PDA

View Full Version : marshall mod van weelden?



kirk19
28 augustus 2007, 14:47
Ik heb een marshall jmp uit de jaren 70 op het oog voor een leuke prijs maar nu vroeg ik ma af of van weelden deze nog kan/wil hotrodden? Zoja, de moeite ne wat kost dat?

Alvast bedankt

Dirk_Hendrik
28 augustus 2007, 14:53
Waarom vraagstene da hier en niet gewoon aan ne van Weelden??

imlikeajungle
28 augustus 2007, 15:14
EDIT: ff zoek gebruikt en tadaa:


Ik heb destijds mijn 2203 bij Van Weelden laten modden. Heb er een FX-loop in laten bouwen, met buisje. En gelijk alle buizen laten vervangen. Was toen dacht ik 380 euro kwijt.

davinci77
28 augustus 2007, 16:38
zou hem idd gewoon eens een mailtje sturen en duidelijk omschrijven wat je precies wilt.
Hem kennende krijg je daar tamelijk snel een antwoord op.

Negative K3 fan
28 augustus 2007, 17:23
Waarom vraagstene da hier en niet gewoon aan ne van Weelden??

roflmao :)

kirk19
28 augustus 2007, 17:31
de bedoeling was iemand te vinden die me kan vertellen of het de moeite is om dit te doen bij hem of gewoon bij andere technieker... Is er hier iemand die zo een gemodde marshall heeft?

Chris Winsemius
28 augustus 2007, 17:36
Ik heb 'n aantal Van Weelden modded Marshalls in m'n werkplaats zien langskomen in alle gevallen was het werk en de sound zéér ok.

Bij het laten modificeren van jouw versterker is het belangrijk behoorlijk precies te weten wat je wilt en in goed overleg met de technicus (die zelf ook gitaar speelt) tot 'n "goede opdracht" te komen.

Email/bel hem gewoon.

davinci77
28 augustus 2007, 18:08
Ik heb een jaar of twee geleden mijn marshall compleet laten verbouwen tot een 2-kanaals versterker.
met één woord : fantastisch!
Een vriend van me heeft zijn Bassman laten ombouwen. Alleen het chassis is nog origineel. Ook te gekke sound!

Wat hij ook maakt, het klinkt en werkt perfect.
Het is alleen wel van belang dat je weet wat je wilt.
Als je dat weet is het zeker de moeite waard.
Mocht je van Weelden te duur vinden, of mocht hij geen tijd hebben, denk ik dat Chris (hierboven) je ook kan helpen.

Negative K3 fan
28 augustus 2007, 18:36
ik heb 1 keer door een van weelden modded SLP mogen spelen en dat ding klonk echt fantastisch, ik denk alleen niet dat er nog veel origineels in zat :)

AART
28 augustus 2007, 18:42
Ik heb een keer in zijn werktplaats op de twinkleland gespeeld, inderdaad een fantastische sound!
Hij heeft mijn eerste Mark IV toen gereviseerd, ook geweldig gedaan.

the sure thing
28 augustus 2007, 21:11
Op mijn JCM 800 (2210 model) zit een sticker van Peter Van Weelden. WAT hij gedaan heeft weet ik niet, maar hij klinkt als de beste JCM800 die ik ooit hebe gehad (veel beter dan de 2203 en de 2204). DOEN

jerry Hoekman
31 augustus 2007, 14:37
Een maat van mij (martin bakker) speelde een keer op een van weelden amp.
Hij zei dat zijn bek toen open viel.
Ik ben benieuwd of peter nog zit te wachten op dergelijke modificaties.
Heb je al contact met hem opgenomen?

kirk19
31 augustus 2007, 20:50
hmm dat vraag ik me ook af, wil hij dit nog wel doen??? Nuja zodra ik een marshall jmp of jcm vind neem ik contact op met hem voor de eventuele mod

Baker
1 september 2007, 00:20
ik heb 1 keer op zo'n door van weelden amp gespeeld.
Ik vind die van weelden amps zwaar overschat en veel te duur.

Doe mij maar een JVM.

Dirkdewaard
1 september 2007, 01:34
Laat een versterker bouwen ipv vernielen door v. Weelden.

jerry Hoekman
1 september 2007, 09:53
Wanneer viel je de bek dan open Martin? was dat toen er iemand gebeld had die je koch wou kopen?

Dude
1 september 2007, 10:31
ik heb 1 keer op zo'n door van weelden amp gespeeld.
Ik vind die van weelden amps zwaar overschat en veel te duur.

Doe mij maar een JVM.


pm nog gehad ??

en ?? ga je dr een kopen nu ?

Baker
2 september 2007, 12:01
Ja ik heb je PM gehad dude.
Ik ga er 1 kopen zodra de begroting het toe laat.

En jerry, inderdaad, daar viel me de bek van open.