PDA

View Full Version : Ibanez DDL20 Digital Delay III kapot



Jaxxon
29 augustus 2007, 10:22
Hoi,

Vorige week viel tijdens het spelen ineens mijn geluid weg. Na ff zoeken bleek mijn Ibanez DDL20 Digital Delay III de schuldige te zijn.

Het lampje brand gewoon zoals het hoort als ik hem aanzet. Maar zowel uit als aan komt het geluid er (bijna) niet doorheen. Af en toe kraakt er wat.

Ik heb hem eens open geschroefd om te zien of er zo op het eerste oog iets te zien is. Maar geen loszittende draden ofzo.

Het pedaal heeft twee uitgangen: met effect en dry out. In eerste instantie deden geen van de twee uitgangen het. Na wat rommelen lijkt de dry out het gewoon weer te doen.

Is er iemand die dit ook al eens heeft gehad? Misschien is het een bekend euvel van dit pedaal. In ieder geval hoop ik dat hij kan worden gefixt.

Alle hulp is welkom, alvast bedankt daarvoor!

vester86
31 augustus 2007, 00:24
ik heb ook zoiets gehad, bleek een kapotte condensator te zijn.
was een cmd componentje dus duurde ff om te bestellen maar reparatie kostte bij een winkel maar een tientje.
wellicht heb je er wat aan?

Jaxxon
11 september 2007, 09:38
Zo even een late reactie vanwege drukte met verhuizing.

Waar heb je hem dan laten maken? Als reparatie een tientje kost heb ik daar wel interesse in! Natuurlijk is dit afhankelijk van wat er precies mis is.

Weet iemand waar het pedaal ter reparatie naar toe kan heen brengen? Ik woon in Tilburg.

Jaxxon
1 oktober 2007, 12:44
Iemand enig idee waar ik het pedaal naar toe kan brengen ter reparatie in de omgeving Tilburg?

Alvast bedankt!

Dirk_Hendrik
1 oktober 2007, 15:46
Nee... maar je kunt me altijd PM-en.