PDA

View Full Version : 3 Nieuwe nummers (Myspace)



TimoSomers
27 augustus 2007, 21:55
Hey guys.
Ik heb geprobeert om iets met de kritieken te doen, en deze heeft zich vooral geuit in het nummer; Losing You.
Het is een vrij emotioneel nummer, want had wat persoonlijke shit, en toen hebk dat nummer puur op gevoel gemaakt, alles in 1 take.
'Keb net het nummer ímpáct af, probeerde er wat mee te freaken maar ook weer beetje normaal te houden, ik vind het nummer een beetje rommelig afentoe.
tEchn[M]O is een compleet freak nummer, klein beetje rammstein achtig.
House drums gecombineerd met metal riffs en freaky solo's.

Graag heb ik wat kritiek op de nummers, zodat ik weer verder kan groeien met componeren (wat ik nogsteeds heel moeilijk vind).

Myspace link: http://www.myspace.com/timoosomers

Markmoos
27 augustus 2007, 22:13
Hey Timo, er zit zeker wel potentie in die nummers, ik zie alleen dat ik de allerallerallereerste bezoeker ooit op je myspace ben? Hoe zit dat dan met die eerdere kritieken? Nouja, even over die nummers, gitaartechnisch gezien klinkt het wel interessant, het klinkt btw vaak een beetje ambient. Leen misschien eens een basgitaar van iemand om het een beetje dikker te maken, dan klinkt het toch meer als echte muziek. Dat laatste nummer heeft ook wel vette riffs. Het tweede nummer verzuipt een beetje in de phaser/flanger effecten.

TimoSomers
27 augustus 2007, 22:16
Hey Timo, er zit zeker wel potentie in die nummers, ik zie alleen dat ik de allerallerallereerste bezoeker ooit op je myspace ben? Hoe zit dat dan met die eerdere kritieken? Nouja, even over die nummers, gitaartechnisch gezien klinkt het wel interessant, het klinkt btw vaak een beetje ambient. Leen misschien eens een basgitaar van iemand om het een beetje dikker te maken, dan klinkt het toch meer als echte muziek. Dat laatste nummer heeft ook wel vette riffs. Het tweede nummer verzuipt een beetje in de phaser/flanger effecten.

Heyy Mark,,
Bedankt voor je reactie:)
Ja ik had al eerder nummers gepost maar dan via m'n bands myspace of rapidshare/youtube.
Ik moet idd bij Losing You en tEchnMO de bass ernog bij doen, bij Impact zit hij dr al bij, alleen doordat myspace de geluidskwaliteit dusdanig verneuqt, en omdat ik de geluidskwaliteit zowiezo minder moest zetten (anders was het bestand te groot) hoor je het bijna niet, en worden de nummers vaak wat onduidelijk.
Nogmaals bedankt:).

TimoSomers
28 augustus 2007, 22:29
Niemand verder iets aan te merken? :(

Nevaratoiel
28 augustus 2007, 23:11
Misschien gewoon een beetje geduld hebben?

tabmaniac
29 augustus 2007, 00:07
klinkt goed! alleen het lijkt dat sommige stukken solo een beetje misplaatst zijn. ze vallen soms net niet op de goede plek. je wilt natuurlijk niet dat voorspelbare hebben, maar ik denk toch dat je het misschien net iets meer voorspelbaar moet maken.

bijvoorbeeld: de laatste noot op een klein stukje slaggitaar gelijk met de laaste noot van een stukje solo plaatsen, ze komen soms gewoon net iets te laat.

hoop dat je er wat aan hebt;)

edit: bij deze opmerking heb ik het alleen over het liedje losing you.

MichaelSS
29 augustus 2007, 18:52
Timo,

Je speelt zo ongeloofelijk veel hetzelfde. Dat getap, die eeuwige effecten. Het wordt nu toch echt (jammer genoeg) saai.

TimoSomers
29 augustus 2007, 19:22
Timo,

Je speelt zo ongeloofelijk veel hetzelfde. Dat getap, die eeuwige effecten. Het wordt nu toch echt (jammer genoeg) saai.


Losing you: totaal ong 15 sec. tap, geen effecten. Op 6.25 min.
Impact: totaal ong 30 sec tap, ong 15 seconde spel met effecten, alleen intro. Op 4.33 minuten.
tEchnM[O]: totaal ong 22 sec tap, ong 1 minuut spel met effecten (was totaal de bedoeling. Op 3.06 Minuten.

15+30+22= 67 sec tap.
0+15+60= 75 sec effecten.

6.25+4.33+3.06 = ong 14.05 minuten (ofzo, te lui om goed uit te rekenen).

2.5 minuten negatiefs over 14.05 minuten. ?

Het punt dat je alles hetzelfde vind klinken kan ik inkomen.
Getap en eeuwige effecten vind'k moeilijker.

Das Schaap
29 augustus 2007, 19:41
Ook galm is een effect hoor :sssh:
Ik hoor weer wat Vinnie Moore in wat je probeert te doen, ga daar mee door ! Die gozer is fenomenaal en onevenaren, dus je hebt de juiste persoon als voorbeeld.

Verder herhaal ik mijn eerdere suggestie, werk meer aan je backings en ga eens wat langzamer spelen (maar wel je snelheid op peil houden !).
Je moet eerst een goed beeld hebben van wat je speelt op laag tempo en daar snelle licks door heen gooien. Ik heb bij jou niet dat beeld nu nog, dus dat lijkt me een goed punt om je qua compositie mee bezig te houden.

Btw Impact begint lekker, maar valt daarna toch af door teveel chaos. Iets meer met mate kan lekker zijn, zoals je na die chaos weer even oppikt.
Ik denk dat je zoveel meer kan als je jezelf er toe zet voorbij dit punt te gaan waar je nog voornamelijk gericht bent op snelheid.

Maar je bent nog jong dus doe lekker je ding man ! ;)

benwave
29 augustus 2007, 20:45
Hoi

Ik blijf het ongelooflijk vinden dat jij dit al allemaal kan na slechts 3 jaar spelen.
Velen gaat dit nog niet lukken na een leven van gitaar spelen.
Overduidelijk dat jij een groot talent bent.
Doe wat met de zinnige commetaren die gegeven worden. Met name in die van das schaap kan ik me helemaal vinden.
Denk niet dat je er al bent, blijf jezelf verder ontwikkelen, en ga zo door.
Ik weet niet of je gitaar les krijgt van iemand ? Want dan zou ik zeggen zoek iemand die je kan helpen dat talent verder te ontwikkelen.

groeten Ben

marter544
29 augustus 2007, 21:54
Ik vind het erg vet, ik speel zelf ook 3 jaar nu ongeveer, en doe de solo's je niet na.. Tis idd wat rommelig allemaal vind ik, de solo's passen soms niet echt lekker bij de slagpartij, verder weinig op aan te merken eigenlijk!

meul
29 augustus 2007, 22:59
Hai Timo,

Das Schaap heeft een goed punt voor wat betreft de uitwerking van je backings. dit word vaak onderschat door solo georienteerde spelers en schrijven om solo's heen of soleren alles vol zonder het gebruik van thema's in de muziek door b.v lead partijen te verzinnen voor gitaar of andere intrumenten.

Jouw spel is wat slordig maar ik kan je verzekeren dat Vinnie ook ooit zo begonnen is. op zich geeft dit wel een bepaalde rockerigheid die ik persoonlijk wel trek maar... het zou niet misstaan als er iets meer lijn in zat. opzich is het spelen van trash (noem ik het maar ff) zeer leerzaam. Hierna is het leerzaam te gaan ontleden wat je nu eigenlijk aan het doen bent en wat het geen veroorzaakt dat je zo cool vind in je eigen lick. soms kom je er dan achter dat je overbodige noten speelt, overbodig aanslagen maakt. of de lick slimmer kan indelen waardoor hij meer comfortabel op je hals ligt en makkelijker speelt. hierdoor gaat het vaak soepeler klinken. dit is niet altijd per defenitie ook het mooist, dit is iets voor jou om te beslissen.

denk dat je gewoon erg goed bezig bent, je speelt namelijk zo ongeveer continue. En dit is toch echt the only way, dat is je interesse en juist je kracht. ga niet te veel zitten piemelen met de verschillende oordelen. ook niet met die van mij. Je gaat er ooit achter komen, ik zeg het je.

gr,
Jee

Ibanez666
29 augustus 2007, 23:40
Voor je leeftijd en het aantal jaar dat je speelt ben je goed, maar ik vind wel dat je rommelig en soms ongeduldig speelt. een beetje het gevoel dat je lange noten speelt omdat die er nou eenmaal bij horen, niet omdat je er zelf van geniet. Ik snap dat je op jonge leeftijd vooral geobsedeerd bent met snelheid. Dat was ik ook en niet alleen qua gitaar maar ook brommers en zo ;-)
ik denk ook dat daar niks mis mee is en dat vooral jongere luisteraars kicken op wat je doet. Maar ik ben dus een ouwe lul en mijn smaak is verandert. Als ik bevoorbeeld een cd van Joe Satriani beluister hoor je dat ook hij relaxter is geworden met de jaren en de kunst van het weglaten bezit. Op dit moment zegt 1 juiste noot of een goed gekozen weggelaten noot mij meer dan 100 noten per seconde. Maar nogmaals, vroeger dacht ik er anders over en had ik zeker anders gereageerd. Neemt niet weg dat je ver kan komen met de juiste mentaliteit. Ik ben benieuwd hoe je over 10 jaar klinkt, maar we spreken elkaar voor die tijd nog wel ;-)

stawn
30 augustus 2007, 00:45
vind dit echt goed klinken!!

TimoSomers
30 augustus 2007, 07:37
Thanks iedereen voor de comments, dit zijn dingen waar ik echt wat aan heb.
Over het snel spelen, ik ben de afgelopen 2 maanden steeds meer bezig geweest om langzamer te gaan spelen. Maar keer op keer betrap ik mezelf erop dat ik toch weer vrij snel ga 'shredden' ofzo.
Ik vind lange noten veel mooier en gaver om te doen, alleen het lijkt wel alsof m'n handen snel willen en m'n brein en oren langzaam willen.
Dus dat komt op den duur wel goed, want ben er nu echt mee bezig.
Dat het rommelig klinkt klopt, m'n snelle spel is niet 100 zuiver en ik vergeet ook vaak om bij de slaggitaar alles weg te halen, zoals reverb.
Ook speel ik altijd 2 slagpartijen die hetzelfden zijn, maar dan kan ik het niet laten om nog een extra dingetje te doen, waardoor je eigenlijk alsnog 2 verschillende hebt, en dat maakt het dan nog extra druk.
Dat zijn dus zowiezo al punten waar ik aandacht aan kan besteden.
Als ik dat helemaal rond heb ga ik dan de dingen aanpakken die Meul en Das schaap noemden.
Nogmaals bedankt voor de comments!



Btw, het is een grote eer om met vinnie vergeleken te worden :D

The Lo Lands
30 augustus 2007, 09:29
Hoi Timo,

Ik kon hier al meer lijn in vinden dan bij je filmpje laatst waar ik eerlijk gezegt weinig woorden aan wilde besteden : ) Verder heb je met jouw drive en enthousiasme en zeker ook je positieve incasseringsvermogen een grote kans een (zeer) goede gitarist te worden. Je bent 15 en bent al drie jaar bezig, hardstikke tof man, speel lekker het eelt van je vingertoppen en neem al je stukken op, dit is allemaal leerzaam!

Daarnaast een goede gitarist is niet per definitie een goede songwriter. Als je gitaarles hebt is dit al een plus en ga de komende jaren nog heel veel bijleren middels zelfstudie e.d. of ga naar het conservatorium(?) Houd je oren en ogen open en probeer langzaam ook je eigen stijl te vinden waarin jij je prettig voelt. Het komt zo als het komt Timo :satisfie:

Jeroenvanhulsteijn
30 augustus 2007, 10:01
Hey Timo

persoonlijk vind ik tEchnMO het leukst. Bij Impact werd ik het vlug zat. Zit ook weinig thema/spanningsopbouw in. Als je het hele nummer hetzelfde akkoordenschema gebruikt zou je wat gestructureerder variatie aan kunnen brengen. Probeer bijvoorbeeld een A-A'-B-A schema. Dit sluit op de thema's (van bijvoorbeeld je solo). A is het hoofdthema. A' is een variatie erop. B is een tweede thema (of hoogtepunt, omkering, whatever). Een tip die mij ooit eens werd aangereikt hier op gitaarnet. Werkt prima vind ik.

En een basgitaar lenen, zoals door iemand genoemd, is zeker geen gek idee. Dan hoef je ook niet alles dicht te smeren met je gitaar. De bas zorgt wel voor wat meer druk en pompen.

Bij alledrie de songs vind ik je gitaargeluid nogal dichtgesmeerd klinken. Wellicht zou je wat minder gain kunnen proberen. Anderen noemden je "slordige" spelen. Probeer je stukken eens clean te spelen. Dan hoor je direct wat er bedoelt wordt.
Ik denk overigens dat een stuk als Impact een lossere feel welzeker toelaat.

Erg leuk trouwens dat je er zo enthousiast mee bezig bent. Ik krijg er zelf ook gelijk weer zin in om weer eens wat op te nemen.