PDA

View Full Version : Waar eindversterker testen?



Plantje
28 augustus 2007, 10:43
Ik heb nu al een paar weken mijn Boss GT Pro. Super ding moet ik zeggen!

Maar hij staat op een werkeloze Marshall 1960 kast...ik heb namelijk nog geen eindversterker.
Nu heb ik hier op het forum even gezocht en vanalles gevonden. Interessante eindversterkers:
Marshall 8008
Marshall EL 34 50/50
Marshall 20/20
Mesa Boogie 20/20
Mesa Boogie 50/50
Rocktron Velocity 120

En ga zo maar door. Iedereen heeft er wel een eigen mening over. Ooit had ik een Marshall 9200. Ding kon snoeihard, maar was wel wat slecht voor mijn rug. ;)
Het is altijd wel interessant om hier meningen van mensen te horen.
Maar los daarvan: weet er iemand waar ik diverse eindversterkes naast elkaar zou kunnen testen? Bij de meeste winkels willen ze natuurlijk wel het één en ander voor me bestellen, maar ik wil ze eigenlijk gewoon naast elkaar horen.
Hier in Zwolle bij Big 1 gaat het in ieder geval niet.

Raffel
28 augustus 2007, 11:12
de meeste zaken hebben voornamelijk tops. Ik zou het eens in duitsland proberen. Beyers wellicht. Maar ik denk dat zelfs daar het aanbod niet uitzonderlijk groot is.

Rinze
28 augustus 2007, 11:31
Peavey heeft ook een aantal goeie buizen-eindversterkers, niet duur ook tweedehands.

Magic Bean
28 augustus 2007, 14:27
Bij mij kan je er in ieder geval ééntje uittesten (sig)

Plantje
28 augustus 2007, 15:09
Bij mij kan je er in ieder geval ééntje uittesten (sig)

Ik heb je daar even een PM over gestuurd...

minoin
28 augustus 2007, 15:30
Je kunt er bij hem twee uitproberen ;)

Plantje
28 augustus 2007, 15:39
Is die 8008 van jou ook te testen dan? Of zelfs ook in de verkoop?

Hmmm....als ik ze alleen al naast elkaar zou kunnen horen zou dat wel super zijn. De meningen over de 8008 verschillen namelijk nogal...met name dat het een echte tone killer zou zijn...

minoin
28 augustus 2007, 16:26
Is die 8008 van jou ook te testen dan? Of zelfs ook in de verkoop?

Hmmm....als ik ze alleen al naast elkaar zou kunnen horen zou dat wel super zijn. De meningen over de 8008 verschillen namelijk nogal...met name dat het een echte tone killer zou zijn...

Het is JUIST geen tone killer!! De kritiek die vooral gegeven wordt is dat het niets toevoegd. Het enige wat hij doet is het geluid van je voorversterker versterken. Je zou hem dus ook als eindtrap voor een keyboard setup kunnen gebruiken.
Desalniettemin vind ik het een prima ding! Heerlijk stereo spelen op een acceptabel volume en een fijne prijs :P

Plantje
28 augustus 2007, 17:09
Dat was eigenlijk ook mijn idee...hij moet juist niks met het geluid doen....gewoon harder maken.