PDA

View Full Version : Squier silver series MIJ



spirit
27 augustus 2007, 20:47
Ik heb een aantal vragen voor de kenners.

Sinds kort ben ik in het bezit van een Japanse Squier silver series, helaas heeft de vorige eigenaar er iets te veel aan verspijkert. Onder de slagplaat leek het wel een gatenkaas, gaatjes heb ik inmiddels weer dichtgemaakt met stukjes cocktailprikker.

De 5-way switch heb ik zo mijn twijfels over of die wel orgineel is.Het is een of ander gegoten ding met het opschrift "YKE". Wie kan mij vertellen of dit orgineel is, of anders wat wel de juiste switch zou zijn.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC01625.jpg
Ook de neck is vervangen door een exemplaar uit Korea. Daar wil ik dus weer een org. exemplaar op zetten (Wie er een over heeft PM me maar)

De rest ziet er verder wel vrij orgineel uit.

jerome
27 augustus 2007, 20:53
Mmm...ik zal maar niet zeggen wat er nog wél origineel is aan m'n Japanse Fender Strat... :D

spirit
28 augustus 2007, 22:06
Net nog een beetje aan het "prullen" geweest, omdat de hals die er nu op zit niet lekker in de body zat.
Wat bleek, zat er onder aan de hiel een hele dikke klodder lak, na het wegschuren hiervan, zat de hals al iets beter in de neckpocket. De onderkant liep niet mooi vloeiend in een radius, nu wel.

Ook een aantal draadjes opnieuw gesoldeerd, omdat de vorige eigenaar giga veel soldeer had gebruikt.