PDA

View Full Version : Opnemen voor paupers



Pais
27 augustus 2007, 21:49
Ik neem mezelf (op akoestisch gitaar) regelmatig op om mezelf terug te kunnen horen alleen ben ik het geklooi met mijn pc en slechte goedkope microfoontjes ZAT!

Mijn gitaarlessen worden opgenomen via een cassete recorder. Lekker ouderwets maar die opnames klinken beter dan wat ik ooit heb gepresteerd met mn pc.
Ik zou eigenlijk graag zoiets gebruiken maar ik kan nergens op internet iets vinden wat er een beetje op lijkt. Mijn leraar zie ik ook voorlopig niet, anders had ik hem natuurlijk gevraagd wat het voor een ding is.

Cassete's zijn voor mijn tijd. Weet iemand waar ik zoiets vandaan haal? Op internet zie ik af en toe wel eens iets dergelijks opduiken, maar op de term Cassete recorder vind ik vooral heel veel dingen die ik niet zoek.

Of misschien heeft iemand anders nog degelijke opties voor pc-loos opneemspul?

bass blom
27 augustus 2007, 22:02
minidisk?
portable vaak 2ehands te vinden.
sony stereo microfoontje erbij, zag ik ergens pas voor 30 euro.

http://www.2dehands.nl/sony-ecm-ds70p-stereo-mic-verlengkabel-26011544.html?afdeling=muziek&qq=sony%20microfoon

chubbyfan
27 augustus 2007, 22:05
www.tascam.com
products....,,recording....,,analog portastudio,s

Pais
27 augustus 2007, 22:26
Minidisk ohja die is er ook nog! Daar heb ik alleen slechte ervaringen mee. Enorm gevoelig voor lompe acties. Ik had een sony minidisk die echt snel is overleden.


www.tascam.com
products....,,recording....,,analog portastudio,s
Ik kan alleen nergens vinden waar ze te koop zijn....?

chubbyfan
27 augustus 2007, 22:27
bij feedback bestellen, of marktplaats afstruinen,je weet nu in elk geval waar je naar moet zoeken www.feedback.nl

bert k
27 augustus 2007, 22:40
Hoeveel geld heb je er voor over? Als je rijk ben neem je een Boss Micro-BR (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/12234.html).

Rinze
27 augustus 2007, 23:06
En als ie dan niet bevalt neem ik hem wel voor een zacht prijsje van je over :D je ziet, geen risico :chicken:

glasbier
27 augustus 2007, 23:09
En als ie dan niet bevalt neem ik hem wel voor een zacht prijsje van je over :D je ziet, geen risico :chicken:

Is je vakantiegeld nou al op Rinze? :D

Rinze
27 augustus 2007, 23:11
Is je vakantiegeld nou al op Rinze? :D

Dat was al op voor het er was :sneaky:

STW
27 augustus 2007, 23:12
niet lullig bedoeld, maar cassette is met 2 T's, misschien dat je meer vindt als je daar op zoekt

glasbier
27 augustus 2007, 23:14
Ik neem mezelf (op akoestisch gitaar) regelmatig op om mezelf terug te kunnen horen alleen ben ik het geklooi met mijn pc en slechte goedkope microfoontjes ZAT!

Mijn gitaarlessen worden opgenomen via een cassete recorder. Lekker ouderwets maar die opnames klinken beter dan wat ik ooit heb gepresteerd met mn pc.
Ik zou eigenlijk graag zoiets gebruiken maar ik kan nergens op internet iets vinden wat er een beetje op lijkt. Mijn leraar zie ik ook voorlopig niet, anders had ik hem natuurlijk gevraagd wat het voor een ding is.

Cassete's zijn voor mijn tijd. Weet iemand waar ik zoiets vandaan haal? Op internet zie ik af en toe wel eens iets dergelijks opduiken, maar op de term Cassete recorder vind ik vooral heel veel dingen die ik niet zoek.

Of misschien heeft iemand anders nog degelijke opties voor pc-loos opneemspul?

Die cassette-recorders vond ik ook erg makkelijk;geen gehannes maar direkt opnemen! Ik zoek ook nog zoiets! Bestaat er nog zoiets zonder eerst de pc te moeten opstarten,kabeltjes aansluiten,etc?

bass blom
27 augustus 2007, 23:26
kringloopwinkel, 5 a 10 euro.

bass blom
27 augustus 2007, 23:27
niet lullig bedoeld, maar cassette is met 2 T's, misschien dat je meer vindt als je daar op zoekt

ooit een aantal klantenbrieven van wehkamp in kunnen zien :D

casetrucote

Pais
27 augustus 2007, 23:37
niet lullig bedoeld, maar cassette is met 2 T's, misschien dat je meer vindt als je daar op zoekt

Ja ik heb alle spel-mogelijkheden geprobeerd :D Maar het wordt zovaak fout gespeld (zo ook door mij dus) dat je voor tweedehands advo's eigenlijk alles even moet proberen.



Dat boss-apparadski lijkt me gaaf zeg! Al helemaal voor optredens en college's! Beetje prijzig maar leuk ding. Zeker in gedachte houden.




Die cassette-recorders vond ik ook erg makkelijk;geen gehannes maar direkt opnemen! Ik zoek ook nog zoiets! Bestaat er nog zoiets zonder eerst de pc te moeten opstarten,kabeltjes aansluiten,etc?

Na wat rondzoeken heb ik gevonden: http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=125365
Het moet goedkoper kunnen tweedehands. Maar voor mij betekend dat óf naar een uithoek van het land reizen om hem op te halen, of oude troep over de post krijgen wat maar half werkt, mogelijk door de woeste TNT belevenis.

glasbier
27 augustus 2007, 23:42
Het is er dus nog steeds!Leuk als je wat nieuwe muzikale ideetjes hebt,kun je gelijk opnemen. ;)

Pais
28 augustus 2007, 20:00
Ik ben vanmiddag naar een muziekwinkel geweest waar ze die Boss micro BR hebben liggen. Wat een gaaf dingetje zeg! Super licht, best klein, vanalles mogelijk en werkt op SD dus als je hem wat uitbreid, dan kun je bijvoorbeeld dat ding in de kast van een huisgenoot verstoppen om te checken waar hij het zoal over heeft wanneer hij aan het bellen is.
Mogelijkheden zijn eindeloos! Even de volgende maand afwachten, maar die Boss wordt echt mn nieuwe speeltje.

G.G.
28 augustus 2007, 20:11
Ik ben vanmiddag naar een muziekwinkel geweest waar ze die Boss micro BR hebben liggen. Wat een gaaf dingetje zeg! Super licht, best klein, vanalles mogelijk en werkt op SD dus als je hem wat uitbreid, dan kun je bijvoorbeeld dat ding in de kast van een huisgenoot verstoppen om te checken waar hij het zoal over heeft wanneer hij aan het bellen is.
Mogelijkheden zijn eindeloos! Even de volgende maand afwachten, maar die Boss wordt echt mn nieuwe speeltje.

Heb er vandaag ook ff naar gekeken. Inderdaad een geweldig ding. Ook voor s'avonds als oefen/koptelefoonamp.