PDA

View Full Version : Mxr Micro Amp



David1223
29 augustus 2007, 14:47
Waar kan ik dit pedaal, of kopen in Utrecht, of bestellen op internet (het liefst een nederlandse winkel met weinig verzendkosten.

Swan
29 augustus 2007, 14:55
www.feedback.nl (http://www.feedback.nl)

www.dirkwitte.nl (http://www.dirkwitte.nl)

drap
29 augustus 2007, 15:14
Bijna elke gitaarzaak kan er wel aan komen lijkt mij. Het valt gewoon onder Dunlop.

Yannicks
29 augustus 2007, 17:21
MXR Micro Amp is geweldig! Ik zou em wel ff testen want hij voegt wel een beetje klank kleuring toe naar mijn mening. Feedback heeft em vast wel inderdaad.

drap
29 augustus 2007, 17:25
Het ding voegt juist bijna geen klankkleur toe. Het enige wat ie ietsiepietsie meer doet is het hoog wat meer boosten dan de rest. Maar boosten doet dat ding en lekker ook.

Weckl
29 augustus 2007, 18:13
Ik heb de MC-401 (boost/linedriver) van MXR die is ECHT clean.
Een fantastisch ding, wel iets duurder dan de Micro Amp.

David1223
29 augustus 2007, 23:30
Is ie ook goed om bijvoorbeeld refreintjes als van Seven Nation Army te boosten?

EDIT: KOST DAT DING 99 EURO!!??

EDIT: nog een vraagje, Wat wordt er bedoeld met cleanboost?

EDIT: Nog een vraagje :o , Wat is dan het verschil met dit?
http://img258.imageshack.us/img258/5058/nlpb1wg9.jpg

Weckl
30 augustus 2007, 09:08
Het verschil tussen de Micro Amp en de MC-401 is dat de Micro Amp in mijn mening een lichte kleuring aan het geluid toevoegt en dat de MC-401 echt helemaal clean is.
Wat dan het verschil is tussen de EHX en de MC-401? Geen idee... nooit geprobeerd, wel een goedkope oplossing voor €39!


Is ie ook goed om bijvoorbeeld refreintjes als van Seven Nation Army te boosten?
Volgens mij moet dat geen probleem zijn.

drap
30 augustus 2007, 11:41
Het verschil tussen de Micro Amp en de MC-401 is dat de Micro Amp in mijn mening een lichte kleuring aan het geluid toevoegt

Nou heb ik 'm ook en ik merk helemaal niets van kleuring, zoals ik al eerder zei. Het ding boost en niks meer. Gewoon een one trick pony dat doet wat ie moet doen.

EuroCinema
30 augustus 2007, 12:21
Is ie ook goed om bijvoorbeeld refreintjes als van Seven Nation Army te boosten?

EDIT: KOST DAT DING 99 EURO!!??

EDIT: nog een vraagje, Wat wordt er bedoeld met cleanboost?

EDIT: Nog een vraagje :o , Wat is dan het verschil met dit?
http://img258.imageshack.us/img258/5058/nlpb1wg9.jpg

Cleanboost betekent: het signaal dat eruit komt is hetzelfde als wat erin gaat, maar dan op hoger volume. Meer niet. Of het geluid dan ook heftiger vervormd wordt hangt ervanaf waar dat signaal heen gaat. Staat er een overdrivepedaal en/of een buizenamp achter, dan krijg je meer vervorming. En 99 euro is naar de maatstaven van dit forum nog een schijntje voor een boostpedaal :) Zonder dollen, het is wel een pedaal wat in vrijwl elk nummer echt nuttig is. Dat kun je van heel weinig pedalen zeggen.

Hee maar met dat seven nation army voorbeeld maak ik me een beetje zorgen of je niet gewoon een leuke fuzz met genoeg headroom moet hebben ipv een booster.

David1223
30 augustus 2007, 13:28
Wat moet ik dan hebben om bijvoorbeeld het refreintje van Seven Nation Army of van Hitchin A Ride van Green Day te boosten?? Jack White heeft ook een Micro Amp dus ik dacht dat dit wel goed was.

Weckl
30 augustus 2007, 15:03
Hee maar met dat seven nation army voorbeeld maak ik me een beetje zorgen of je niet gewoon een leuke fuzz met genoeg headroom moet hebben ipv een booster.
Misschien een EHX Big Muff? Die gebruikt Jack ook.


Jack White heeft ook een Micro Amp dus ik dacht dat dit wel goed was.
Is zeker geen slecht pedaaltje.

EuroCinema
30 augustus 2007, 16:33
Je noemt nu twee nummers waar in het refrein gewoon veel meer en harder gitaar gespeeld wordt. Dat is dus primair een kwestie van ingetogen spelen in de coupletten en harder aanslaan over meer snaren in de refreinen. En niet van een pedaal. (Jack White trapt wel een fuzz in bij het refrein volgens mij, trouwens.)
En die MXR is echt een prima ding, maar meer om je solo- en slagvolume te varieren dan voor dit soort dingen.

David1223
30 augustus 2007, 21:18
Bij welke stukjes gebruikt Jack die Micro Amp dan?
En wat gebeurt er dan als ik die MA voor mijn Boss DS1 gooi?

EuroCinema
31 augustus 2007, 08:09
1) Moet je aan Jack vragen :satisfie: maar ik gok dat-ie er live zijn solo's mee harder zet OF hem permanent aanzet om een buizenamp te schoppen OF dat-ie het volumeverschil tussen twee gitaren ermee oplost.
2) Dan gaat die DS-1 wat harder vervormen, terwijl het volume niet zo heel veel toeneemt, vermoed ik.