PDA

View Full Version : Help!! (michael kelly gitaar)



realboatman
27 augustus 2007, 21:22
Ik zou graag de Michael Kelly Patriot Black ofwel de patriot Shadow willen aanschaffen.Ik weet enkel niet te kiezen..de Shadow lijkt mij wat veelzijdiger dan de Patriot ,die vooral voor het hardere werk bestemd is(denk ik).Enige suggesties of alternatief???
Ben eigenlijk bassist en wil mij verdiepen in de electrische gitaar.Stijl waar ik naartoe richt is uiteenlopend van rock,alternatief,folkrock,Als het maar vooruitgaat.
ALvast bedankt..

Jiboom
27 augustus 2007, 21:44
Heb je ze al uitgeprobeerd?

Ik ken ze zelf niet, maar kijkend naar de website zie ik als verschillen vooral de toets (rosewood vs. ebben) en elementen (PAF Plus vs. Rockfield Fat Ass). Die Patriot Black lijkt me meer op metal gericht te zijn (vermoedelijk elementen met hoge output, gezien de naam). Ik zou opletten of die elementen clean ook nog een beetje klinken (valt vaak tegen, vind ik.. klinken vaak heel saai).

Wat voor toets je prettig vind is een kwestie van smaak. Ik vind ebben zelf heel fijn, maar heb zat gitaren met rosewood waar niets mis mee is... Dus wederom, zelf testen zou ik zeggen.

Verder zie ik dat op beide een coil tab zit. Dat komt de veelzijdigheid in ieder geval ten goede, alleen soms klinkt het beter dan anders. Het kan een beetje te iel worden. Dus wederom testen om te zien of je het wat vindt....

Vergelijk ook 's met andere modellen, zoals bijv. Epiphone Les Paul, wat duurdere Ibanez SA modellen of een Dean Hardtail Select. LTD vind je denk ik ook wel wat, maar is vaak wat duurder. Hetzelfde geldt voor Schecter. Heb je een bovengrens in gedachten qua budget?