PDA

View Full Version : ska, rock



Lakin's Juice
21 januari 2003, 17:37
hey,
ik ben dus ook nieuw hier, en ik heb geen verstand van electrische gitaren...ik heb 2 jaar les gehad op een akoestische gitaar, en ben daarna zelf een beetje gaan vogelen.
ik heb de zoekfuctie wel gebruikt voor beginners, maar daar kon ik bar weinig(eigenlijk nix) over ska vinden. NOu wil ik weten wat voor gitaar ik moet hebben als ik rock en ska wil gaan spelen, mijn budget ligt ongeveer op 600 euro (gitaar + versterker)....

alvast bedankt

crypticon
21 januari 2003, 17:54
fender telecaster

Hankey
21 januari 2003, 18:20
Fender MiM Tele of Strat of een Epi Les Paul...

Lakin's Juice
21 januari 2003, 18:55
bedankt...ik zal us kijken...

Lakin's Juice
21 januari 2003, 19:57
ik heb nog eens rondgekeken, en volgens mij ga ik dat niet redden als ik er nog een versterker bij moet, tenzij ik verkeerd gekeken heb...:-|

nog iemand met advies?

Bins
21 januari 2003, 20:12
Squier Tele? Ik vind trouwens dat je voor ska niet echt iets speciaals hoeft te zoeken hoor. Klinkt lekker op zowel hummies als single coils. Als bovengenoemde gitaren niet haalbaar zijn, kan je misschien naar een Squier Telecaster kijken, of de wat goedkopere Epiphones, maar voor mijn part haal je een ibanez of whatever. Gewoon wat jij lekker vindt klinken en kan betalen. Wedden dat dat je lekker kan "skanken" ermee dalijk :smile:

skabouter
21 januari 2003, 20:26
jippie ! nog een ska liefhebber !! welkom welkom

gitaren voor ska gebruikt zijn vaak fender strats of tele`s !

maar wat ook vaak gebruikt wordt, is een ES ! das echt geweldig. misschien is het wel helemaal niet jou stijl, maar voor ska is het super geschikt. zowel qua uiterlijk, speelbaarheid, als geluid.
een semi-akoestische geeft echt net dat geluid dat je voor ska moet hebben. warm, maar helder, met een klein akoestisch randje !

dit is wel een optie voor je misschien ?

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitarenjazz/1683792.html