PDA

View Full Version : gibson les paul faded of gibson LP B.F.G



spike67
28 augustus 2007, 14:59
wat is de beste keuze om aan te schaffen, het uiterlijk maakt me niet zo veel uit, als die maar goed klinkt.

er zit toch iets van 400 euro tussen.

budget tot 1500 euro

alvast bedankt

glacius
28 augustus 2007, 15:05
absoluut een faded !

Teddy
28 augustus 2007, 15:20
Op Marktplaats heeft iemand een gibson LPCC aangeboden met een vaste prijs van 1500, hij is zo goedkoop omdat er volgens hem een schuur in de headstock zit die hem nooit is opgevallen of zo.
Best wel mooi meegenomen en je krijgt er een schuur bij, hij zit in de headstock dus ik weet niet of je er een fiets in kan doen ofzo.

P.S. FADED!

Blokkie
28 augustus 2007, 15:28
Zeker een faded. Die klinkt niet alleen fantastisch. Hij is ook nog eens mooi. (toch ook niet onbelangrijk). En het is een Les Paul Standard.
Ik vind die BFG's er niet uitzien.

Agent_Smith
28 augustus 2007, 18:10
Idd: Faded! Zien er gaaf uit, maar heb er nog nooit op gespeeld dus kan daar niet over oordelen.

En zoals Teddy ook zegt: '70s Custom voor 1500, da's helemaal da bomb (imo)

DeiDRagonas
28 augustus 2007, 18:31
FADED!

Heb em zelf ook en is gewoon een beest van een gitaar.
BFG heb ik ook getest. Afwerking is bekend ( kut dus), heeft iets meer bas dan een faded, en zal na een afstelbeurtje ongeveer gelijk spelen aan een faded, maar toch merk ik in de winkel dat ik die BFG's kut vind spelen zo van de fabriek van meneer Gibson..

Grt Roy.

Squier4ever
28 augustus 2007, 18:48
ligt er aan welke faded. de special faded of standard faded.
mits het de eerste is kocht ik morgen nog een BFG

RolandT
28 augustus 2007, 18:53
+1 voor de faded (als je wil besparen zou ik nog liever een studio kopen ipv de bfg)

Blokkie
28 augustus 2007, 18:56
ligt er aan welke faded. de special faded of standard faded.
mits het de eerste is kocht ik morgen nog een BFG

Ik ging er wel van uit dat de topicstarter de standard faded bedoelt

spike67
28 augustus 2007, 19:41
kan je er nog redelijk helder geluid uit krijgen?

ik ga morgen misschien naar de shop.

gr Theo

Blokkie
28 augustus 2007, 20:19
Uit een standard faded? Jazeker.

Orpheo
29 augustus 2007, 01:09
ik heb beiden, en ik speel liever op mijn BFG. De bfg klinkt iets dikker, iets kwabbiger, iets meer als een es335. ik zie de bfg meer als een soort es335 in LP vorm, dan als een LP. de bfg speelt iets soepeler, en iets sneller. Maar goed, dat zegt niks.


Dat geflame op een bfg is dus echt niet nodig. Het ligt er gewoon aan of je een fijne bfg kiest of een brakke. Soms heb je een toffe, soms een brakke, maar dat heb je imo ook met customshop LP's.

Misery Signals
29 augustus 2007, 01:43
Ik vind BFG's supermooie gitaren amai... De gele niet, maar de bruine en rode versie mmmm en goedkoop! Wel nog niet gehoord...

Orpheo
29 augustus 2007, 01:44
Ik vind BFG's supermooie gitaren amai... De gele niet, maar de bruine en rode versie mmmm en goedkoop! Wel nog niet gehoord...
ghehe, juist de gele! van veraf is t n goldtop :)