PDA

View Full Version : special SG.. Pickups



vox
27 augustus 2007, 21:41
Hey, klein vraagje omtrent pickups in mijn epiphone sg special..
http://www.techzine.nl/f/g/11896phpCM8AqR.JPG

ik vind hem iet wat te bass achtig klinken.. is dit te verhelpen door de stand van mijn humbucker (laag of hoog) of legt het geheel aan de humbucker.. het gaat hier om de bridge aangezien ik deze stand standaard gebruik..

zojah als het geheel aan de humbucker legt.. welke humbuckers zijn aan te raden??

orreltak
27 augustus 2007, 21:45
wat speel je zoal?

vox
27 augustus 2007, 21:49
wat speel je zoal?

ruige rock n roll door een vox ad50vt (marshall jcm 800 en jcm 2000 setting)
heb deze als backup maar toch wil ik wel een geluid waar ik tevreden mee kan zijn..

heb met mijn les paul en de bovenstaande versterker types.. een lekkere chruncy grommend geluid..

orreltak
27 augustus 2007, 21:56
heb vaker gehoord dat ze bij een epi meteen pots vervangen en toch ook wel eens de HB`s.niet te vergelijken met gibson HB`s.misschien even wat geluidsamples bij de seymour duncan site gaan luisteren.

vox
27 augustus 2007, 21:59
heb vaker gehoord dat ze bij een epi meteen pots vervangen en toch ook wel eens de HB`s.niet te vergelijken met gibson HB`s.misschien even wat geluidsamples bij de seymour duncan site gaan luisteren.

ik zat wel te denken aan andere humbucker..maar zoveel merken..misschien seymour duncan een goede schot in de richting.. thanks..

Dirkdewaard
27 augustus 2007, 22:35
500 pots en de elementen iets omhoog zetten?
Dan kom je een heel eind, werkt zeker net zo goed als nieuwe pickups.

vox
27 augustus 2007, 23:31
500 pots en de elementen iets omhoog zetten?
Dan kom je een heel eind, werkt zeker net zo goed als nieuwe pickups.

oke, wat voor pots zullen er standaard inzitten??

Markmoos
27 augustus 2007, 23:31
Waarschijnlijk versterker/equalizer settings/humbuckers, die combinatie. Scheelt het al als je er wat laag uit draait op je versterker? Zo niet, dan kun je toch eens gaan kijken naar een nieuwe (brug) humbucker.

vox
27 augustus 2007, 23:33
Waarschijnlijk versterker/equalizer settings/humbuckers, die combinatie. Scheelt het al als je er wat laag uit draait op je versterker? Zo niet, dan kun je toch eens gaan kijken naar een nieuwe (brug) humbucker.

ik zal er ook eens naar kijken op hoog volume (oefenruimte/live) geen probleem dan klinkt ie eigelijk wel lekker net als mijn les paul.. alleen mijn les paul klinkt ook op laag volume lekker..