PDA

View Full Version : jack plug



vox
29 augustus 2007, 00:22
hallo gozers.

ik heb een vraagje omtrent de input jack op de gitaar.. dat kreng laat steeds los, vervolg toon verlies bij lopen of bewegen gitaar (kabeltje beweegt natuurlijk mee),

hoevaak ik hem ook weer vastschroef (jack plate los schroeven > input jack vastschroeven > jack plate weer vast schroeven)

en dan is wel weer ff vast maar daarna na aantal keren spelen zo weer los.. is hier een handig heidje voor wat hem voorgoed vasthoudt???

Nielsje
29 augustus 2007, 00:26
goed vastzetten met een steeksleutel helpt.

Wat je kan doen, aan de achterkan van de jack (dus achter het plaatje) een veerring er tussen zetten. Deze zorgt ervoor dat er altijd een 'spanning' de schroefdraad staat.

Anders: gastape (dat witte spul), loc-tite.

vox
29 augustus 2007, 00:30
goed vastzetten met een steeksleutel helpt.

Wat je kan doen, aan de achterkan van de jack (dus achter het plaatje) een veerring er tussen zetten. Deze zorgt ervoor dat er altijd een 'spanning' de schroefdraad staat.

Anders: gastape (dat witte spul), loc-tite.

thanks... steeksleuteltje al eens geprobeerd (misschien te voorzichtig)
hmm een veerring die heb ik wel op het werk.. bedankt..

loc tite dat gebruiken loodgieters toch?

Nielsje
29 augustus 2007, 00:34
thanks... steeksleuteltje al eens geprobeerd (misschien te voorzichtig)
hmm een veerring die heb ik wel op het werk.. bedankt..

loc tite dat gebruiken loodgieters toch?

Mwoah, ik denk dat loodgieters meer gaslint gebruiken :)

Loc-tite heb je in heel veel soorten en maten, en wordt niet specifiek door een bepaalde groep gebruikt. Wat ik wel weet, is dat loctite officieel niet als borgmiddel mag worden gezien. en de praktijk leert, dat je het eigenlijk alleen gebruikt in 'noodgevallen'. De meeste rommel moet uit zichzelf goed vast kunnen zitten :)

Wat voor gitaar heb je? tele/les paul, of strat achtig.

Het kan namelijk zijn dat door de veerring je jack niet meer perfect past in je strat cavitie.

wiltin
29 augustus 2007, 07:00
Het moertje goed insmeren met blanke nagellak.

Kim Wilson
29 augustus 2007, 07:59
Ik zou beginnen met een nieuwe input (of eigenlijk is het een output) kopen, aangezien je ook signaal verliest als je kabel beweegt. Koop gelijk een hele goeie, ze kosten nog geen 5 euro, maar je hebt er wel veel profijt van. Probeer vervolgens een pijpsleuteltje van de goeie maat te bemachtigen en zet hem goed vast. Kan bijna niet misgaan.

Suc6. :)

Dark_Tranquillity
29 augustus 2007, 08:54
Blanke nagellak! Klinkt vreemd, maar dit zet hem toch behoorlijk vast, en het is ook weer een keer los te krijgen, zo nodig :)

Ik doe dit altijd met de tag van mijn hond, waar een briefje met zn naam, etc. inzit :) Nog nooit zonder het te willen losgelaten!

JvD.
29 augustus 2007, 09:35
ik knoop er altijd een elastiekje om.. voor ik hem er op draai

Speeddemon
29 augustus 2007, 10:05
Banzai verkoopt zulke ringen:
http://www.banzaieffects.com/Lockwasher-10mm-serrated-pr-17586.html

Gaan het losdraaien van een jack ook tegen. Overigens, een goeie Switchcraft jack heb je echt wel voor VEEL minder dan 5 euro. Hooguit 1,50. Alles daarboven is 'rip-off' priced.

bass blom
29 augustus 2007, 10:37
Banzai verkoopt zulke ringen:
http://www.banzaieffects.com/Lockwasher-10mm-serrated-pr-17586.html


hee, goeie site, ik ga eindelijk dunlop teckpicks krijgen :cheerup:

vulvasonic
29 augustus 2007, 11:38
Moet het niet eigenlijk 'output' zijn? :o

vox
30 augustus 2007, 04:33
Ik zou beginnen met een nieuwe input (of eigenlijk is het een output) kopen, aangezien je ook signaal verliest als je kabel beweegt. Koop gelijk een hele goeie, ze kosten nog geen 5 euro, maar je hebt er wel veel profijt van. Probeer vervolgens een pijpsleuteltje van de goeie maat te bemachtigen en zet hem goed vast. Kan bijna niet misgaan.

Suc6. :)

ik heb geen probleem als de jack tijdelijk weer goed vast zit, nog geen 5 euro?? kosten ze normaal niet 1 euro ofzo?


Moet het niet eigenlijk 'output' zijn? :o

ach jah whatever :p je wist wat ik bedoelde :p

maar gozers allemaal bedankt ik ga het zo wel redden...

Kim Wilson
30 augustus 2007, 08:06
ik heb geen probleem als de jack tijdelijk weer goed vast zit, nog geen 5 euro?? kosten ze normaal niet 1 euro ofzo?

...
Ja, die goeiekopie troep wel ja. Een goeie output kost dacht ik iets van 3 of 4 euro. Maar daar ging het niet om, het idee was dat zo'n ding bijna niks kost, dus moet je er gelijk een hele goeie inzetten. Scheelt een hoop ergernis. :)

vox
1 september 2007, 18:52
Ja, die goeiekopie troep wel ja. Een goeie output kost dacht ik iets van 3 of 4 euro. Maar daar ging het niet om, het idee was dat zo'n ding bijna niks kost, dus moet je er gelijk een hele goeie inzetten. Scheelt een hoop ergernis. :)

de "output" zelf doet het nog, hij zat alleen los