PDA

View Full Version : hulp nodig, paar vragen.!! nieuwe metal gitaar?



jobkuizenga
28 augustus 2007, 12:11
Hi

Ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen, en speel voornamelijk metal
Ik heb op dit moment een Ibanez Iceman IC400 en zoek naar iets als een jackson warrior of een andere gitaar waar in ieder geval tremelo op zit

De gitaar mag niet duurder zijn dan 700 euro, 2ehands of nieuw.
Heeft iemand nog aanraders?

Ook wil ik weten of je een tremelo bar en floyd rose op een gitaar kan zetten die dat niet bij koop al heeft

tnx dudes

Tho
28 augustus 2007, 12:14
Hi

Ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen, en speel voornamelijk metal
Ik heb op dit moment een Ibanez Iceman IC400 en zoek naar iets als een jackson warrior of een andere gitaar waar in ieder geval tremelo op zit

De gitaar mag niet duurder zijn dan 700 euro, 2ehands of nieuw.
Heeft iemand nog aanraders?

Ook wil ik weten of je een tremelo bar en floyd rose op een gitaar kan zetten die dat niet bij koop al heeft

tnx dudes


Kijk naar merken als Dean, Jackson, Ibanez, en vooral ook naar Schecter. Zoek gewoon op de sites, scroll even door de online catalogussen van duitse muziekgroothandelaren en je komt vanzelf wat tegen.

In theorie is het mogelijk om een tremolosysteem te plaatsen in een gitaar met vaste brug, maar dan moet er gefreest, gehakt en gebeiteld worden, en het is maar de vraag of het dat waard is

robert-gitarist
28 augustus 2007, 12:18
En das niet goedkoop :D

Geen idee waar je woond maar je kunt eens kijken bij American Guitar Store in Enschede of na Big One in Zwolle. Hun hebben een aantal zeer leuke metalgitaren hangen. Kijk ook eens na merken ESP en LTD.

Danieldg
28 augustus 2007, 12:30
LTD heeft leuke modellen :) De 400 serie begint vanaf 700 euro ofzo dacht ik en dat is allemaal zeer goede kwaliteit. Dus als je de kans hebt om er een paar uit te testen, zeker doen!

allochthomas
28 augustus 2007, 15:56
ik heb maar een afkorting voor je: LTD

Dark_Tranquillity
28 augustus 2007, 16:07
Jackson X series ;) Warrior (wat een lelijk ding vergeleken met de rr)! Met floyd!

RammerStein
28 augustus 2007, 16:33
wow,, ltd is hiervoor al 2x gepost:D
dan wordt dit de 3e post over ltd;)
jep, ltd heeft iid leuke modellen en er zit denk ik wel iets tussen wat jij wel leuk vindt

Dark_Tranquillity
28 augustus 2007, 16:36
LTD Fanboys verdomme! :)

Jackson, jongen, Jackson, dat is pas metal!

RammerStein
28 augustus 2007, 16:45
cker LTD KH-602 kirk hammett
damn wat een mooie gitaar :cooler: 8-)

Tho
28 augustus 2007, 17:21
LTD Fanboys verdomme! :)

Jackson, jongen, Jackson, dat is pas metal!

ESP/LTD is índerdaad een tikje homofiel....


Maar wij zijn Jackson USA gewend he Dark. Ik moet wel zeggen dat LTD beter is dan Jacksons uit Japan anno 2007... sowieso beter afgewerkt

allochthomas
28 augustus 2007, 18:05
nadeel van ltd's is dat ze moeilijk te krijgen zijn in nederland, waar woon je ongeveer?

en jacksons en esp's zijn allemaal even geil :)

Tin
28 augustus 2007, 18:15
een Ibanez RG 1570 uit de prestige reeks.

Dark_Tranquillity
28 augustus 2007, 19:42
ESP/LTD is índerdaad een tikje homofiel....


Maar wij zijn Jackson USA gewend he Dark. Ik moet wel zeggen dat LTD beter is dan Jacksons uit Japan anno 2007... sowieso beter afgewerkt

Das waar, USA's zijn natuurlijk gewoon om te zoenen, alhoewel ik graag nog een keer een Japanse RR pro uit 1993 wil!

Maar dan nog, Jacksons zien er imo een heel stuk geiler uit!

Arvoitus
29 augustus 2007, 13:46
Dean Vendetta 4 Floyd:
- Neck-tru
- 2x Dimarzio Superdistortion
- Floyd Rose
- Zwarte transparant maple top
http://www.route1guitars.com/img/deanven4.jpg

En anders, Get the best ...
*dat wil dus zeggen "jackson".

RammerStein
29 augustus 2007, 16:34
en jacksons en esp's zijn allemaal even geil :)

jaaa:D
esp :zz:

Tin
29 augustus 2007, 18:05
Die dean vendetta's zijn zeer fijne metal gitaren maar niks gaat boven een Ibanez prestige. Die gitaren hebben gewoon een veel betere afwerking die dan japanse jacksons (heb nooit een usa jackson vast gehad) en de ibanez prestige's zijn ook een stuk beter dan LTD's.

Je moet gewoon veel proberen en dan kijken wat je het beste ligt.

Megadeth_
29 augustus 2007, 18:22
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000wqhIdRA-?CatalogVideo=&ProductUUID=GjrVqHzlqUoAAAESOjB_Z_G.&CatalogCategoryID=V6XVqHzm6dsAAAER2ZsvKPl9&JumpTo=OfferList#

Deze is af! Prachtig kleur en een EMG 81-85 combinatie.

Mobi
30 augustus 2007, 15:31
Dean Razorback.... kost wel 1000€ maar voor die prijs heb je een gitaar + wapen vast ;-) (je hebt er nu ook zonder floyd & dimebucker die zijn een stuk goedkoper)

Lord Abortion
31 augustus 2007, 14:33
Kijk eens naar de nieuwe BC Riches ... Ze hebben tegenwoordig een hele reeks gitaren met neck-thru constructie en een Floyd Rose. De vormen zijn meestal wat "wilder", maar er zit ook een superstrat in hun gamma.

't Zijn tevens ook de enige gitaren in je prijsklasse met een Originele Floyd Rose denk ik. Want hou er rekening mee dat een slechte "licensed" Floyd Rose echt iets is waar je op zal vloeken. Want een slechte tremolo maakt een gitaar kut.