PDA

View Full Version : Pots niet passend op control plate



prs
29 augustus 2007, 16:26
Ik heb bij tonefactroy de CTS replica potmeters besteld met een diameter van 10mm, echter in mijn tele control plate met gaten van 10 mm krijg ik ze niet gemonteerd.
Moet ik nieuwe pots kopen (andere) of is er een bepaalde manier om die dingen toch passend te krijgen?
Bij mijn strat heb ik trouwens ook gemerkt dat die tonefactory potmeters met een beetje wrikken maar net pastte!

Iemand met hetzelfde problem geconfronteerd?

no 1 hops
29 augustus 2007, 16:34
Ik heb bij tonefactroy de CTS replica potmeters besteld met een diameter van 10mm, echter in mijn tele control plate met gaten van 10 mm krijg ik ze niet gemonteerd.
Moet ik nieuwe pots kopen (andere) of is er een bepaalde manier om die dingen toch passend te krijgen?
Bij mijn strat heb ik trouwens ook gemerkt dat die tonefactory potmeters met een beetje wrikken maar net pastte!

Iemand met hetzelfde problem geconfronteerd?misschien heb je een schuifmaat of een kennis die er een heeft.
even meten welke maat nu niet klopt, de pots te dik, of het gat te klein.
anders gewoon met de goede maat metaal boor even ruimer boren

Nielsje
29 augustus 2007, 16:51
Jup,

schuifmaatje er even bij langs, om te kijken wat de juiste gatdiameter moet zijn.

Gewoon opboren..

prs
29 augustus 2007, 18:55
...Thanks!!

hanzeman
1 september 2007, 23:53
Zijn die replica's nog in enige wijze minder dan de 'echte' CTS?

Ik heb bij Dirk Witte trouwens een echte CTS meegkregen voor volume, maar met een dusdanig lange schacht dat mijn Fender volume knop veel meer uit steekt dan de tone pots... Duidt it op een verkeerde pot (bv voor bass volume ofzo?), Is wel 250K staat er op, alleen past de knop dus niet op de pot.

gvink
2 september 2007, 01:01
dan zal de shaft van de pot waarschijnlijk ook glad zijn? Met gitaar pots is het 't beste om op te letten dat je een geribbelde shaft hebt. Qua kwaliteit zal het niks uitmaken, maar 't is wel handig als je knop ook op je pot past.. ;)

Dan moet je ook nog op de diameter van de shaft letten. CTS pots hebben een grotere diameter ten opzichte van japanse pots. 't zelfde geldt voor knoppen vanuit us of japan..

hanzeman
2 september 2007, 17:11
nee, het is wel een geribbelde shaft, alleen te lang voor de knop. Ik zal er 1,5 mm af moeten zagen ben ik bang...

no 1 hops
2 september 2007, 17:36
nee, het is wel een geribbelde shaft, alleen te lang voor de knop. Ik zal er 1,5 mm af moeten zagen ben ik bang...wat je ook kunt doen als je genoeg schroefdraad hebt aan de potmeter is er een extra moer aan de onderkant van de plate draaien, net zo hoog totdat die aan de bovenkant net genoeg heeft om vast te kunnen draaien.
als je geen passende hebt pak je anders maar die te groot zijn, zolang het maar opvult

hanzeman
2 september 2007, 21:17
wat je ook kunt doen als je genoeg schroefdraad hebt aan de potmeter is er een extra moer aan de onderkant van de plate draaien, net zo hoog totdat die aan de bovenkant net genoeg heeft om vast te kunnen draaien.
als je geen passende hebt pak je anders maar die te groot zijn, zolang het maar opvult

Dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht! Slimme tip!