PDA

View Full Version : toneknop kapot?



Aeonis
28 augustus 2007, 12:23
Heej mensen,

Ik heb ff een vraagje. Ik heb hier een strat staan en het viel me net op dat de toneknop een beetje los zit. Ook kan je hem doordraaien zegmaar, maar hij werkt nog wel (de tone veranderd wel als je van 0 naar 10 draait)..

Hoe kan ik dit nu fixen? Kan je de knop er af halen en er weer goed opklikken of zo of is het niet zo simpel? Ik ga niet aan de gitaar kloten, want hij is niet van mijzelf en als ik de winkel dit laat doen, hoeveel zal dat geintje ongeveer kosten denken jullie?

M.v.g.
Aeonis

P.s. ik heb nog gekeken of ik het antwoord kon vinden op dit forum omdat het vast wel eerder is gevraagd, maar kon het niet echt vinden.

bass blom
28 augustus 2007, 12:25
je kan proberen het knopje er af te trekken.
en dan zie je als het goed is een moertje waarmee je de potmeter weer vast kan zetten.
alhoewel voor echt goed vast zal de slagplaat er even af moeten.

Rinze
28 augustus 2007, 12:25
Is het niet zo dat de potmeter los zit? Komt vaker voor dan dat de plastic knop zelf los zit. Makkelijk te verhelpen maar dan moet de slagplaat er wel even af.

Kim Wilson
28 augustus 2007, 13:05
Knopje kan ook hoor. De onderste toneknop van mijn Strat zit ook vrij los. Ik moet er echt goed op letten, want Kyra loopt om de haverklap met mijn toneknop in de vingers. :D

G.G.
28 augustus 2007, 13:06
Knopje kan ook hoor. De onderste toneknop van mijn Strat zit ook vrij los. Ik moet er echt goed op letten, want Kyra loopt om de haverklap met mijn toneknop in de vingers. :D

Klein stukje plakband op het asje en opnieuw aandrukken.

EDIT: Of twee stukjes dubbelzijdig tape onder de schoentjes van Kyra, en je strat op een metertje ervandaan.

Kim Wilson
28 augustus 2007, 13:08
...

EDIT: Of twee stukjes dubbelzijdig tape onder de schoentjes van Kyra, en je strat op een metertje ervandaan.
Bwuahahaha!! :seriousf:

Rinze
28 augustus 2007, 15:01
Straks slikt ze hem in en dan moet je al haar poep uit elkaar peuren om hem weer terug te krijgen.

Aeonis
28 augustus 2007, 16:53
Huhumm...

Eh.. Ik ben net bij de gitaarwinkel geweest en daar hebben ze de toneknop weer vastgezet en ook ff de input vastgezet, die zat ook ietsje los inderdaad.. en dat allemaal gratis! :D De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

T'is dus opgelost :) De potmeter zat los, dus slagplaat en snaren en al moesten er wel ff af..

Bedankt voor de reacties