PDA

View Full Version : ska, rock



Lakin's Juice
21 januari 2003, 17:37
hey,
ik ben dus ook nieuw hier, en ik heb geen verstand van electrische gitaren...ik heb 2 jaar les gehad op een akoestische gitaar, en ben daarna zelf een beetje gaan vogelen.
ik heb de zoekfuctie wel gebruikt voor beginners, maar daar kon ik bar weinig(eigenlijk nix) over ska vinden. NOu wil ik weten wat voor gitaar ik moet hebben als ik rock en ska wil gaan spelen, mijn budget ligt ongeveer op 600 euro (gitaar + versterker)....

alvast bedankt

crypticon
21 januari 2003, 17:54
fender telecaster

Hankey
21 januari 2003, 18:20
Fender MiM Tele of Strat of een Epi Les Paul...

Lakin's Juice
21 januari 2003, 18:55
bedankt...ik zal us kijken...

Lakin's Juice
21 januari 2003, 19:57
ik heb nog eens rondgekeken, en volgens mij ga ik dat niet redden als ik er nog een versterker bij moet, tenzij ik verkeerd gekeken heb...:-|

nog iemand met advies?

Bins
21 januari 2003, 20:12
Squier Tele? Ik vind trouwens dat je voor ska niet echt iets speciaals hoeft te zoeken hoor. Klinkt lekker op zowel hummies als single coils. Als bovengenoemde gitaren niet haalbaar zijn, kan je misschien naar een Squier Telecaster kijken, of de wat goedkopere Epiphones, maar voor mijn part haal je een ibanez of whatever. Gewoon wat jij lekker vindt klinken en kan betalen. Wedden dat dat je lekker kan "skanken" ermee dalijk :smile:

skabouter
21 januari 2003, 20:26
jippie ! nog een ska liefhebber !! welkom welkom

gitaren voor ska gebruikt zijn vaak fender strats of tele`s !

maar wat ook vaak gebruikt wordt, is een ES ! das echt geweldig. misschien is het wel helemaal niet jou stijl, maar voor ska is het super geschikt. zowel qua uiterlijk, speelbaarheid, als geluid.
een semi-akoestische geeft echt net dat geluid dat je voor ska moet hebben. warm, maar helder, met een klein akoestisch randje !

dit is wel een optie voor je misschien ?

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitarenjazz/1683792.html

je kan makkelijk 500 uitgeven aan een gitaar joh, en dan voor 100 euro 2e hands een prima versterker erbij doen !

succes ermee !! :smile: Prrrrrr SKA !

Lakin's Juice
21 januari 2003, 20:57
skabouter,

ja, geen idee hoe hij klinkt, dus dat zou ik ff moeten kijken...

ik weet niet of je Beef!, De Hardheid of De Bouncers (of iets in die richting) kent, maar zoiets wil ik spelen, maar ik wil ook rock (veel nummers van Live) spelen, dus als dat met zoiets kan....

moest je pas optreden in de buk? ik weet dat de skatjes een tijdje geleden waren, maar toen kon ik niet...

Bins
21 januari 2003, 21:03
:grin: De drummer van de Skatjes zit bij mij in de klas!

Lekker boeiend heh..

skabouter
21 januari 2003, 21:54
ja, ik moest laatst optreden in de buk. met die wedstrijd. en onze band (jablecna stava) heeft gewonnen !!
maar respect voor de skatjes, ze waren super !

die ene gast met lang haar (maarten) zit sinds kort ook in onze band !

http://www.jcska.tk voor pics, mp3`s en meer troep !

en de hardheid is ook super vet !! hebben wij (jcs) nu 2x mee opgetreden :smile:

maar voor zulke muziek is een ES zeer geschikt.voor rock iets minder, maar het kan wel !

skabouter
21 januari 2003, 21:56
joris bij jou in de klas, bins ? maar je woont in den haag !!

Lakin's Juice
21 januari 2003, 22:11
ja, ik had ze gehoord skabouter, strak man!

sash
21 januari 2003, 22:45
Op 2003-01-21 21:56, schreef skabouter:
joris bij jou in de klas, bins ? maar je woont in den haag !!


Hij zit in Amsterdam op school. UvA geloof ik.

skabouter
21 januari 2003, 22:47
welja joh....:smile: zal eens vragen aan hem....

ken iemand Iedereen Zo jotje ?

Bins
21 januari 2003, 22:48
Op 2003-01-21 21:56, schreef skabouter:
joris bij jou in de klas, bins ? maar je woont in den haag !!


OMG!! Ik heb het nu pas door! Goed dat je het zegt man! :wink: :razz:
Joris woont toch ook in weet-ik-waar-istan, daar hebben ze nou de trein voor uitgevonden. "Klas" bedoel ik ook mee "bij mij op dezelfde universiteit, dezelfde studie, zelfde groep". Tis een chille dude trouwens :grin:

Lakin's Juice
21 januari 2003, 23:20
Iedereen Zooo Jotje, ja ik heb ze, uhm, ergens eind december gezien in Donkeyshot Heemskerk, ze waren als voorprogramma bij de bouncers...

stonden een beetje stoned te wezen op het podium daaro...heb ik helemaal geen problemen mee, maar als het ten koste gaat van de muziek wel. in het begin was het nog wel strak, maar na een tijdje werd het ongelooflijk slap, toen 1 van die gasten het publiek inging (voor zover het er was, het was echt ongelooflijk leeg, lekker de ruimte dus :grin:!) en daarna aan de voorkant het podium weer opklom stoote die kneuter alles om, :grin:, was wel jammer...maargoed

skabouter
21 januari 2003, 23:22
ja, dat klopt wel ja, altijd stoned !! (zie naam)

beetje jammer soms, maar ach. de optredens zijn vaak wel flitsend

Lakin's Juice
21 januari 2003, 23:24
hadden wij er zeker net 1 gezien die neit flitsend was, hehe :smile:
de beatbusters zijn trouwens ook wel strak, ik zag ze op pinkpop en artquake met def p.

Wreed voor je!

skabouter
21 januari 2003, 23:29
waar woon je, zit je zelf in een band ?

Lakin's Juice
21 januari 2003, 23:34
haha, nee, ik zit niet in een band, ik heb (nog) geeneens een instrument, nouja, behalve 2 akoustische gitaren... :|

ik woon in limmen, ken je dat? (misschien domme vraag gezien je vanaf het noorden alkmaar, heiloo, limmen hebt, maar ik ken mensen uit alkmaar die niet wisten waar limmen lag... :grin:)

owh, en weet je of iemand anders natuurlijk nog goeie winkels in alkmaar (behalve spanjaard)

skabouter
21 januari 2003, 23:39
aha, limmen ken ik wel. daar woont rowie :smile:

andere winkels....peterjohanzen. maar das een soort spanjaard..... wel iets beter, maar kleiner, en geen goed service

voor bassen moet je naar HARTMAN gaan, das in broek op lange dijk. als je dat kent.
hartman is top, toffe vent, en de beste service van allemaal. heeeeeel klant vriendelijk.

er is in de oude stad van Alkmaar bij het Fnitsen ook nog een raar gitaar winkeltje. ze hebben 10 gitaren, geen service, en een dom wijf achter de toonbank. oja, en duur !

das alles wat alkmaar te bieden heeft denk ik.

tip: ga naar Feedback (utrecht), Dijkman of Wirkwitte (a`dam)

veeeeeeel keus, redelijke service, en goedkoop !

Lakin's Juice
22 januari 2003, 07:41
haha, ik ken 4 gitaarwinkels in alkmaar zelf... :razz:
van Hartman heb ik wel gehoor jah, een vriend van me heeft daar volgens mij zijn bas gekocht, hij is inderdaad ook erg tevreden over de service daar

Hartman heeft toch ook wel wat aan 2e hands gitaren?


Wreed voor je!

skabouter
22 januari 2003, 09:41
ja, tweedehands gitaren heeft ie soms. maar je moet maar net geluk hebben bij hem...

soms heeft ie wat liggen, soms nie...

Shay
22 januari 2003, 09:52
Op 2003-01-21 17:54, schreef crypticon:
fender telecaster


waarom altijd fender in hemels naam????

Een telecaster inderdaad maar niet van fender (ff tussendoor, een blade tele bijvoorbeeld klinkt 10x beter dan een fender tele). Maar goed, versterkertje tweedehands. Ik heb nog een peavey bandit 112 staan en die mag je hebben voor 175 euro.

Voorbeeld opstelling

Squire Telecaster Standard = ca 295 euro
Peavey Bandit 112 Combo 100watts = 175 euro

Is een redelijke opstelling en je houdt geld over!!

Ik zelf zou de versterker laten schieten en gewoon voor 600 euro een goeie gitaar kopen en op later stadium een versterker (meeste oefenruimtes hebben de apparatuur staan)

Greetyz

michielv
22 januari 2003, 11:18
Zonde om voor 295 pleuro een Squier te kopen. Dan kun je veel beter een 2e hands gitaartje proberen te krijgen. Met wat slim soldeerwerk kun je van een strat een heel bruikbare gitaar maken (2e toon pot ombouwen tot volume zodat je ook tele-achtige geluiden kunt maken). Dan heb je een ontzettend bruikbare allround gitaar.

Kijk eens op marktplaats of gitaarmarkt en zoek op een degelijke Aria/Westone oid. die dingen zijn op zich gewoon goed en zeer bruikbaar. Zeker als 1e electrische gitaar.

Shay
22 januari 2003, 11:35
sjezus man,

wat een omslachtig gedoe allemaal. Een Aria en Westone is zeker niet zonde van geld. Persoonlijk vind ik dat zonde van geld EN tijd! Ik heb op een squire tele standard gespeelt en er komt degelijk geluid uit.

greetz

skabouter
22 januari 2003, 13:41
een squier tele heb je al vanaf 180 euro (marktplaats.nl)

een aria pro II oid is ook leuk voor ska. wederom semi !

Neals
22 januari 2003, 13:52
Die aria's zijn erg leuke gitaren...
De oudere aria's komen zelfs uit de japanse ibanez fabrieken

skabouter
22 januari 2003, 14:10
zo, dat wist ik niet ! was aria een dochter onderneming ofzo ?

Chris Wolstenholme
22 januari 2003, 14:50
je hebt toch een versterker nodig om thuis op te pingelen, dus dat kan je niet wegstrepen.

Lakin's Juice
22 januari 2003, 14:56
ja, ik wil net zeggen Jap (Chris Wolstenholme), mijn oefenruimte heeft geen versterker staan...(mijn kamer dus) dus die moet ik simpelweg gewoon kopen...

Frisdrank!

Lakin's Juice
22 januari 2003, 15:04
owh en shay, moet ik dan naar den haag komen ofzo om dat ding op te halen, dat is me te ver :smile:, ik zoek wel wat in de buurt...

en ff wat anders, weet iemand waarom ik "Unable to query db!" krijg als ik me aanmeld en wat ik ertegen kan doen?? het is echt ontzettend irritant

skabouter
22 januari 2003, 15:05
jenever. B B B bebebe Bier, Bier Bier Bier !

Lakin's Juice
22 januari 2003, 15:06
ja, wreed voor je! :razz:

Chris Wolstenholme
22 januari 2003, 15:24
Wat is den haag als het je 100 euro scheelt man!

putwater!

hoofd
22 januari 2003, 15:29
[hardheid mode on]
IK BEN EEN KLOOTZAK!!!
[hardheid mode off]
:wink: :grin:

skabouter
22 januari 2003, 15:34
HARRRRRRRDE SEX

Lakin's Juice
22 januari 2003, 15:43
whahaha...

Waar is de Skabouter? :grin: hehe

Wreed voor je!

skabouter
22 januari 2003, 15:53
die is weg, want die troep zat vol met KOREANDER !!!

Lakin's Juice
22 januari 2003, 15:55
wat heeft ie voor die troep betaald? 15 piek?....

michielv
22 januari 2003, 15:59
Skabouter,

Aria, Westone, Ibanez, Greco etc. waren vroeger allemaal merken van de Japanse Matsumoku fabrieken.

Volgens mij kwam Tokai er ook vandaan maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Die ouwe Japanners zijn gewoon top, maar dat had je al door via je ES :wink:

Overigens zijn oude EKO's (de wat duurdere versies, zeg maar de kopieen van de Amerikaanse instrumenten, niet die gekke Italiaanse "accordeon" ontwerpen) vaak ook behoorlijk goed. Een kennis van me had zo'n oude Eko ES-335 kopie. Wereldgitaar...

Shay
22 januari 2003, 16:14
Op 2003-01-22 15:59, schreef michielv:
Skabouter,

Aria, Westone, Ibanez, Greco etc. waren vroeger allemaal merken van de Japanse Matsumoku fabrieken.

Volgens mij kwam Tokai er ook vandaan maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Die ouwe Japanners zijn gewoon top, maar dat had je al door via je ES :wink:






Tsja,

op ieder potje past een deksel he ... ook oude ibanezzen klinken bagger. Enige verschil is dat ibanez nu een eigen sound heeft en erg aantrekkelijk klinkt is in tegenstelling tot die andere merken en sounds.

groetjes

skabouter
22 januari 2003, 16:18
juistja, dus zo zit het, bedankt !:)

Lakin's Juice, wat lul je nou steeds, moet je een pets, ofzo ??

Lakin's Juice
22 januari 2003, 16:58
sorry skabouter, wist niet dat je boos werd... :|, maar ik ben vandaag ff vrolijk... :grin:

Chris Wolstenholme
22 januari 2003, 18:58
Dude, verliefd ofzo? :razz:

Lakin's Juice
22 januari 2003, 19:04
lache met jou Jap, zolang ik geen leuke meid tegenkom is dat niet voor mij weggelegt, ga jij nou maar naar basforum :razz:

Lakin's Juice
23 januari 2003, 07:23
"Lakin's Juice, wat lul je nou steeds, moet je een pets, ofzo ??"

skabouter,

vannochend op de fiets met kranten toen ik muziek ophad omdat ik anders in slaap val snapte ik eindelijk je tekst. Maak je maar geen zorgen om die pets, die heb ik al gehad van een leraar omdat ik niet mocht drinken op school, ik moest aan de frisdrank blijven, dat scheen gezonder te zijn dan pils, met meer smaakjes. Maar toen hoorde ik kutmuziek en werd ik chagrijnig, dus ik nam een jenever, daar wordt je weer een beetje warm van...nooit meer, ik emigreer...

aju

michielv
23 januari 2003, 08:39
Tsja,

op ieder potje past een deksel he ... ook oude ibanezzen klinken bagger. Enige verschil is dat ibanez nu een eigen sound heeft en erg aantrekkelijk klinkt is in tegenstelling tot die andere merken en sounds.

groetjes


Ahum, eigen sound? Als je het gebruiken van DiMarzio elementen (die je gewoon los kunt kopen) een eigen sound noemt, okay...

Constructief zijn de oude Matsumoku instrumenten beregoed. Qua electronica is het niet jedat, maar dat lost een goed element wel op.

Wat ik wilde zeggen is dat je met een oude Matsumoku gitaar een betere basis hebt om te beginnen dan een nieuwe Squier. Zeker wanneer je er dan later de elementen vervangt.

Helemaal wanneer je een "lawsuit" model kunt krijgen, dan heb je gewoon een goede gitaar.

Lakin's Juice
23 januari 2003, 17:02
oke, bedankt allemaal voor het advies, ik ga vanavond ff rondneuzen in alkmaar...

skabouter
24 januari 2003, 11:32
en, iets gevonden ??

Lakin's Juice
24 januari 2003, 14:58
ja, ik wilde gewoon alvast wat gitaren proberen, nix kopen, nog geen geld, dus waren eerst naar spaanjaard geweest aantal geprobeerd oa yamaha pacific, klonk wel goed, fender tele, ook wel redelijk, maar te duur.
Ze hadden wel een vette ibanez, weet niet welk model, was bruin met 2 lichte strepen erop, wel strak, kwam wel een mooi warm geluid uit. Daarna ff naar Peter Johanzen, die had een Epi LP standard hangen, dus die had ik ff geprobeerd, lekker!!!! geweldig, j*z*s, als ik het geld had, had ik uhm meegenomen. ik had ook een vintage lp geprobeerd bij spanjaard, maar die was echt bagger, misschien dat er iets fout was ofzo...volgens die gozer bij Peter Johanzen kwamen vintage, epiphone en nog een merk uit dezelfde fabriek, dus kon er niet zo heel veel verschil in zitten, maargoed...was wel een goeie avond, weet nou een beetje hoe en wat. ik had nog een semi geprobeerd, maar dat vond ik nix. als je daarvan de scheur aanzette, hoorde ik amper verschil tussen de akkoorden...zonder scheur klonk ie wel mooi, maarja...

Chris Wolstenholme
24 januari 2003, 17:56
die Ibi was een 2e hands musican, erg mooi ding vond ik zelf, hoop keuzes en knopjes :grin: en ik hou van knopjes.
Die vintage, tja, niet goed afgesteld door de winkel, ze hadden de knoppen wat hoger moeten zetten, de actie beter afstellen en, hem gestemd in de winkel zetten :@

Lakin's Juice
24 januari 2003, 17:59
chris, jij bent echt een lul! je was d'r bij, dus ga nou maar niet net doen of je d'r verstand van heb, en al helemaal niet tegen mij, want dat heb ik zelf ook allemaal meegemaakt!! :razz:

Chris Wolstenholme
24 januari 2003, 18:18
hehehe

:grin:

Ik vond hem daar al leuk, want het was de enige die ik voelde in mijn buik :smile:

Lakin's Juice
24 januari 2003, 18:32
ach lul niet man!, vanochtend waren het nog je voeten die je voelde! :grin: maar hij was idd wel strak en niet duur, hmm, misschien moet ik er maar iets beter over denken, hoe langer ik denk, hoe strakker hij wordt... :grin:

jij kom vanavond ook he! met of zonder stefanie!! :razz:

skabouter
25 januari 2003, 02:20
denk zonder jongens, stefanie is namelijk bij mij vanavond !! :smile: :smile:

Lakin's Juice
25 januari 2003, 17:33
was jasper (Chris) ook bij jou, want die was weer bij stefanie....... :S :grin:

skabouter
26 januari 2003, 02:00
ja, chris was er wel, maar die heb ik in de kast gedaan. zodat stephanie en ik ongestoord alleen waren :smile: :smile:

mohawk
26 januari 2003, 03:32
wie is stephanie????

skabouter
26 januari 2003, 15:17
lekker wijf jongem :razz: :eek:

Lakin's Juice
26 januari 2003, 15:18
:grin: :grin:

skabouter
26 januari 2003, 16:28
leuke topic is dit, kvraag me af wie dit leest!

mag ik je musician kopen ? ik bied 500 euro !

Lakin's Juice
26 januari 2003, 16:41
geen idee wie dit leest... :grin:

nee, je mag mijn gitaar niet :razz:, valt je tegen he :razz:

ik heb er nog geeneens zelf op gespeeld thuis! ik heb nog geen geld voor een versterker, haha

dus als iemand nog een leuke versterker heeft...!

Shay
26 januari 2003, 16:58
ik heb nog een peavey bandit 112 liggen .. 100w met transtube techn. .. klinkt beetje als een buizenversterker .. voor 175 euro .. maar voor een forumlid 150 euro

skabouter
26 januari 2003, 17:12
1000 euro, latins juice ?

of geef me tips, over waar ik ook zo`n ding kan kopen !!
ik heb het licht gezien, en ik moet het licht hebbe !!!

ik moet zo`n ding hebben !!!! NU METEEN ! !

Lakin's Juice
26 januari 2003, 17:16
owhja, die had je al us geopperd!...je woont in den haag he?

hmm, ja, daar ga ik ff serieus over denken!!

met een beetje mazzel heb ik dat geld volgende week... :smile:

Lakin's Juice
26 januari 2003, 17:17
trouwens, is er nog iets kaduuk aan die peavy van je...?! of iets dat vervangen moet worden...

Lakin's Juice
26 januari 2003, 17:20
whahaha, uhm, ja, geen idee skabouter...

ik liep er toevallig tegenop, het is dat ze bij spanjaard zeiden: "probeer deze is, deze is ook wel goed" ikzelf zou hem niet geprobeerd hebben waarschijnlijk, omdat ik hem niet zo mooi vond toen ik hem voor het eerst zag...

dus misschien moet je eens bij spanjaard langsgaan?

succes alvast :grin:

Chris Wolstenholme
26 januari 2003, 20:00
alsof ze er nog een hebben :razz:

je moet opbieden man, verpatsen voor veel! gibson kopen met buizenbakkie gesponsord door Skabouter :grin:

skabouter
26 januari 2003, 23:31
juiceman, ff een vraagje.

stel dat ik jouwe tegen mijn ibanez S2120Xav wil ruilen ? (ik zeg STEL, want dat zou ik NOOIT doen)

zou je dat dan doen ????

Lakin's Juice
26 januari 2003, 23:47
1. je maakt misbruik van het feit dat ik geen verstand van gitaren heb, met andere woorden, je praat maar raak en ik geloof je :grin:

2. dan moet ik die van jou toch echt eerst ff horen

3. geef me dan nog 1 reden om hem te ruilen

4. denk goed over die reden na, want hij moet wel heeeeeeeel goed zijn :grin:

5. dan doe ik het lekker niet :razz:

6. ik wil graag weten wat er nou zo bijzonder is aan die (mijne dus) gitaar, daar ben ik me namelijk niet zo heel erg van bewust... :S

7. waar zijn die 2 inputs van jou voor?

Lakin's Juice
27 januari 2003, 00:08
owh, en waar staat die av voor? hij ziet er wel strak uit op de ibanez site, skabouter...maar ga maar lekker voor de mc500 :wink:

skabouter
27 januari 2003, 00:32
ik ga ook voor de MC500. moet hem alleen ergens vinden. een jaartje spare heb ik er ook wel voor over. maarja, waar vind je zo`n ding.

dat ruilen was een grapje. mijne is wel niet zo oud en vintage als jouwe, maar wel veeeel duurder. die dubbele input is voor het piëzo-systeem. als je wilt weten wat dat is, kijk dan in bassforum, de topic "piezo". mijn gitaar heeft dus piezo`s, en dat maakt hem vrij speciaal, en divers enzo. voor geen geld ruilen ! is nu ook nergens meer te koop, is uit de productie gehaald. en volgens mij (ik herhaal: VOLGENS MIJ !) ben ik de enige in Nederland met een S2120Xav. die av staat voor de finish : Antique Violin.

Lakin's Juice
27 januari 2003, 10:31
als je inderdaad de enige bent met een av, zou ik hem ook zeker niet ruilen nee!!

skabouter
27 januari 2003, 15:11
doe ik ook niet.denk zelfs dat als ik veel geld of zo zou krijgen, of een hele mooie dure gibson ofzo dat ik het niet deed.

hij is niet meer te koop hoor ik, dus ik er maar beter zuinig op zijn....

tis een te gek ding