PDA

View Full Version : Marshall JTM45/100



o1251
29 augustus 2007, 16:52
Ik keek net wat rond op het forum en ik kwam in een topic waar een link in stond naar een winkel site. Ik was dus zo een beetje aan het kijken, en plostling kom ik een foto tegen van een uber geile stack.
De Marshall JTM45/100.
Aangezien er maar 250 van zijn gemaakt denk ik niet dat iemand er een in bezit heeft, maar heeft iemand er ooit eens op gespeeld? En kan die misschien vertellen wat je er van vond? Ik vind hem uiterst sexy en loop heel erg te GASsen. Maar ik kan hem toch niet betalen. Hij kost slechts e5555.
Kan iemand er iets over vertellen?

Hier een link:
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=JTM45-100&pageNumber=1

Nielsje
29 augustus 2007, 16:55
Tijdje terug hadden ze er een in Almere staan.
Was persoonlijk niet zo onder de indruk, zeker niet voor dat geld, kan je beter een jtm 45 kopen..

Had Franc niet ooit het idee om er een te klonen?

heavy-metal-thunder
29 augustus 2007, 17:01
een kameraad van me heeft in 1983 een JTM 50 + 4*12 cab gekocht voor nog geen 400 euro. Ik, net als zovele anderen, waren niet weg van die sound. Iedereen wou JCM800. Eigenlijk ontloopt zo iets een Plexi niet zo veel.

Chris Winsemius
29 augustus 2007, 17:07
Heb zelf aan 'n aantal Marshall 100 Watters uit '66 gewerkt, volgens klanten kwamen de HWs niet in de buurt van oude/originele Marshalls...

JTM45 is totaal anders, op zich ook 'n Marshall maar (letterlijk en figuurlijk) "veel kleiner".

Bij pre eind '67 100 Watt Marshalls moet je aan de 1e LP van Hendrix denken/etc.

o1251
29 augustus 2007, 17:30
wat ik dus begrijp is dat die jtm45/100 niet heel goed klinkt en geen goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft.
een JTM 45 is dat toch zo'n bluesbreaker?
worden die nog gemaakt? en wat zou die kosten?

Chris Winsemius
29 augustus 2007, 17:39
't Zijn gewoon goeie amps maar ze halen het echt niet bij echte/oude of met zorg gebouwde "boutique-klonen" imho

JTM45/Bluesbreaker reïssues worden nog steeds gemaakt en verkocht maar daar geldt bovenstaand verhaal helemaal voor....

Voorbeeldje: klant van mij wil 'n BluesBreaker op ouderwetse specs... dit moet er minimaal vervangen/gedaan worden:
- uitgangstrafo
- voedingstrafo
- spoel
- filtering
- diverse waardes in de versterker

Ff zonder "vintage/high end/boutique" gelul :) : 'n reïssue JTM45 is 'n behoorlijke ok-je amp.

glasbier
29 augustus 2007, 17:43
Ik heb ook een JTM45 gehad;welgeteld één week! Heeft geen lekkere sound,zowel clean als overstuurd niet.

Negative K3 fan
29 augustus 2007, 18:17
heb er een gehoord op de eerste vintage amps meeting, absoluut niet mijn ding, maar voor bepaalde stijlen werkt het waarschijnlijk wel.

Rormo
29 augustus 2007, 18:24
Ik weet dat Bryan Adams al sinds '99 op JTM45 heads speelt. En die gitaarsound die hij bereikt live is geweldig. Verder heb ik er nooit 1 gehoord, maar zou ze graag eens testen.

o1251
29 augustus 2007, 18:54
Ik heb al eens eerder gedacht om een bluesbreaker te testen, alleen in de winkels waar ik kom (omgeving alkmaar, hoorn) daaar hebben ze die niet.

@Negative K3 fan: Voor welken stijlen zou je het wel aanbevelen?
Ik speel blues en veel Rock ('n' Roll), britpop die kant op.
Ik wil wel een lekker overstuurd geluid hebben, maar ook een stevig twang achtige sound.

Negative K3 fan
29 augustus 2007, 19:24
voor blues, rock n roll en britpop zal hij zeker geschikt zijn. Het karakter van de amp is rond, warm, vet etc. Jij zegt dat je op zoek bent naar twang, dan zou ik ook zeker naar een vox ac30 kijken, past ook bij de stijlen die je opnoemt.

Squier4ever
29 augustus 2007, 19:45
Ik heb al eens eerder gedacht om een bluesbreaker te testen, alleen in de winkels waar ik kom (omgeving alkmaar, hoorn) daaar hebben ze die niet.

@Negative K3 fan: Voor welken stijlen zou je het wel aanbevelen?
Ik speel blues en veel Rock ('n' Roll), britpop die kant op.
Ik wil wel een lekker overstuurd geluid hebben, maar ook een stevig twang achtige sound.

lekker overstuurd moet je vooral een jtm45/100 kopen als je oren meer dan 147 dBA aankunnen :D:D

anders laten modden

Dirkdewaard
29 augustus 2007, 22:25
Ik heb al eens eerder gedacht om een bluesbreaker te testen, alleen in de winkels waar ik kom (omgeving alkmaar, hoorn) daaar hebben ze die niet.

@Negative K3 fan: Voor welken stijlen zou je het wel aanbevelen?
Ik speel blues en veel Rock ('n' Roll), britpop die kant op.
Ik wil wel een lekker overstuurd geluid hebben, maar ook een stevig twang achtige sound.

Die shop in alkmaar had er altijd eentje staan, voor dat geld zal hij er nog steeds wel zijn. Mijn tip: geen nooit zoveel geld uit aan iets nieuws. Ik heb een originele BIG M super pa uit 1966 gekocht voor minder dan de helft.
en ja..... dat is KT66 :o :blast: :D

Rouzy
29 augustus 2007, 22:33
Tijdje terug hadden ze er een in Almere staan.
Was persoonlijk niet zo onder de indruk, zeker niet voor dat geld, kan je beter een jtm 45 kopen..

Had Franc niet ooit het idee om er een te klonen?Hoeveel had ie die versterker verkocht?

drap
29 augustus 2007, 22:41
Ik heb ook een JTM45 gehad;welgeteld één week! Heeft geen lekkere sound,zowel clean als overstuurd niet.

Damn kerel, je had mij er een hoop plezier mee kunnen doen :confused: Ik vind ze dan weer wel erg lekker klinken, vooral het clean met een randje.

Ik heb ooit een JTM45 bij Muziekhuis Westerhaven zien staan voor €1000,- Ik had 'm verdomme moeten kopen destijds, maar ja.

glasbier
29 augustus 2007, 22:52
Damn kerel, je had mij er een hoop plezier mee kunnen doen :confused: Ik vind ze dan weer wel erg lekker klinken, vooral het clean met een randje.

Ik heb ooit een JTM45 bij Muziekhuis Westerhaven zien staan voor €1000,- Ik had 'm verdomme moeten kopen destijds, maar ja.


Helaas...ik had er ook nog wel geld bij willen doen....ik was zo blij dat ik er vanaf was!

drap
29 augustus 2007, 22:55
Helaas...ik had er ook nog wel geld bij willen doen....ik was zo blij dat ik er vanaf was!

Euh... waarom koop je 'm dan? :???:

Boostertje ervoor, andere buizen, warm laten biassen, man je weet niet wat je mist...

glasbier
29 augustus 2007, 22:59
Ik vond hem eerst wel goed klinken,maar eenmaal thuis en na een paar dagen begon ik me aan dat ding te irriteren! T'is net een vrouw;in het begin hebben ze een lieflijke stem maar al gauw beginnen ze te krijsen! :(

Squier4ever
30 augustus 2007, 00:54
Ik vond hem eerst wel goed klinken,maar eenmaal thuis en na een paar dagen begon ik me aan dat ding te irriteren! T'is net een vrouw;in het begin hebben ze een lieflijke stem maar al gauw beginnen ze te krijsen! :(

mss ligt dat wel aan jezelf in plaats van de amp, als ik je posts zo lees.....

Franc
30 augustus 2007, 08:37
JTM45 was mijn eerste zelf gebouwde amp.

Heerlijke amp voor (wat mij betreft) de wat oudere rock. Zeker geen metal beest :)
En erg afhankelijk van de speakers die je er aan hangt. Gisteravond ge-experimenteerd met een Eminence Guitar Legend GB speaker.
Met mijn 18Watter een heerlijk vet geluid (ook clean vet op hoog volume in tegenstelling tot een andere speaker die ik er eerst aan had hangen die snel ging krijsen) maar met de JTM45 pure modder.
Echt de vervorming was niet om aan te horen.
Zal ook een deel aan de buizen liggen. Gebruik eigenlijk altijd Chinese KT66s en had er nu een set JJs in zitten, maar die zijn het toch niet helemaal wat mij betreft :(

Beste geluid ermee vind ik zelf met de G12H30 Anniversary.

JTM45/100 clonen: toekomstmuziek - absoluut nog geen tijd voor nu :D

Rinze
30 augustus 2007, 08:43
Maar het ding waar de topicstarter het over heeft is een 100 watter met twee uitgangstrafo's, er heeft een test van in de Gitarre & Bass gestaan. Hij klinkt dus anders dan een gewone JTM45 en ook anders dan een Plexi. In de G&B waren ze er erg over te spreken.

Franc
30 augustus 2007, 08:45
Zo heel veel anders ook weer niet hoor. Het is gewoon een JTM45 met een dubbele eindtrap, de preamp is exact gelijk en de eindtrap dus ook, maar dan 2 keer.
Een beetje het verschil tussen een 50W en een 100W plexi.

Fender75
30 augustus 2007, 09:26
50 watt plexi klinkt toch mooier...:)

Tristan
30 augustus 2007, 11:45
Ik heb 'm wel gehoord, tsja, wel aardig maar ik vind 'm niet geweldig...
Tip: de 2061x vind ik beter klinken en die kost een heel pak minder, dat is denk ik nog steeds de beste uit de hele Marshall top/handwired range...
Of ga anders gewoon voor Ceriatone, ook erg goed...

glasbier
30 augustus 2007, 13:19
mss ligt dat wel aan jezelf in plaats van de amp, als ik je posts zo lees.....

Tuurlijk joh,je hebt helemaal gelijk!

Squier4ever
30 augustus 2007, 13:22
Tuurlijk joh,je hebt helemaal gelijk!

nou hoef je je niet op je tenen getrapt te voelen.... normaal ben jij van de slechte (imo totaal niet humoristische) grappen, ik dacht maak er ff een terug.

nee maar serieus. het moet je ding zijn en je moet ermee doen waar ze voor bedoeld zijn, alles op 10 en raggen!

glasbier
30 augustus 2007, 13:27
nou hoef je je niet op je tenen getrapt te voelen.... normaal ben jij van de slechte (imo totaal niet humoristische) grappen, ik dacht maak er ff een terug. Ben niet op mijn tenen getrapt,heb gewoon een klote humeur!

nee maar serieus. het moet je ding zijn en je moet ermee doen waar ze voor bedoeld zijn, alles op 10 en raggen! Ook alweer zo'n stom antwoord van je!

Chris Winsemius
30 augustus 2007, 13:37
Zo heel veel anders ook weer niet hoor. Het is gewoon een JTM45 met een dubbele eindtrap, de preamp is exact gelijk en de eindtrap dus ook, maar dan 2 keer.
Een beetje het verschil tussen een 50W en een 100W plexi.

Het basis-circuit is hetzelfde maar 'n oude 100 Watter draait op beduidend hogere spanningen (dus 'n andere klank) dan 'n oude JTM45 en zeker dan 'n reïssue JTM45.

Tristan
30 augustus 2007, 14:12
Die reissue Marshalls vind ik echt 10 keer niks, klinken heel droog en schel eigenlijk, totaal geen lekkere smeuige crunch...
De handwireds en Ceriatones zijn dan echt 10 keer beter...

Squier4ever
30 augustus 2007, 17:39
Ook alweer zo'n stom antwoord van je!

denk ik ook wel is bij jou "grappen"

glasbier
31 augustus 2007, 00:00
denk ik ook wel is bij jou "grappen"

Alles op 10 lijkt me geen grap....

Squier4ever
31 augustus 2007, 19:39
Alles op 10 lijkt me geen grap....

nee maar dat is wel de manier om het allervetste geluid uit die bakken te krijgen, niet goed voor je oren maar wel vet..... grapjas.

Axelll
31 augustus 2007, 20:35
Leuke mannier om een topic te verzieken jongens ga zo door!




Kan dit nou echt niet via de PM ofzo?