PDA

View Full Version : Gitaar afstellen - adresjes?



HvV
27 augustus 2007, 23:45
Ik blijf dat gitaar (elektrisch met tremolo) afstellen maar een lastig klusje vinden. Weet iemand een goed adresje in de provincies Utrecht, Gelderland, Noord-Brabant? Mag best wat kosten, als het maar echt professioneel gebeurt.

Daarnaast heb ik een gitaar liggen, Gibson Les Paul deluxe Goldtop 1977 die helemaal in de revisie moet. (hals is goed maar veel buckle-wear op de body, electronica moet vernieuwd worden, verkleuringen van hals en body door rookaanslag etc, etc)

Als iemand wat adresjes heeft hoor ik het graag.

Daemon
28 augustus 2007, 00:59
Ik zou naar Patrick Koopman gaan: Website (http://www.pkguitars.nl/)
Hij woont in Weurt en is werkelijk verschrikkelijk goed. Wat voor probleem je ook hebt met je gitaar: hij kan je helpen!!!! Hij zal dan ook ter plekke wel je andere gitaar voor je kunnen afstellen (ook hier is hij zeerrrr goed in).
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Blend
28 augustus 2007, 10:01
Ben Stoffers, Sleeuwijk. Het is een gitaarcustomizer, doet alles aan huis, een prima vent!

Pun
28 augustus 2007, 17:38
Luthiers gitaren in Den Bosch. Altijd hele goede service, hij krijgt het ook altijd heel goed afgesteld. En ook een aardige kerel.

eveedee
28 augustus 2007, 23:05
Ad Vermeer in Rotterdam levert ook vakwerk. Is ook een liefhebber, met veel verstand en aandacht. Prijzen zijn redelijk. Zeer aardige en behulpzame man, die - uiteraard - zelf ook speelt.

Kijk op zijn site: http://www.advermeer.nl

erwin
p.s. : mijn Gretsch Tennessean heel mooi opgeknapt, bedrading vervangen, schoon gemaakt en afgesteld, speelt weer super.

HvV
29 augustus 2007, 10:44
Bedankt voor alle tips! Ik ga eens bellen, mailen met Patrick Koopman, is wel lekker dichtbij waar ik woon (Tiel). Misschien als ik de Les Paul laat opknappen leuk om wat foto's te plaatsen van het voor en na gebeuren. ;)

Daemon
6 september 2007, 11:26
Succes :) Ik weet zeker dat je tevreden zult zijn & ik ben benieuwd naar hoe het was gegaan+de foto's.

HvV
11 september 2007, 09:35
Gisteren mijn RG en de Les Paul naar Patrick Koopman gebracht. Hij raadde trouwens af om hem over te laten spuiten. Het argument was dat je 250/300 euro gaat uitgeven maar de waarde zal beslist dalen. Daar zit wel iets in natuurlijk. Voorlopig wordt dan ook alleen het binnenwerk onder handen genomen, er komt een nieuwe brug op en de hals zal een behandeling krijgen om hem weer lekker soepel te maken. Ook zal die weer goed worden afgesteld. Hij zal nog wel moeten worden schoongemaakt. Er zit behoorlijk wat rookaanslag op. Iemand een idee hoe en of je dat (veilig) schoon krijgt?

Ash ketchum
11 september 2007, 12:59
Is het geen mogelijkheid om met commendant over de laklaag te gaan? Hiermee kan je een beetje glans terug winnen.

Harry
11 september 2007, 15:48
als ik dit topic even mag kapen omdat het aansluit op de vraag van de topicstarter:

ik zoek iemand in Utrecht of omgeving die mijn gitaar kan voorzien van een benen topkam en eventueel locking stemmechanieken. (en nee, ik doe dat niet effe zelf)

Daemon
11 september 2007, 19:38
Gisteren mijn RG en de Les Paul naar Patrick Koopman gebracht. Hij raadde trouwens af om hem over te laten spuiten. Het argument was dat je 250/300 euro gaat uitgeven maar de waarde zal beslist dalen. Daar zit wel iets in natuurlijk. Voorlopig wordt dan ook alleen het binnenwerk onder handen genomen, er komt een nieuwe brug op en de hals zal een behandeling krijgen om hem weer lekker soepel te maken. Ook zal die weer goed worden afgesteld. Hij zal nog wel moeten worden schoongemaakt. Er zit behoorlijk wat rookaanslag op. Iemand een idee hoe en of je dat (veilig) schoon krijgt?

Geen idee hoe je rookaanslag er goed afhaalt. Daar heeft Patrick denk ik toch wel antwoord op?

Oude Drummer
11 september 2007, 22:10
Ik heb heel goede ervaringen met Vox Humana in Vlaardingen. Niet het goedkoopste of gezelligste adres, maar wel vakwerk. Als een gitaar daar geweest speelt ie echt lekker.

HvV
11 september 2007, 23:12
Geen idee hoe je rookaanslag er goed afhaalt. Daar heeft Patrick denk ik toch wel antwoord op?

Denk het wel, als ik niet vergeten was te vragen aan hem. Zal ik zeker nog doen.

shredneck
13 september 2007, 12:00
als ik dit topic even mag kapen omdat het aansluit op de vraag van de topicstarter:

ik zoek iemand in Utrecht of omgeving die mijn gitaar kan voorzien van een benen topkam en eventueel locking stemmechanieken. (en nee, ik doe dat niet effe zelf)


Willem van Mill, dat is een vakman in de buurt van Utrecht. (google maar even)

In de buurt van Utrecht zijn aardig wat kenners, je zou ook contact met Erik van de Haar op kunnen nemen ( www.haarguitars.nl ) , ik wed dat hij zo 5 adressen voor je heeft...en misschien doet ie het zelf wel.

Grts,
Corvin

Harry
13 september 2007, 12:49
ik ga er achteraan, dank je!