PDA

View Full Version : zelfbouw flying V



TimmU
27 augustus 2007, 21:04
hallo! Ik ben momenteel bezig met het uitdenken van een plan voor mijn eigen gitaar. het word een flying V model , met 4 elementen : 1 humbucker en 3 single-coils.elk element krijgt een aan/uit knop ,en een tone potmeter . het schema e.d. heb ik helemaal uitgetekend, en de body en neck ga ik bestellen bij warmoth. heeft iemand daar ervaring mee , qua betrouwbaarheid met leveren en kwaliteit? verder nog iets : hoe kan ik het beste frezen? ik heb geen frees ( nouja, hoogtevrees en spinvrees... :listen: :listen: ) ...
is het aan te raden om er zelf eentje te kopen , of om er misschien eentje te lenen? in de Flying V body van warmoth zitten 2 humbucker gaten, dat moet 1x humbucker en 3x single coil worden. zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen? ( nog beginner op gebied van zelfbouw, niet té streng zijn!! ;) )

Wiellem
27 augustus 2007, 21:09
Ik wist niet dat die bodies zo duur zijn :(

TimmU
27 augustus 2007, 21:50
:( Ik ook niet

Minda
27 augustus 2007, 22:05
Vrezen doen we hier weinig, frezen des te meer. Koop gewoon een goedkope bovenfrees en oefen op wat stukjes vuren van de bouwmarkt. Ik heb goede ervaringen met Warmoth, ik bouw regelmatig gitaren voor anderen (met name strat kopien) van hun onderdelen. Goedkoop zijn ze niet, maar 't is goed spul en makkelijk; je krijgt precies wat je bestelt. Overigens hoef je dus niet te frezen, als je de juiste gaten meebesteld. 't Leven is soms zo eenvoudig...

Succes, en graag plaatjes posten,

TimmU
27 augustus 2007, 22:10
oeh dat klinkt prachtig!!!! :strat: als ik dus zou willen, zou ik tegen warmoth kunnen zeggen dat er 1 humbucker,3 single coils, een master volume inmoeten,
en in de onderste punt gaten voor 4 potmeters en 4 2wegschakelaars ? dat zou écht geweldig zijn ... bespaart me superveel moeite en geklooi..!!!

orreltak
27 augustus 2007, 22:19
wat een rare p-up configuratie.waarom niet 2 HB`s en dan het zaakie splitten?

wel gaaf....een zelfbouw-V

TimmU
27 augustus 2007, 22:39
hmm , ik wil iets compleet anders dan normaal. lijkt me erg spannend om elk element afzonderlijk aan of uit te zetten, en de tone ervan te regelen.ook een uitdaging voor mij , omdat ik nooit verder ben gekomen dan een brug afstellen, pups afstellen en snaren vervangen...

Orpheo
27 augustus 2007, 23:18
ik heb goeie ervaringen met warmoth LP's, maar de Vees vind ik minder; gewoon, minder hout op hout contact. en meer kans op wiebelige hals. maar warmoth zelf levert gewoon goed spul, en levert ook netjes. zo simpel.

Wheelie
28 augustus 2007, 07:58
Mijn ervaring met Warmoth is goed. Erg goede kwaliteit. Wel is me opgevallen dat de verkopers niet de snuggerste zijn: hou goed in de gaten dat je ook krijgt wat je wil! Het is prijzig maar zeker de moeite waard.
Als je "off-the-shell" besteld (bijv. de "warmoth-showcase") dan heb je het binnen een week in huis. Als het speciaal voor jou gemaakt wordt dan moet je rekening houden met een lead time van 4-6 weken.

Orpheo
28 augustus 2007, 09:00
Mijn ervaring met Warmoth is goed. Erg goede kwaliteit. Wel is me opgevallen dat de verkopers niet de snuggerste zijn: hou goed in de gaten dat je ook krijgt wat je wil! Het is prijzig maar zeker de moeite waard.
Als je "off-the-shell" besteld (bijv. de "warmoth-showcase") dan heb je het binnen een week in huis. Als het speciaal voor jou gemaakt wordt dan moet je rekening houden met een lead time van 4-6 weken.
als t ongelak is.als t gelakt is, moet je t langer inplannen. maar 4 tot 6weken is optimistisch. reken maar op 6 tot 8. als je t gelakt wil, mag je rekenen op 12 tot 16 weken.

fred dons
28 augustus 2007, 09:21
en je kunt warmoth ook vragen de pups voor je uit te frezen (gratis)

TimmU
29 augustus 2007, 10:41
dat ga ik inderdaad ook maar doen, dat scheelt me denk ik een relatiebreuk, 200 euro voor een nieuwe body, hoop gevloek en getier en 3 kratten bier om het verdriet weg te zuipen :zz:

toch handig, de moderne tijd..!