PDA

View Full Version : London City Spitfire Mk 2



Pyro6
28 augustus 2007, 21:54
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een stratocaster erbij kopen, nou zou dit eerst een Fender mex strat zijn maar nadat ik het advies had gehad dat een LC spitfire veel goedkoper en minstens net zo goed was, bennik daar naar op zoek gegaan.
Nou vraag ik me alleen af wat is nou het verschil tussen MK 1 en MK 2 ???
Ik kan namelijk aan een Mk 1 komen in het zwart voor een zacht prijsje.

Het idee is als ik er een gekocht heb om deze compleet te laten Overspuiten en dan zelf te laten airbrushen, misschien kan ik binnenkort foto´s erop zetten ervan.

Ik hoor graag van jullie

Mvg Pyro

Blend
28 augustus 2007, 21:56
De MK2 is het vervolg op de MK1. De Mk1 is ronduit ruk, en de MK2 heb ik ook bestelt, dat zijn heerlijke gitaartjes! Zeker wel 'n stuk beter dan welke mexicaan of japanner dan ook. Ook menig amerikaantje zal die er wel uitspelen.

Pyro6
29 augustus 2007, 07:57
owke bedankt voor de reactie, maar die Mk 1 kost maar iets van 70 euro minder in de winkel dan die MK 2. is het echt zo´n verschil. en wat is het verschil dan?? in de elementen?? ik weet dat MK 2 Alnico elementen heeft die super zijn.



Groeten Pyro

Pyro6
29 augustus 2007, 17:01
niemand een idee

Yannicks
29 augustus 2007, 17:05
Ik dacht wel dat het bij de comet zo was dat de eerste series super zijn en de latere series (na rechten kwesties met Fender) wat minder. Maar als jij het een lekkere gitaar vind? Voor de prijs hoef je het niet te laten natuurlijk. ;)

Noid
29 augustus 2007, 17:10
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een stratocaster erbij kopen, nou zou dit eerst een Fender mex strat zijn maar nadat ik het advies had gehad dat een LC spitfire veel goedkoper en minstens net zo goed was, bennik daar naar op zoek gegaan.
Nou vraag ik me alleen af wat is nou het verschil tussen MK 1 en MK 2 ???
Ik kan namelijk aan een Mk 1 komen in het zwart voor een zacht prijsje.

Het idee is als ik er een gekocht heb om deze compleet te laten Overspuiten en dan zelf te laten airbrushen, misschien kan ik binnenkort foto´s erop zetten ervan.

Ik hoor graag van jullie

Mvg Pyro
Hoi Pyro, ik hoor ook graag van jou welke info je al over het verschil tussen deze 2 gitaren hebt gevonden toen je in de zoekfunctie London city spitfire hebt ingetypt. Ik ga er vanuit dat je zult lezen dat andere mensen vinden dat de afwerking van de gitaar en de kwaliteit van de elementen van een hoger niveau zijn ...

Pyro6
29 augustus 2007, 19:19
@ Yannicks en Noid,

Bedankt voor de info, heb zelf wat rond gekeken en die mk 1 is gewoon minder dus dan moet ik w88 op die mk 2. iemand nog ideetjes voor wat mooi zou zijn om erop te laten airbrushe, als iemand nog een zwarte Mk2 heeft in de buurt dan hoor ik het graag.


Groeten Pyro

Pyro6
31 augustus 2007, 08:42
in iedergeval bedankt

Maissan
31 augustus 2007, 09:09
ik ga zelf ook een london city spitfire 2 kopen :satisfie:

Noid
31 augustus 2007, 09:55
Gezien je nickname zou het een airbrush met vlammen moeten worden, toch? Zoiets denk ik maar:
http://www.jonco48.com/blog/fart_20fire.jpg
Via de zoekfunctie hierboven kun je veel topics vinden waarin over airbrush gesproken wordt, dat zal je vast verder op weg kunnen helpen. Zoek ook eens het profiel van member Fred Dons op. Hij heeft veel gitaren en daarvan weer een aantal zelf geairbrushed. Hij is iemand die er veel verstand van heeft.

Squier4ever
31 augustus 2007, 10:07
Ik dacht wel dat het bij de comet zo was dat de eerste series super zijn en de latere series (na rechten kwesties met Fender) wat minder. Maar als jij het een lekkere gitaar vind? Voor de prijs hoef je het niet te laten natuurlijk. ;)

hier heb ik nog nooit van gehoord, bij mijn weten is er tot nu toe maar een serie comets.

Ash ketchum
31 augustus 2007, 12:59
De MK2 is het vervolg op de MK1. De Mk1 is ronduit ruk, en de MK2 heb ik ook bestelt, dat zijn heerlijke gitaartjes! Zeker wel 'n stuk beter dan welke mexicaan of japanner dan ook. Ook menig amerikaantje zal die er wel uitspelen.
Tuurlijk en Lada rijdt 10x beter dan een BMW en brengt 2dehands meer op. Kijk eens verder dan je neus lang is. Begrijp me niet verkeerd, LC's zijn namemijk prima gitaren, maar of het ooit zal tippen aan een goede fender usa of jap betwijfel ik.

Shreddingplayer
1 september 2007, 13:17
Tuurlijk en Lada rijdt 10x beter dan een BMW en brengt 2dehands meer op. Kijk eens verder dan je neus lang is. Begrijp me niet verkeerd, LC's zijn namemijk prima gitaren, maar of het ooit zal tippen aan een goede fender usa of jap betwijfel ik.
Ik heb eens zo'n LC Spitfire in mn handen gehad en geloof het of niet, deze moest helemaal niet onderdoen voor de USA Strat die ik erna bespeelde.
Zelfs de verkoper wist niet wat te zeggen.. :satisfie:
Ik heb dit exemplaar dan ook meegenomen naar huis, nadien heb ik er nog enkele in de winkels bespeeld en ik moet wel zeggen dat deze niet helemaal het niveau van de mijne halen.Maar goed.. :)

Koop een MK II , je hebt zowiezo een gitaar die doorgaans beter is dan een Fender Mex en dat voor de helft van de prijs.
MK I had minder goeie pickups en nog enkele dingen denkik.

Ik kan London City alleen maar aanbevelen, maar ik heb ergens gehoord dat zij door Farida zullen worden overgenomen?

Grtz

Badmuts
1 september 2007, 13:35
Ik kan London City alleen maar aanbevelen, maar ik heb ergens gehoord dat zij door Farida zullen worden overgenomen?

Wat ik begrepen heb is dat dezelfde gitaren onder zowel het merk LC als Farida verkocht worden. Nederlands design, chinese productie oid?

Heb zelf overigens een (goedkope) Farida ST6 wat overeen zou komen met een LC MK1(?) en je hoort mij niet klagen. Neck pickup vervangen voor een seymour duncan vintage rails en brug pickup door een hot rails.
Enige klacht die ik had was dat de chinezen "vergeten" waren de brug en output jack echt vast te schroeven.. Maar ach... Voor die prijs :)

Maissan
1 september 2007, 13:35
Ik heb eens zo'n LC Spitfire in mn handen gehad en geloof het of niet, deze moest helemaal niet onderdoen voor de USA Strat die ik erna bespeelde.
Zelfs de verkoper wist niet wat te zeggen.. :satisfie:
Ik heb dit exemplaar dan ook meegenomen naar huis, nadien heb ik er nog enkele in de winkels bespeeld en ik moet wel zeggen dat deze niet helemaal het niveau van de mijne halen.Maar goed.. :)

Koop een MK II , je hebt zowiezo een gitaar die doorgaans beter is dan een Fender Mex en dat voor de helft van de prijs.
MK I had minder goeie pickups en nog enkele dingen denkik.

Ik kan London City alleen maar aanbevelen, maar ik heb ergens gehoord dat zij door Farida zullen worden overgenomen?

Grtz

de eigenaar is laast dood geschoten van london city is mij verteld dus ik zou het niet weten maar in iedergeval heeft farida wel iets met london city temaken ze staan ook allebij op de zelfde site vermeld

Squier4ever
1 september 2007, 13:38
de eigenaar is laast dood geschoten van london city is mij verteld dus ik zou het niet weten maar in iedergeval heeft farida wel iets met london city temaken ze staan ook allebij op de zelfde site vermeld

doodgeschoten? lijkt me sterk.

E-J
1 september 2007, 18:23
Ik heb eens zo'n LC Spitfire in mn handen gehad en geloof het of niet, deze moest helemaal niet onderdoen voor de USA Strat die ik erna bespeelde.
Zelfs de verkoper wist niet wat te zeggen.. :satisfie:
Ik heb dit exemplaar dan ook meegenomen naar huis, nadien heb ik er nog enkele in de winkels bespeeld en ik moet wel zeggen dat deze niet helemaal het niveau van de mijne halen.Maar goed.. :)

Koop een MK II , je hebt zowiezo een gitaar die doorgaans beter is dan een Fender Mex en dat voor de helft van de prijs.
MK I had minder goeie pickups en nog enkele dingen denkik.

Ik kan London City alleen maar aanbevelen, maar ik heb ergens gehoord dat zij door Farida zullen worden overgenomen?

Grtz

Sjonge hoe vaak heb ik het al gezegd :D

Het verschil tussen de MK1 en MK2 is simpel, de MK1 is budget, de MK2 niet.

De MK1 heeft:
- minder kwaliteit hout, brug/tremelo, pickups.

De MK1 werd eventjes als VS-1 verkocht geloof ik. Farida's komen volgens mij uit dezelfde fabriek maar zijn toch wat anders.

Maissan
1 september 2007, 19:16
doodgeschoten? lijkt me sterk.

is echt waar tenminste als ik alphenaar de muziek zaak in haarlem moet geloven

Badmuts
1 september 2007, 20:38
Sjonge hoe vaak heb ik het al gezegd :D

Het verschil tussen de MK1 en MK2 is simpel, de MK1 is budget, de MK2 niet.

De MK1 heeft:
- minder kwaliteit hout, brug/tremelo, pickups.

De MK1 werd eventjes als VS-1 verkocht geloof ik. Farida's komen volgens mij uit dezelfde fabriek maar zijn toch wat anders.

Brug/tremelo en pickups ok. Maar wat is het verschil in hout dan precies?

OJJVZ
1 september 2007, 21:03
Farida's hebben ook geen genuine headstock.. iig mijn p-bas niet, en zijn (daarom? lawsuits uitgesloten?) nog ietsje goedkoper meestal... 150-225 voor een p-bas

E-J
1 september 2007, 21:29
Brug/tremelo en pickups ok. Maar wat is het verschil in hout dan precies?

Volgens mij agathis tegen een alder body...


Farida's hebben ook geen genuine headstock.. iig mijn p-bas niet, en zijn (daarom? lawsuits uitgesloten?) nog ietsje goedkoper meestal... 150-225 voor een p-bas

Klopt! Lekker basgitaartje trouwens, heb hem ook :)

Badmuts
2 september 2007, 10:56
Volgens mij agathis tegen een alder body...

Oh? Waar haal je dat vandaan dan? Alle beschrijvingen die ik tegenkom hebben het over een Alder body?

Pyro6
2 september 2007, 13:58
ik heb er een gevonden een MK 2 sunburst , 140 euro , 3 jaar oud maar altijd in de hoek gestaan nooit enkele malen bespeeld. :) hadden de Mk2 toen ook al die alnico elementen? want die moeten we wel hebben

E-J
2 september 2007, 14:13
Oh? Waar haal je dat vandaan dan? Alle beschrijvingen die ik tegenkom hebben het over een Alder body?

Ik dacht het :)

Maar ik heb zowel op de MK1 als de MK2 gespeeld en als je een tik gaf op de body van de eerste en vervolgens op de tweede merkte ik toch behoorlijk dat de MK1 veel holler en dunner klonk.

Badmuts
2 september 2007, 14:43
Ik dacht het :)

Maar ik heb zowel op de MK1 als de MK2 gespeeld en als je een tik gaf op de body van de eerste en vervolgens op de tweede merkte ik toch behoorlijk dat de MK1 veel holler en dunner klonk.

Ah op die manier! Tja.. Ik weet niet hoe het bij de MK2 zit, maar bij de MK1 (voor zover die gelijk is aan die Farida tenminste) zit er werkelijk een zee van ruimte onder de pickups.. Volgens mij kun je daar nog wel 3 full-size humbuckers in kwijt zeg maar :)

HotRat
2 september 2007, 17:25
Hoe onderscheid je uiterlijk verder nog de mk1 en mk2 ?

Of gaat het gewoon over opvolging, eerst was het de mk1 en erna de mk2 (wat wel logisch zou zijn overigens) ? Vanaf welk jaar was dan de omschakeling ?

E-J
2 september 2007, 18:47
Hoe onderscheid je uiterlijk verder nog de mk1 en mk2 ?

Of gaat het gewoon over opvolging, eerst was het de mk1 en erna de mk2 (wat wel logisch zou zijn overigens) ? Vanaf welk jaar was dan de omschakeling ?

Ik vond toevallig nog een London City Catalogus 2004 waarin de VS-1 en de Spitfire MKII staan.

Je ziet het verschil vooral aan de kop. De VS-1/MKI heeft zwarte belettering op de kop, en ander (goedkoper uitziender) hout. De MKII heeft een mooie maple kop met parelmoer (?) belettering. Volgens mij is trouwens de hals van de MKII wat dikker, maar dat kan ook aan mij liggen.

Het gaat niet om opvolging, het zijn verschillende modellen die tegelijkertijd werd/worden geproduceerd. De MKII is de duurdere/'betere' variant van de MKI/VS-1. Wat ik de laatste tijd wel hoor, is dat de MK1 verdween, de VS-1 kwam, de VS-1 vervolgens weer van de markt werd gehaald voor de Farida... gek allemaal.

Pyro6
2 september 2007, 19:17
hallo iedereen,


gitaar is gekocht (de MK 2)voor 120 euro :cooler:
kreeg er nog een tas bij en een snoer, hij is zo goed als nieuw wat beschadingen aan de lak maar hij word overgespoten dus geen probleem,

de snaren waren denk ik al wel 1 a 2 jaar niet vervangen zolang was er ook al niet opgespeeld, De dikke E snaar geeft heel raar geluid de rest doet het prima dus de nek is niet verbogen ofzo, hij geeft een rare trilling na geluid zeg maar. snaren staan overigens erg dicht op de Frets maar dit had ik ook al op internet zien staan. kan dit iets zijn met de afstelling? of de snaren doordat ze zo super oud zijn.(1 snaar had zelfs gewoon flink roest erop).

ik hoor het graag.

p.s. is het aan te raden de slagplaat mee te spuiten of niet of eraf te halen en dan spuiten.


Pyro

Pyro6
3 september 2007, 16:31
ik moet dit namelijk weten omdat ik van alle kanten wat anders hoor, de airbrusher zelf zegt dat et gemakkelijk kan andere seggen dat dit heel snel eraf slijt, maar als ik de plaat er af draai, dan zit ik met de hoogte verschil tussen de knoppen en het hout zeg maar, normaal zit daar een plaat tussen.


hoe moeten die knoppen er eigelijk af kan dit nergens vinden.


groeten pyro

Pyro6
7 september 2007, 19:18
hij is ingeleverd bij de airbrusher, knoppen eraf gehaald, elementen worden meegespoten en ook de brug.
hoop dat iemand nog kan zeggen wat die fret buzz is vooral de E en A snaar had het heel erg tot dat je ongeveer bij de 10de fret kwam.

Pyro6
17 september 2007, 16:47
Niemand een idee??, ik laat hem als ik hem van de week terug krijg afstellen door een professionele gitaarbouwer,

by the way hoe zet ik hier foto´s op want dan kan ik laten zien hoe het geworden is (de airbrush)


Mvg Pyro

Pyro6
18 september 2007, 18:10
mooi balen dat niemand dat even kan zeggen

Mr.Fingers
18 september 2007, 18:13
mooi balen dat niemand dat even kan zeggen
jupjup, was ffkes bezig jom

gewoon tussen tags (of het icoontje bovenaan uw berichtbalk met de bergjes en het zonnetje op de gele achtergroend) de hyperlink van uw bestand zetten (dus imageshack, of linkyourfiles.com)

johnfrusciante2
2 november 2007, 20:14
Ga morgen waarschijnlijk een zwarte spitfire halen.
Maar ik heb 1 vraagje:

Kan je een zwarte slagplaat van fender bv. erop zetten?

Wil namelijk een gilmour stratje maken!:P

Erik

E-J
3 november 2007, 11:35
Ga morgen waarschijnlijk een zwarte spitfire halen.
Maar ik heb 1 vraagje:

Kan je een zwarte slagplaat van fender bv. erop zetten?

Wil namelijk een gilmour stratje maken!:P

Erik

Hoi Erik,

Natuurlijk kan dat! Volgens mij hebben London City Spitfires gewoon dezelfde maten als Fenders... laat wel het resultaat zien :)

In mijn Spit komen binnenkort twee nieuwe (hals+midden) pickups, en een nieuwe topkam!

Goeiemorguh
3 november 2007, 12:23
Hoi Erik,

Natuurlijk kan dat! Volgens mij hebben London City Spitfires gewoon dezelfde maten als Fenders... laat wel het resultaat zien :)

In mijn Spit komen binnenkort twee nieuwe (hals+midden) pickups, en een nieuwe topkam!
Dacht dat de gaten in de slagplaat niet overeen kwamen met een echte fender maar daar ben ik niet helemaal zeker van, dacht het ergens gelezen te hebben.

Overigens, ben ook van plan de topkam te gaan vervangen maar ben een beetje huiverig om dat zelf te doen, vind het alleen wel een duur grapje om dat door bijv. vox humana te laten doen. Ga jij het zelf doen of laten doen? (ik heb het dan over voorgevijlde topkammen dus het gaat alleen om het vervagen niet om het vijlen)

E-J
3 november 2007, 12:45
Dacht dat de gaten in de slagplaat niet overeen kwamen met een echte fender maar daar ben ik niet helemaal zeker van, dacht het ergens gelezen te hebben.

Overigens, ben ook van plan de topkam te gaan vervangen maar ben een beetje huiverig om dat zelf te doen, vind het alleen wel een duur grapje om dat door bijv. vox humana te laten doen. Ga jij het zelf doen of laten doen? (ik heb het dan over voorgevijlde topkammen dus het gaat alleen om het vervagen niet om het vijlen)

Zelf heb ik linkerhanden (zelfs het makkelijkste soldeerwerk vind ik al echt moeilijk) dus ik laat het doen... kost wel wat, maar dan heb je ook wat!

Vox Humana is wel erg duur vergeleken met kleinere zaakjes niet?