PDA

View Full Version : Tabs software



jakok03
28 augustus 2007, 00:38
Ik ben een beginnend gitaarspeler en heb problemen met het volgen van de accoorden waarin men speelt op de muzieknummers waar ik mee wil oefenen mee te bassen. Nu kwam ik op internet een softwareprogramma tegen die elk ingevoerd muzieknummer analyseert en omzet in een notatie met gitaar en bastabs. Het lijkt te mooi om waar te zijn dus!? Wie heeft ervaring met DMM (digital music mentor) software van Sienzo? JMijn vervelende ervaring met software in het algemeen is, dat het verhaal vaak leuk is, maar de werkelijkheid in gebruik anders.

Ik ben benieuwd of iemand weet uit ervaring of dit echt werkt en waar het te koop is anders dan via de website van Sienzo.

Alternatieve suggesties mbt software zijn ook welkom.

groet Hans

JazzBass
28 augustus 2007, 20:22
Ik heb zelf Guitar Pro 5, geweldig programma, maar kun je alleen de demo van downloaden, als je de officiele wilt hebben kost het je wel wat.. Ik geloof zo'n 50 dollar ofzoiets.
Maar met dat programma kun je files downloaden van verschillende sites ( guitar pro files logischerwijs ), en daarin staan vaak alle instrumenten die bespeelt worden. Het wordt wel vaak door "amateurs" gedaan, maar er zit bijna altijd wel een goede tussen.
Het is trouwens allemaal in tab te lezen, maar ook in noten, en je kunt zelfs een (bas)nek of een keyboard tevoorschijn toveren waarop je kunt zien wat je moet doen.

Tin
28 augustus 2007, 22:56
Guitar pro moet je voor betalen.

Kijk eens naar powertabs in mijn ogen heb je in de powertab community veel betere tabs.

allochthomas
28 augustus 2007, 23:01
Guitar pro moet je voor betalen.

Kijk eens naar powertabs in mijn ogen heb je in de powertab community veel betere tabs.
betalen :???: , die van mij was gewoon gratis :sssh:

Wausser
28 augustus 2007, 23:46
betalen :???: , die van mij was gewoon gratis :sssh:


schavuit!!!!



**kijkt naar z'n eigen gp5**

pol
29 augustus 2007, 08:43
Powertab werkt ook een stuk gemakkelijker als gitaarpro.

Welke sites zijn nog goed tegenwoordig ? Ik zie dat er al veel zijn moeten stoppen ivm auteursrechten.

JazzBass
2 september 2007, 20:52
ik gebruik zelf nog veel Ultimate-guitar.com.. super site, veel keus en overzichtelijk. En over powertab, dat vind ik een stuk onduidelijker qua gebruik, en je hebt lang niet zoveel opties als bij Guitar Pro 5. En bij GP hoor je niet alleen de tonen, maar ook nog de hoeveelheid distortion, wah, of wat dan ook

Vorago
2 september 2007, 23:53
Het enige wat je nodig hebt is een programma waarmee je muziek kan vertragen en loopen, en je oren. Zo ga je heel wat meer leren dan met tabs mee te spelen.