PDA

View Full Version : Dagje Musicstore



Badman
29 augustus 2007, 09:02
Hallo,

M'n vrienden en ik vertrekken zaterdag voor een dagje naar Keulen met de auto...: een dagje Musicstore dus :).

Kan iemand me vertellen hoe ik daar best parkeer? Ik ben van plan om (liefst) de hele dag op dezelfde parking te staan ivm 's avonds te gaan eten enzo... dus ik weet niet of de parking van Musicstore zelf dit wel toelaat.

Iemand anders nog tips?

Alvast bedankt,

golanhall
29 augustus 2007, 09:10
het is 3 uur gratis parkeren als je het ticket laat inscannen in de winkel en ik geloof dat het je 1.5 euro per uur kost om gewoon te staan.

a darker shade of grey
29 augustus 2007, 09:30
Wij hebben daar ooit gestaan in een Tiefgarage, Hauptmarkt. Best een eindje lopen nog, maar wel ontzettend goedkoop! Ik weet de prijs niet meer precies, maar toen we achteraf op die machine de rekening kregen viel het reuze mee!

Tsane
29 augustus 2007, 10:22
Ik ben er vorige maand nog geweest, wij stonden in een parkeergarage onder de Dom. Dat was eigenlijk vlakbij, ik denk een vijftal minuutjes stappen.

Riky
29 augustus 2007, 10:47
Ik ben er vorige maand nog geweest, wij stonden in een parkeergarage onder de Dom. Dat was eigenlijk vlakbij, ik denk een vijftal minuutjes stappen.

Ja klopt... Ik was er op excursie en ben met een vriend maar onze eigen excursie gaan lopen in keulen...
Ik wist helemaal niet dat er zon grote muziek winkel in keulen zat...
We waren wat aan het lopen en kwamen een drum winkel tegen... even gekeken... verder gelopen..
zag ik een groot uithang bord van een fender gitaar... wij naar binnne... stonden er alleen keyboard... nou ja... wij weer verder lopen... zagen we om de hoek een lift met daarboven een bordje... wij dachten... 'we proberen het gewoon, we kunnen altijd naar beneden'... dus wij naar boven... en toen de lift deuren opgingen...... :o
volgens mij kan ik daar wel een dag zijn:P zoveel muziek shit bij elkaar had ik nog nooit gezien!

ontopic... Het is vanaf de dom zeker niet ver lopen

hier zie je een kaart van Keulen (http://maps.google.nl/maps?hl=nl&um=1&q=music+store&near=Keulen,+Deutschland&fb=1&cid=0,0,4516910932675911108&sa=X&oi=local_result&resnum=1&ct=image)... klik even op staliet... dan zie je recht schuin boven de usic store een kruis... dat is de bovenkant van de dom... ver lopen is het dus zeker niet..

Veel plezier in keulen!!

Badman
2 september 2007, 11:50
Als gitarist de moeite om eens te zien ... De Fender/Gibson afdeling is vrij groot en je kan er als liefhebber wel ettelijke uren tijd spenderen met testen. Ik had ook enkele metalliefhebbers bij die eerder voor het Ibanez/ESP-werk gingen, maar dat viel wat tegen. De drum- en basafdeling in Keulen zijn ook vrij spectaculair om zien, zeker de trip waard .

Wat me ook opviel was het gigantisch aandeel aan Custom shops/SE's en ander duur materiaal: het leek soms meer op een show. Mooi om zien, dat wel... maar voor mijn part laten ze dat voor een deel weg en stellen ze wat test-gerichter materiaal op.

AutoStatic
2 september 2007, 13:22
Ben er 2 weken terug geweest. Auto net buiten de binnenstad gezet en met de tram naar het centrum gereden. Na een uurtje stonden we weer buiten. Vond het flink tegenvallen, het is of goedkope crap (Rockson, Jac&Danny) of dure custom shit (EVH Frankenstein à €21.500,-) en daartussen eigenlijk niet zo veel spannends. Ook qua effecten niet veel soeps. Of wanden vol met Behringer en Boss spul of glazen vitrines met Zvex doosjes. Voor de conventionele gitarist is er wel het nodige te zien en te proberen maar als je op zoek ben naar iets anders moet je daar niet zijn. Geen Fernandes, Duesenberg, Hagstrom, Schecter o.i.d. maar wel heel veel Fender en Gibson (en Squier en Epiphone).
Maar hopelijk is het de TS wel goed bevallen.

Riky
2 september 2007, 18:56
Vond het flink tegenvallen, het is of goedkope crap (Rockson, Jac&Danny) of dure custom shit (EVH Frankenstein à €21.500,-) en daartussen eigenlijk niet zo veel spannends. Ook qua effecten niet veel soeps. Of wanden vol met Behringer en Boss spul of glazen vitrines met Zvex doosjes. Voor de conventionele gitarist is er wel het nodige te zien en te proberen maar als je op zoek ben naar iets anders moet je daar niet zijn. Geen Fernandes, Duesenberg, Hagstrom, Schecter o.i.d. maar wel heel veel Fender en Gibson (en Squier en Epiphone).


Volledig mee eens!!! Je ziet er eigenlijk alleen maar bekend spul op de gitaar afdeling of een gevingerverfde fender tele voor +/- 20.000....
De drum afdeling vond ik indrukwekkender en ook vond ik dat ze veel les boeken en dvd hadden waarvan ik nog nooit had gehoord... Maar tis leuk er een keer geweest te zijn..

Daemon
2 september 2007, 23:48
Ik ben er vorige maand nog geweest, wij stonden in een parkeergarage onder de Dom. Dat was eigenlijk vlakbij, ik denk een vijftal minuutjes stappen.

Badman: De keer dat ik er was geweest hadden we de auto daar ook geparkeerd. Prima plek om 'm neer te zetten. Ook hadden we daar in de buurt ergens gegeten en dat alles was op een kleine loopafstand van elkaar. Aanrader dus in my opinion :)

AutoStatic & Riky: Niet dat ik als me ergens wil bemoeien, maar hij vroeg alleen waar hij goed kon parkeren. Niet wat mensen van de winkel zelf vonden.

Badman
3 september 2007, 13:06
Ik had m'n auto op een paar honderd meter van Musicstore gezet in zo'n bovengrondse parkeergarage... uiteindelijk moest ik 10 euro betalen voor een hele dag dus dat viel wel nog mee als we dat deelden door 5.

Heb er trouwens een American Stratocaster in Olympic white aan overgehouden... die moet onderweg zijn met DPD, want veel plek was er niet meer in de wagen :). Als ik hem heb volgt er wel een nieuw threadje met pic's!

Bedankt voor jullie ervaringen en tips ;)

Danielovich
3 september 2007, 14:58
gefeliciteerd;) mooie gitaar:)

Badman
3 september 2007, 15:17
Was er meteen gek van toen ik ze zag... rosewood toets, arctic white (niet van dat schel olympic), witte slagplaat... hmmmm :) Het werd er niet beter op toen ik ze testte ;)