PDA

View Full Version : Elektrische gitaar kopen



bubbles
28 augustus 2007, 19:59
Hallo, ik ben van plan om een elektrische gitaar te kopen, en na een tijdje zoeken op het internet en dit forum en ben uiteindelijk op een Ibanez RG 370 DX gekomen.
Ik wil wel een tijdje doen met deze gitaar, dus niet dat ik na een jaar een nieuwe ga kopen.
In de revieuw van de gitaren van 250 tot 500 euro stond dat dat een goede gitaar is.
De bedoeling is dat ik op mijn kamer speel en ik woon ik een rijhuis dus het moet op een normaal volume te doen zijn.
Van versterkers weet ik niet veel dus nu zijn mijn vragen.
- Is dit een goede gitaar voor wat ik wil doen?
- Wat voor versterker heb ik hier voor nodig?

Alvast bedankt. ;)

G.G.
28 augustus 2007, 20:03
Hallo, ik ben van plan om een elektrische gitaar te kopen, en na een tijdje zoeken op het internet en dit forum en ben uiteindelijk op een Ibanez RG 370 DX gekomen.
Ik wil wel een tijdje doen met deze gitaar, dus niet dat ik na een jaar een nieuwe ga kopen.
In de revieuw van de gitaren van 250 tot 500 euro stond dat dat een goede gitaar is.
De bedoeling is dat ik op mijn kamer speel en ik woon ik een rijhuis dus het moet op een normaal volume te doen zijn.
Van versterkers weet ik niet veel dus nu zijn mijn vragen.
- Is dit een goede gitaar voor wat ik wil doen?
- Wat voor versterker heb ik hier voor nodig?

Alvast bedankt. ;)

OMFG. Ik wordt bijna melig van dit soort topics. Ik hou me in, in hou me in, ik hou me in. :o




Ik probeer het serieus:
Het volume ligt aan de versterker, niet de gitaar, neem er eentje met een laag wattage.



- Is dit een goede gitaar voor wat ik wil doen?



Wat wil je ermee doen? Gitaarspelen toch gewoon?

Dark_Tranquillity
28 augustus 2007, 20:09
+190873 :D

Kom iig met een duidelijk verhaal, of zoek je vraag gewoon op. Zucht. Ibanez lui...

bubbles
28 augustus 2007, 20:10
Klopt het dat het een goede gitaar is om mee te beginnen?
En de kwaliteit, is die goed?

Sorry voor de vragen maar op het internet zijn niet alle dingen even betrouwbaar.

G.G.
28 augustus 2007, 20:13
Sorry voor de vragen maar op het internet zijn niet alle dingen even betrouwbaar.
Dus wat wij je hier op het internet vertellen geloof je ook niet.

bubbles
28 augustus 2007, 20:16
We gaan hier toch niet discussiėren?
Op een forum lees je naar mijn weten meer betrouwbare dingen dan op een site van het betreffende merk.

G.G.
28 augustus 2007, 20:19
We gaan hier toch niet discussiėren?


Jij snapt het princiepe van ee forum niet ;)



Op een forum lees je naar mijn weten meer betrouwbare dingen dan op een site van het betreffende merk.

Dit forum en betrouwbare info.....















Hahahahaha














Maar wat wil je nou precies weten, want je eerste post is zoooo onduidelijk.

Yannicks
28 augustus 2007, 20:19
Als je eens verteld wat je muziek smaak is kan dat al een hoop schelen. Hoe weten wij immers of dit een goede gitaar voor jou is? Het is toch jouw gitaar? :) Meer achtergrond informatie kerel.

Kakihara
28 augustus 2007, 20:22
www.harmony-central.com
www.ultimate-guitar.com

Vind je de bevindingen van anderen terug...

bubbles
28 augustus 2007, 21:12
Als je eens verteld wat je muziek smaak is kan dat al een hoop schelen. Hoe weten wij immers of dit een goede gitaar voor jou is? Het is toch jouw gitaar? :) Meer achtergrond informatie kerel.

Ik heb nie echt een muzieksmaak, als ik maar rustige en iets minder rustige dingen kan spelen...
Niet echt dingen zoals hard rock.

The Mess
28 augustus 2007, 21:17
www.harmony-central.com
www.ultimate-guitar.com

Vind je de bevindingen van anderen terug...

Die je af en toe wel met een korreltje zout mag nemen...

Danny Drug
28 augustus 2007, 21:20
Ik heb nie echt een muzieksmaak, als ik maar rustige en iets minder rustige dingen kan spelen...
Niet echt dingen zoals hard rock.

is muziek maken dan wel een goede hobby?

Blend
28 augustus 2007, 21:20
We gaan hier toch niet discussiėren?
Op een forum lees je naar mijn weten meer betrouwbare dingen dan op een site van het betreffende merk.

Haha, dit forum niet! Hier lopen bijna alleen maar op hol geslagen idioten rond die in het gekkenhuis zitten en hier net doen alsof ze gitaar kunnen spelen.

bass blom
28 augustus 2007, 21:24
af en toe zie je ze een tijdje niet omdat ze dan in een dwangbuisje, ik noem geen namen Ya... nee, ik noem geen namen :D

:lp:

RammerStein
28 augustus 2007, 21:27
OMFG. Ik wordt bijna melig van dit soort topics. Ik hou me in, in hou me in, ik hou me in. :o




Ik probeer het serieus:
Het volume ligt aan de versterker, niet de gitaar, neem er eentje met een laag wattage.



Wat wil je ermee doen? Gitaarspelen toch gewoon?

zegt ie dat de volume aan de gitaar ligt dan?:P

Onmeunig Hans
28 augustus 2007, 21:29
Tja Bubbles ik snap de reacties hierboven wel. Je stelt een vraag die door anderen al zo vaak is gesteld dat je binnen een uurtje lezen in dit deel van het forum al een redelijk beeld krijgt van wat je zou kunnen kiezen.

1 muziekvoorkeur bepaalt mede het soort instrument. Een stratocaster zou wat voor je kunnen zijn, maar een les paul kan ook.
2. Waarom Ibanez? Er zijn tientallen andere merken die een vergelijkbare kwaliteit bieden voor een ongeveer gelijke prijs. Welke vind je goed klinken, lekker om vast te houden, mooi om te zien?
3. Al eens een goede muziekzaak binnengelopen en iets aangeraakt? Goede zaken geven je echt goed advies. Zonder internet kun je een prima gitaar vinden.
4. Versterker: Roland Cube, Vox of Line 6 zijn de meest aangeraden versterkers voor serieuze starters.
Maar waarom zou dat voor jouw gelden, misschien wil je wel een buizenamp. Lekker doen toch?

hans

bubbles
28 augustus 2007, 23:16
Het model dat ik al eerder vernoemde, vind ik er goed uitzien.
Donderdag ga ik naar de muziekwinkel, vandaag was hij dicht, en dan ga ik daar wat advies vragen.
Mijn muzieksmaak betreft zowat vanalles, van bevoorbeeld Sweet child of mine van Guns 'n Roses, tot moderne muziek tot The final countdown van Europe.
Van de eerste en de derde vind ik de gitaarsolo's heel mooi, dus ik zoek iets waar je zo'n digen mee kan spelen, op lange termijn natuurlijk. ;)
Ik heb nog niet echt slechte dingen gelezen over de Ibanez RG 370 DX, alleen dat hij moeilijk te stemmen is.
Een quote van www.ultimate-guitar.com.
"Sound: I play a lot of everything, from the Chili Peppers all the way to Metallica, and it suits it all perfectly, it has a good clean sound and a ear tearing distortion when used with my Line 6 Spider II."
De gitaar zou dus voldoen aan de dingen die ik wil.
Heeft iemand zo'n model of een ander model dat ook die dingen kan en waarvan hij tevreden is?

Danny Drug
28 augustus 2007, 23:19
Is het mogelijk om dergelijke liedjes te spelen met dit model?

zucht...

iemand?




tip.... ga naar de bieb, bij de kinderboeken... zoek is mooi boek over gitaren..

Vonk
28 augustus 2007, 23:24
Ga gewoon naar die muziekwinkel en vraag een verkoper om je te helpen. Kijk naar de modellen die ze hebben en maak een keuze.