PDA

View Full Version : Hagstrom Ultralux Ultraswede



Mark1990
28 augustus 2007, 20:59
ik heb hem al een paar weken, maar ik wilde jullie de foto's, ook al zijn ze van slechte kwaliteit, toch niet onthouden:

http://i76.photobucket.com/albums/j24/xiburema/P7280008.jpg

de headstock:

http://i76.photobucket.com/albums/j24/xiburema/P7280006.jpg

naast mn cheapo strat ripoff:

http://i76.photobucket.com/albums/j24/xiburema/P7280012.jpg

de binding is van een soort parelmoer, al is dat niet goed te zien, en de hals en achter/zijkant zijn zwart.

en hij speelt als een zonnetje :lp:

SkinnySweatyMan
28 augustus 2007, 21:05
mooi ding man! mooie top:D

hoe speelt die hals? vast lekker :strat:

veel plezier ermee!! :D

Mark1990
28 augustus 2007, 21:38
de hals speelt als een zonnetje, hij is iets breed, maar wel lekker dun, en hij is retesnel :)

Danielovich
28 augustus 2007, 21:41
Hij lijkt zo klein naast je strat:P

Mark1990
28 augustus 2007, 22:04
Hij lijkt zo klein naast je strat:P

hmm jah, dat had ik nog niet eens gezien, en toch is hij maar ietsjes kleiner, komt denk ik door de hoek van de camera ofzo.
k moet alleen geen nieuwe gitaren meer kopen, want mn kamer hangt nu vol:)
(ja, zo'n kleine kamer heb ik dus )

zeppo
28 augustus 2007, 22:30
Vertel, vertel: waar heb je m gekocht? Dit model is er volgens mij pas een paar maanden. De body is idd nogal klein.

Waarom heb je deze gitaar gekozen?

Tin
28 augustus 2007, 22:48
Mooi ding hoor.

Maar met wat is die hals dikte te vergelijken??

Ibanez dun of toch iets dikker??

Mark1990
29 augustus 2007, 11:55
ik heb hem bij Musicall In Noordwijk gekocht, ook al staat hij niet op hun site. ze hadden hem ook nog in het grijs.
ik heb hem gekocht, omdat ik een les paul achtige gitaar wilde (ruwweg de vorm, en 2 humbuckers), en ik deze beter vond spelen dan de epiphone LP. daarbij is hij ook nog eens zo'n 1,5 a 2 kilo lichter, dus een stuk comfortabeler.
ik heb nog nooit op een Ibanez gespeeld dus over de dikte van de nek kan ik helaas geen uitspraak doen.

wikwakka
29 augustus 2007, 14:26
Ik ben tot nu toe ook heel erg blij geweest met mijn super swede. Alleen heb ik sinds gisteren ontdekt dat er iets in/aan de hals ratelt als ik bijvoorbeeld in drop tuning speel. Het klinkt redelijk hard als ik aan akkoord aansla. Alsof de trussrod zit te trillen ofzo? Toch wel irritant. Jammer dat ik er pas ben achtergekomen sinds ik weer in het midden oosten zit!

Zal het eens aan mijn gitaarleraar laten horen. :confused:

zeppo
29 augustus 2007, 15:38
..... dat er iets in/aan de hals ratelt als ik bijvoorbeeld in drop tuning speel. Het klinkt redelijk hard als ik aan akkoord aansla.
drop tuning = lagere snaarspanning, fretbuzz misschien?


Alsof de trussrod zit te trillen ofzo?
Dan zou het alleen met resonantie (heet dat zo?) op een bepaalde frequentie te maken kunnen hebben. Lijkt mij stug dat de trussrod mee kan trillen.

Mark1990
30 augustus 2007, 11:53
ik heb het nog even nagekeken, de mensuur is 24.75'' in plaats van 25.5'' maar de body is niet veel kleiner dan mn strat.

Tin
30 augustus 2007, 11:58
Maar ik heb even op de hagstrom site gekeken.

Is dat fretboard nou van meerdere soorten samen geperst hout??
of begrijp k de tekst verkeerd?

van de hagstrom site:

"Yet another Hagstrom exclusive, the Resinator™ Fretboard is an extraordinary, homogeneous wood composite that maintains a strong fundamental harmonic and eliminates wolf tones. Resinator™ Fretboards offer the articulate sound of high quality ebony but with more consistency and durability. Silky smooth, reliable, and fast, the Hagstrom neck is a guitarist’s dream come true."