PDA

View Full Version : Nieuwe amp dag deel 2!!!



Negative K3 fan
28 augustus 2007, 20:08
vandaag afgemaakt:

http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/SP_A0912.jpg

uit deze spagghetti is een mooie buizen amp te ontrafelen, een London City DEA 130. Verbouwd naar een marshall begin '70s 1992 100 watt Superbass met PPIMV en een shitload aan filtering. Er komt nog een voetschakelbare conventionele dubbele master in (bij de inputs) en misschien nog wat meer tweaks :)

AART
28 augustus 2007, 22:01
waarom heb je alle elco's binnein gestopt, kan me niet herinneren dat mijn DEA 130 er zoveel heeft, volgens mij geen enkele binnein het chassis.

Edit: Normale DEA 130:
http://img262.imageshack.us/img262/2993/afbeelding015cc9.jpg

Negative K3 fan
28 augustus 2007, 22:04
omdat het dit de oplossing was die de minste moeite zou kosten, er zit nu 500 uF aan B+ filtering binnen in.

hij had in eerste instantie 2 50uF elco's binnenin, aan de onderkant van die plaat, plus nog 4x50 aan de buitenkant

AART
28 augustus 2007, 22:06
Ok.

Wat is er nu wezenlijk verandert? Meer gain en meer filtering?

Negative K3 fan
28 augustus 2007, 22:10
Ok.

Wat is er nu wezenlijk verandert? Meer gain en meer filtering?

alle pots vervangen
nieuwe input
kanalen intern gebridgt
PPIMV
nieuwe elco's
al die lelijke aardpunten naar het chassis vervangen door een steraarde idee, behalve de kathodes van de eindbuizen
2 mallories in de tone stack geplaatst, daar zaten hele lelijke aluminiumachtige blokjes caps naartoe gesoldeerd

geluidsverschil kan ik je niet geven, ik heb hem hier stock alleen eventjes aangehad om te kijken of er nog geluid uit kwam. Maar hij klinkt nu wel lekker, alleen met de PPIMV erg laag en de kanaal volumes erg hoog krijg je niet echt een mooie distortion, maar hij heeft wel behoorlijk wat gain in huis.

AART
28 augustus 2007, 22:16
klinkt koel.

Ik hoop dat mijn LC straks ook een beetje wil scheuren als ik de 220k's vervangen heb door 68k's of 33k's.
hopelijk heb ik in het weekend ook mijn sd-1 binnen en kan het scheuren beginnen.

Negative K3 fan
28 augustus 2007, 22:18
de truc voor scheuren is gewoon hete elementen en opendraaien, hoe hard zet je hem? en heb je de kanalen al gebridged?

AART
28 augustus 2007, 22:29
Emg 85, patchkabeltje(bridgen toch?) en volumes tegen de helft gehad. Hele lichte scheur ergens in de verte en bijna doof.... :dontgeti:

Ik ga morgen de weerstanden vervangen, hopelijk helpt dat al een beetje.

glasbier
28 augustus 2007, 22:35
Hoe staat jullie EQ als je er een patchkabel tussen hebt?

AART
28 augustus 2007, 22:40
hmm, bas 5, middle 6, treble 4 presence, 5 ofzo, maar de eq haalt niet echt veel uit imo.

glasbier
28 augustus 2007, 22:59
hmm, bas 5, middle 6, treble 4 presence, 5 ofzo, maar de eq haalt niet echt veel uit imo.

Bij mijn DEA-70 maakt dat wel degelijk verschil uit.

Negative K3 fan
28 augustus 2007, 23:18
Emg 85, patchkabeltje(bridgen toch?) en volumes tegen de helft gehad. Hele lichte scheur ergens in de verte en bijna doof.... :dontgeti:

Ik ga morgen de weerstanden vervangen, hopelijk helpt dat al een beetje.

die van mij scheurt echt stukken harder

maar ookbij mij maken de eq settings niet echt veel verschil, maarik ga morgen eens even goed zitten voor een sound test!

AART
28 augustus 2007, 23:23
Ik heb als enig vergelijk hier nu een mesa mk 4 en in vergelijking met de controls op dat ding doen ze op de lc vrijwel niets. Alleen de treble en presence hebben invloed op de schelheid van de bak, de rest maakt het heel iets zompiger of iets scherper, maar meer maakt het niet uit.