PDA

View Full Version : Even wat om te delen met jullie



Negative K3 fan
28 augustus 2007, 17:22
Ik ben zojuist klaar met het in elkaar solderen van mn superbass/london city.

Heb uitiendelijk maar besloten om te beginnen met een stock superbass circuit met PPIMV, voetschakelbare masters en de kanalen intern gebridged.

Ik heb hem nu helemaal in elkaar, ik heb alleen de voetschakelbare masters even uitgesteld omdat ik geen afgeschermd draad meer heb liggen. Aangezet en hij deed het, gitaar ingeplugd, erg slecht geluid maar dat kwam omdat ik de bias pot helemaal naar -70 had gedraaid.

Ik zet hem opnieuw aan om te gaan biassen, alle controls op 0. Komt er een harde 100 hz (?) brom uit die telkens harder wordt. Als de stand by omgaat gaat hij met een plof uit.

Ik denk wtf, beetje kijken en zoeken, kom ik erachter dat ik geen aarde verbinding voor de PPIMV had gesoldeerd, nouja, zo gepiept. Zet ik hem weer aan begint hij alleen maar harder te brommen, ik besluit hem wat langer aan te houden en wat spanningen te meten, meet ik opeens een B+ die is gezakt naar 350 (!). Toen ik voor de grap eens naar de eindbuizen keek zag ik 2 JJ's aan 1 kant die bijna fel oranje waren!! met een bijbehorend pluimpje rook natuurlijk.

De buizen even verwisseld van plek, en ja hoor, dezelfde buizen blijven redplaten.

Dankjewel tube town!!!! ik dacht bijna even voor het eerst in mn leven een foutloze order van ze te hebben gekregen, maar nee hoor. Is al de 2e keer dat ik red platende eindbuizen van ze krijg en de zoveelste keer dat er weer gezeik is met mn bestelling.

Kim Wilson
28 augustus 2007, 17:23
www.tonefactory.nl (http://www.tonefactory.nl)

Negative K3 fan
28 augustus 2007, 18:39
net even flink lopen raggen op half power en dat ding klinkt gewoon als een tiet, me = content.

ook de eerste keer dat het me is gelukt meteen een klinkende amp te bouwen zonder te veel trouble shooten, op dat PPIMV draadje na dan :)

Nielsje
28 augustus 2007, 19:49
klinkt goed dude :)

Zelf zou ik ze niet intern bridgen, vind het best stoer staan zo'n patch kabeltje.

offtopic, ik moet nog steeds foto's van de binnenkant van m'n LC maken...

Negative K3 fan
28 augustus 2007, 21:46
daar heb je een punt, maar ik heb die gaten nodig voor de footswitchable masters :)

Negative K3 fan
28 augustus 2007, 21:48
hier nog een foto van mijne, zoals ie ook in dat andere topic staat

http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/SP_A0912.jpg

guitarnijboer
29 augustus 2007, 10:22
Waarom rij je niet gewoon even naar Amplimo voor een paar EL34's? Dat zit vlak in de buurt....

Edit: heb je die elco's zelf vervangen trouwens? Ik ben zelf meer gecharmeerd van die originele schroefelco's.

Paul Heetebrij
29 augustus 2007, 10:36
Ik weet niet of je in Den Haag woont, maar bij Stuut en Bruin hebben ze ze ook nog liggen (EL34).
Het zou mij niets verbazen als ze uit een oud magazijn nog philips-buisjes halen ook.

Bij mij werkt Full-power ook niet. Ik kan even spelen en na een minuut of 10 klapt de hoofdzekering. Ooit hoop ik dat nog eens te gaan oplossen, maar op Half-power maakt het ding al herrie zat, toch?

Franc
29 augustus 2007, 11:51
Twee vragen:
- waarom doet ie het op half power wel dan?
- welke aardedraadje voor je MV bedoel je?

Zelf heb ik nooit problemen met TubeTown en zijn buizen, waarom ga je er vanuit dat het redplaten door de buizen komt?

EDIT: ik zie nu dat je ze verwisseld hebt en het probleem met de buizen meeverhuist....mmm...vreemd hoor, dan zouden wel heel erg niet-gematched moeten zijn en dan redplaten bij een negatieve roosterspanning van -70V?

Negative K3 fan
29 augustus 2007, 17:21
ja ik heb de elco's zelf vervangen, leek me wel zo handig bij een oude amp als deze, wat bedoel je met gecharmeerd zijn??

ik had al een keer eerder red platende el84s bij tube town gekocht, die zijn ook netjes vervangen. Het aarde draadje dat ik bedoel is nog niet aanwezig op de foto. linkerlugs moeten naar massa (noem iok altijd aarde, sorry)

Franc
29 augustus 2007, 17:28
Linkerlugs naar massa? Dit is toch een Ken Fischer MV? DIe linker lugs moeten naar je bias supply.

Negative K3 fan
29 augustus 2007, 18:15
nope, het is een rich, met extra caps, dus naar massa. Heb jij trouwens al geexperimenteerd met verschillende MV's?

Enige wat ik heb gedaan is 3 verschillende varianten in 3 verschillende amps gebouwd haha.

Geronimo
2 september 2007, 00:46
Als je Tubetown zo crap vindt, waarom bestel je er dan nog? Er zijn zat alternatieven. Misschien ietsje duurder, maar dan heb je iig wat minder shit.