PDA

View Full Version : Poppunk poging 2



Dribbel_
28 augustus 2007, 02:25
Whokee daar gaan we dan :dontgeti:
vandaag in de oefenruimte wat vocals opgenomen voor wat zelf opgenomen stukjes. Maar wil graag wat commentaar enz op het resultaat hoe en wat is wel goed wat is niet goed enz alles qua mixen enz heb er allemaal nog niet zoveel verstand van dus alle tips zijn welkom ;)

Klikklik link klikklik (http://myspace.com/tooloudforgranny)
Closer, But Still Far Away
en
4th Attempt

The Lo Lands
29 augustus 2007, 07:59
Whokee daar gaan we dan :dontgeti:
vandaag in de oefenruimte wat vocals opgenomen voor wat zelf opgenomen stukjes. Maar wil graag wat commentaar enz op het resultaat hoe en wat is wel goed wat is niet goed enz alles qua mixen enz heb er allemaal nog niet zoveel verstand van dus alle tips zijn welkom ;)

Hi Dribbel,

De mixen klinken helemaal niet verkeerd hoor! Het beoordelen van je nummers (mixen) middels MySpace is erg lastig door de matige geluidskwaliteit van MS. Maar goed, wat me wel opviel is dat de zang tenopzichte van de instrumenten vrij prominent aanwezig is, maar dit is vaak een persoonlijke voorkeur. Tja tips? Ga zo door en heb een hoop lol zou ik zeggen ;)

Bins
29 augustus 2007, 09:36
Vocals zijn inderdaad hard en ze liggen er zegmaar bovenop... als je begrijpt wat ik bedoel...

De basgitaar mag van mij wel wat strakker op de kick spelen als je het mij vraagt. Wordt het een stuk strakker van.

Dribbel_
29 augustus 2007, 10:56
Okee bedankt! dat van die vocals zijn er nog meer truukjes om het meer in de mix te krijgen. In ieder geval dan het volume wat terugdraaien.

The Lo Lands
29 augustus 2007, 17:54
Okee bedankt! dat van die vocals zijn er nog meer truukjes om het meer in de mix te krijgen. In ieder geval dan het volume wat terugdraaien.

Soms wil een beetje meer reverb op de zang ook helpen. Misschien de compressie een beetje aanpassen als je deze gebruikt hebt.

Misschien kun je aangeven wat je met de zang op dit moment gedaan hebt qua dynamische effecten en andere effecten zodat we je misschien iets beter kunnen adviseren. Daarnaast gewoon goed luisteren en eventueel vergelijken met professionele opnames van bands in deze stijl.

schizo910
29 augustus 2007, 18:11
Klinkt lekker, de zang mag inderdaad wat minder aanwezig. Verder vind ik de muziek wel erg ok, maar de zang sowieso iets minder qua zanglijnen en uitspraak. Maar ik geloof dat dat wel zal verbeteren door ervaring op te doen...

Dribbel_
29 augustus 2007, 18:40
Bedankt voor de reacties!
De zang is cheapass opgenomen gewoon een mic in het oefenhok in de toneport en dan alleen wat reverb eroverheen gedaan heb verder totaal niks verstand van zang afmixen dus als iemand daar nog tips voor heeft ;)
En het is nou niet bepaald echt een goeie zanger en beetje discutabele uitspraak soms :listen: Maar dat valt gelukkig op het podium altijd weer een stuk minder op dan als je er zo naar aan het luisteren bent

Dribbel_
30 augustus 2007, 01:09
Heb nieuwe versies geupload op de myspace. Gelijk de backingvocals in het nummer "4th attempt" rechtgezet want die liepen een beetje raar niet lekker in elkaar over