augustus 2007, 21:14
Ik heb zelf ook een paar GFS'jes en ben dr best tevreden over, maar het is wel allemaal een beetje ge-overhyped (is dat een woord?)
GFS (Jay) weet alles heel mooi te beschrijven en hij is absoluut een marketing genius.
Het is echt goed voor het geld, en is geschikt voor epiphones, squires en budget projectjes (ik heb een custom shop setje lil killers voor mn nieuwste project) maar ik kan me niet voorstellen dat iemand GFS in zn american strat of Gibson zou zetten..

Anyway, voor GFS was Mighty Mite helemaal HET budget pickup merk, en na GFS zal een merk als Tonerider die status overnemen(http://www.tonerider.com/ ga ik voor mn volgende project proberen)

Hendriks
29 augustus 2007, 21:25
Als je op diverse fora leest dat ze wel degelijk in Fenders en Gibsons worden gestoken moet je ze wel serieus nemen.Ik heb er zelf ook zeer goede ervaringen mee.
Ik denk dat de (lage) prijs een beetje in hun nadeel werkt.

glasbier
29 augustus 2007, 21:35
Dus dat betekent dat alle GFS elementen zo klinken? Misschien handig als je vermeld welke in die Strat zaten.

Ik zal ff handig zijn;de Fender Stratocaster was een normale Standaard USA en type GFS weet ik niet omdat die gitaar niet van mij was.

Orgasmocaster
29 augustus 2007, 21:37
Als je op diverse fora leest dat ze wel degelijk in Fenders en Gibsons worden gestoken moet je ze wel serieus nemen.Ik heb er zelf ook zeer goede ervaringen mee.
Ik denk dat de (lage) prijs een beetje in hun nadeel werkt.

good point... ik beschouw mn eigen projectjes ook als een hogere kwaliteit dan een High end USA Fender, dus ik maak me dr zelf ook schuldig aan..

heeft iemand trouwens ooit Keystone Pickups geprobeerd?
Made in the USA door Bill und Becky setje voor minder dan 75$? (http://cgi.ebay.com/New-KeyStone-Single-Strat-pickups-by-Bill-Lawrence_W0QQitemZ160150988135QQihZ006QQcategoryZ2 2670QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
erg benieuwd

glasbier
29 augustus 2007, 21:40
Ik heb zelf ook een paar GFS'jes en ben dr best tevreden over, maar het is wel allemaal een beetje ge-overhyped (is dat een woord?)
GFS (Jay) weet alles heel mooi te beschrijven en hij is absoluut een marketing genius.
Het is echt goed voor het geld, en is geschikt voor epiphones, squires en budget projectjes (ik heb een custom shop setje lil killers voor mn nieuwste project) maar ik kan me niet voorstellen dat iemand GFS in zn american strat of Gibson zou zetten..

Anyway, voor GFS was Mighty Mite helemaal HET budget pickup merk, en na GFS zal een merk als Tonerider die status overnemen(http://www.tonerider.com/ ga ik voor mn volgende project proberen)

Helemaal met je eens! de GFS zal best goed zijn,maar er zijn echt betere! Dat is mijn ervaring/mening. De eigenaar van die strat waar ik het over had,was er ook erg lovend over.....maar ik dacht:"is dit nou zo geweldig?" Maar ja,ik ben ook een miereneuker!Ik zou liever een setje 2ehands SD's of iets anders kopen. Smaken verschillen....

Orpheo
29 augustus 2007, 22:40
Helemaal met je eens! de GFS zal best goed zijn,maar er zijn echt betere! Dat is mijn ervaring/mening. De eigenaar van die strat waar ik het over had,was er ook erg lovend over.....maar ik dacht:"is dit nou zo geweldig?" Maar ja,ik ben ook een miereneuker!Ik zou liever een setje 2ehands SD's of iets anders kopen. Smaken verschillen....

er is beter, maar imo ligt 't op gelijke hoogte als dimarzio of seymour duncan. Ik vind SD om eerlijk te zijn zelfs verschrikkelijk, en wil er niet dood mee gevonden worden, maar ok. Dimarzio vind ik stukken beter, maar gfs is imo even goed. Wil je echt beter kom je uit op haussel, bareknuckle, lollar, lindy fralin, kinman.

Nitefly7
31 augustus 2007, 12:19
De GFS Dream 180 is heel erg mooi en goed ook nog!

ik heb op aanraden van 'n GFS-medewerker, de Mean90's ipv de Dream90's gepakt.. de 180's pasten volgens mij niet in mijn p90 in basswood body/ash top gitaar (gibson scale/rosewood)..

Hoe bevallen die 180's qua sound?

u-piter
31 augustus 2007, 12:28
thx vr de reacties, ben er al veel wijzer van geworden.
welke gfs zijn er goed vr heavy metal?
die rails(power rail, crunchy rail)? of eerder de crunchy paf high output humbucker?


thx

nevyn292
31 augustus 2007, 13:07
naar wat er op de site staat zou ik voor de powerrails gaan als ik jou was. dit omdat je voor die crunchy rails jezelf echt alleen beperkt tot metal, terwijl die power rails ook nog een PAF achtig geluid heeft. die crunchy paf's is weer een heel ander verhaal, daar gaan ze van een opgevoerde PAF uit. bij het een praat je dus over een hele scheurende pick-up, die clean lijkt op een PAF, en bij de ander praat je iets over een opgevoerde PAF, die ze proberen te klinken als een metal pick-up. is maar waar je zelf voor wilt kiezen.

tip: ga eens bij Dicarmio muziek langs, die hebben die pick-ups in hun gitaren zitten en daar kan je ze dus lekker uittesten. ook hebben ze ze daar op voorraad dus hoef je ze meteen niet meer uit amerika te halen :cooler:

guvnor
31 augustus 2007, 13:49
Ik heb er ook goede ervaringen mee. Ik heb hier een Fernandes Revival Strat staan (ooit gekocht van mede forummer Rinze) waar ik eerder Texas Specials in had. Die heb ik laatst naar een projectgitaartje verhuisd en een setje greybottom GFSjes in de Fernandes geplaatst. Klinkt ook erg goed.

Geluid is wel anders (deze greybottoms hebben niet het Texas geluid) maar ze klinken lekker. De definitie is tamelijk goed (TS waren iets beter) maar ze klinken vol en hebben tamelijk veel power.

Nitefly7
31 augustus 2007, 13:58
naar wat er op de site staat zou ik voor de powerrails gaan als ik jou was. dit omdat je voor die crunchy rails jezelf echt alleen beperkt tot metal, terwijl die power rails ook nog een PAF achtig geluid heeft. die crunchy paf's is weer een heel ander verhaal, daar gaan ze van een opgevoerde PAF uit. bij het een praat je dus over een hele scheurende pick-up, die clean lijkt op een PAF, en bij de ander praat je iets over een opgevoerde PAF, die ze proberen te klinken als een metal pick-up. is maar waar je zelf voor wilt kiezen.

tip: ga eens bij Dicarmio muziek langs, die hebben die pick-ups in hun gitaren zitten en daar kan je ze dus lekker uittesten. ook hebben ze ze daar op voorraad dus hoef je ze meteen niet meer uit amerika te halen :cooler:

waar vind ik die -carmio? (googlen levert niet veel op nl..)

no 1 hops
31 augustus 2007, 14:00
good point... ik beschouw mn eigen projectjes ook als een hogere kwaliteit dan een High end USA Fender, dus ik maak me dr zelf ook schuldig aan..

heeft iemand trouwens ooit Keystone Pickups geprobeerd?
Made in the USA door Bill und Becky setje voor minder dan 75$? (http://cgi.ebay.com/New-KeyStone-Single-Strat-pickups-by-Bill-Lawrence_W0QQitemZ160150988135QQihZ006QQcategoryZ2 2670QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
erg benieuwdheb ze gebruikt en heb nog een setje liggen.
eerst in een cort met soft ash body, klonk op zich goed, maar in de affinity strat kwamen ze beter tot hun recht, zoete sound, veel quack bijna stil, want het blijven single coils, en gewaxed en nog eens afgedicht met hars.
nadeel is dus dat je de kapje niet kan vervangen.
wel rwrp en neck en mid zijn 5 Kohm de brug pup 9 Kohm en klinkt erg strak met gain
jammer genoeg zijn ze mij te vintage en heb liever de wat modernere sound van bv de L280

maar onbekend maakt onbemind

nevyn292
31 augustus 2007, 14:04
waar vind ik die -carmio? (googlen levert niet veel op nl..)

ow sorry, ik zie dat ik de verkeerde naam heb gegeven:eek:

nou, ik zal het goed maken:cheerup:, hier heb je de site:

http://www.dimarcomuziek.nl/

met als sublink in het menu:

http://www.dimarcomuziek.nl/NIEUW2.htm

:hippie:

Orpheo
31 augustus 2007, 14:11
naar wat er op de site staat zou ik voor de powerrails gaan als ik jou was. dit omdat je voor die crunchy rails jezelf echt alleen beperkt tot metal, terwijl die power rails ook nog een PAF achtig geluid heeft. die crunchy paf's is weer een heel ander verhaal, daar gaan ze van een opgevoerde PAF uit. bij het een praat je dus over een hele scheurende pick-up, die clean lijkt op een PAF, en bij de ander praat je iets over een opgevoerde PAF, die ze proberen te klinken als een metal pick-up. is maar waar je zelf voor wilt kiezen.

tip: ga eens bij Dicarmio muziek langs, die hebben die pick-ups in hun gitaren zitten en daar kan je ze dus lekker uittesten. ook hebben ze ze daar op voorraad dus hoef je ze meteen niet meer uit amerika te halen :cooler:

de crunchy rails hebben alleen een iets andere voicing dan de powerrails. overall denk ik dat de crunchy rails de vocing hebben ala superdistortion, en de powerrails de voicing van de evo. grof gezegd.

nevyn292
31 augustus 2007, 14:21
dat is wel heel erg grof ja. afijn, van die eenzijdige pick-ups die alleen maar kunnen scheuren zou ikzelf niet vrolijk worden. van de week maar mijn eigen setje GFS elementen gaan bestellen, denk dat het de boston blues word, weet iemand alleen het verschil tussen vintage en texas wound?

G.G.
31 augustus 2007, 16:31
Ik heb die 1960 repro's in mijn main strat zitten. Ben er extreem tevreden over. Komt ook niets anders in. Lekker geluid, lekker helder maar warm genoeg, enige nadeel, brugelement had ietsjes meer output mogen hebben.

crapton
1 september 2007, 13:38
Iemand ervaring met de GFS Bigmouth in de bridge positie? Ik overweeg combi met Dream 180 in de nek. Zoek met distortion classic rock geluid met vrij veel twang dus niet dof, clean helder, duidelijk, beetje jazzy mag wel.