PDA

View Full Version : Professor Brian May



Wickerman
28 augustus 2007, 15:58
Ik weet niet of het oud nieuws is, maar ik hoorde zo juist dat Brian May pas zijn Doctoraat Sterrenkunde heeft gehaald. Iemand hier meer info over ?

EDIT; http://www.nu.nl/news/1207710/62/Queen-gitarist_Brian_May_eindelijk_doctor.html

sandman4justice
28 augustus 2007, 17:15
Hij is dokter in de sterrenkunde, professor niet hoor...

Vetzak
31 augustus 2007, 13:58
Tussen doctor en professor zit maar een benoeming verschil, hoor.

Wickerman
31 augustus 2007, 16:14
Idd, en 't ging erom dat die man genoeg geld heeft om alle honger uit de wereld te helpen, maar om het principe zijn studies toch nog gaat afmaken.

Raffel
31 augustus 2007, 17:05
hij heeft hem inmiddels toch wel al een jaartje of niet? Of heeft ie het een jaar geleden pas weer opgepikt? Ik vind t ook wel een beetje een geek af en toe hoor, wat dat betreft past het goed bij hem. Dan te bedenken dat hij eigenlijk een rocker in hart en nieren is. :D

Wickerman
31 augustus 2007, 18:21
Een jaar geleden heeft hij z'n studies waar ie 37 jaar geleden aan was begonnen weer opgepikt. Stel je voor dat je daar les van krijgt.

-Iemand nog vragen ?
>50 handen de lucht in.
-Iemand nog vragen die niet met queen te maken hebben...
>...

BrianMay
31 augustus 2007, 18:48
Hij heeft zelfs nog een tijdje wiskunde les gegeven terwijl die al in Queen zat, gewoon om geld bij te verdienen om de band te kunnen onderhouden.
Volgens mij kreeg die vorig jaar een Doctor titel van 1 of andere universiteit in Engeland vanwege z;n verdiensten in de samenleving.

Hiddie
31 augustus 2007, 19:30
Hij heeft zelfs nog een tijdje wiskunde les gegeven terwijl die al in Queen zat, gewoon om geld bij te verdienen om de band te kunnen onderhouden.
Volgens mij kreeg die vorig jaar een Doctor titel van 1 of andere universiteit in Engeland vanwege z;n verdiensten in de samenleving.


Wat een bullshit toch, een dokter titel krijg je door je doctoraat te halen...

Hij had zijn studie niet afgemaakt omdat Queen groot werd, stopte, en hij heeft het later weer opgepikt en docteraat gehaald...

Wickerman
31 augustus 2007, 20:04
Hiddie kent er zelfs meer van dan BrianMay. Dat van die les weet ik niet, maar hij heeft echt pas deze maand zijn doctoraat gehaald, heeft ie 3 uur moeten verdedigen bij z'n 'leerkrachten'.

BrianMay
31 augustus 2007, 20:24
Wat een bullshit toch, een dokter titel krijg je door je doctoraat te halen...

Hij had zijn studie niet afgemaakt omdat Queen groot werd, stopte, en hij heeft het later weer opgepikt en docteraat gehaald...

Niks geen bullshit, universiteiten in Nederland geven ook vaak genoeg eredoctoraten weg aan mensen zoals bijvoorbeeld de Koningin of buitenlandse staatshoofden, of andere belangrijke mensen die iets hebben betekent voor deze wereld. Bovendien had ie z'n studie wel afgemaakt, hij had alleen z'n proefschrift niet afgemaakt en was dus niet gepromoveert, maar hij had wel gewoon een universitair diploma, oftewel een PHD graad.

Ash ketchum
31 augustus 2007, 20:32
Niks geen bullshit, universiteiten in Nederland geven ook vaak genoeg eredoctoraten weg aan mensen zoals bijvoorbeeld de Koningin of buitenlandse staatshoofden, of andere belangrijke mensen die iets hebben betekent voor deze wereld. Bovendien had ie z'n studie wel afgemaakt, hij had alleen z'n proefschrift niet afgemaakt en was dus niet gepromoveert, maar hij had wel gewoon een universitair diploma, oftewel een PHD graad.
Ik las op nu.nl dat hij h'm nu wel had afgemaakt maar eerder (2001 ofzo) een eredoctoraat gekregen.

mayniac
31 augustus 2007, 21:26
Niks geen bullshit, universiteiten in Nederland geven ook vaak genoeg eredoctoraten weg aan mensen zoals bijvoorbeeld de Koningin of buitenlandse staatshoofden, of andere belangrijke mensen die iets hebben betekent voor deze wereld. Bovendien had ie z'n studie wel afgemaakt, hij had alleen z'n proefschrift niet afgemaakt en was dus niet gepromoveert, maar hij had wel gewoon een universitair diploma, oftewel een PHD graad.

Ehh..... je krijgt de PhD (Doctor of Philosophy) graad pas op het moment dat je promoveert..... De titel die hij ervoor had (het 'universitair diploma') was MSc (Master of Science). Het ere-doctoraat heeft hij inderdaad al een aantal jaren geleden gekregen, maar dat staat hier los van.

BrianMay
31 augustus 2007, 21:39
Mea Culpa :)

Ik las het net ook.
Maar in ieder geval was die al Doctor.

mayniac
31 augustus 2007, 21:56
Mea Culpa :)

Ik las het net ook.
Maar in ieder geval was die al Doctor.

PhD = Doctor ;)

BrianMay
31 augustus 2007, 22:10
PhD = Doctor ;)

Ja oke maar ik bedoel hij mocht zich 4 jaar geleden ofzo al Doctor noemen omdat ie toen dat eredoctoraat had gekregen van de universiteit van Hertfordshire :)

http://boulevard.nieuws.nl/472050/Brian_May_promoveert_in_astrofysica

Vetzak
1 september 2007, 11:33
Doctor honoris causa ben je met een eredoctoraat, ofte, jawel: eredoctor!

drap
1 september 2007, 16:44
Stelletje rockers...

Neals
12 september 2007, 19:42
Een rocker hoort niet af te studeren of te promoveren.

Die moet hard groupies neuken ;)