PDA

View Full Version : Anathema



Ic3gl0vE
21 januari 2003, 16:39
Wie kent deze band? Ik luister het nu voor het eerst en moet zeggen dat ik het erg goede muziek vind!

BLOK182
21 januari 2003, 16:59
Ik weet er niet zoveel van, mijn nicht wel, kent alles van buiten en heeft ze een paar keer ontmoet enzo.

MAY
21 januari 2003, 17:51
Ik ken ze wel. Vroeger death metal, tegenwoordig meer richting radiohead en porcupine tree. Moet zeggen dat ze enorm toffe nummers hebben maar ik ben er nooit echt fan van geweest. Maar ik kan mensen die van de vorige bands houden de laatste cd's van anathema wel aanbevelen.

Ibanez
21 januari 2003, 18:06
Me broer is er fan van en is naar het concert geweest. Ik vind het opzich wel coole muziek, wel lekker vaag af en toe.

Ditmar
21 januari 2003, 20:24
Paar vriendinnen van me zijn naar alle drie de concerten geweest in Nederland, dan ben je dus een echte fan.

Ze hebben ook een sideproject genaamd AntiMatter, maar ik ben te lui om dat op te zoeken.

moretel
22 januari 2003, 12:02
Ik ben laatst naar het concert in Tivoli geweest, ik kon de band van 1 CD ook niet maar het was wel afwisselende muziek. Goed concert.
Muziek doet me ook af en toe aan de Cure denken, beetje eind jaren zeventig, begin tachtig toen Gothic Rock nog echt alternatief was.

RadiuS
22 januari 2003, 13:26
Heb wel eens 2 CD's van hun geluisterd k vind t ook erg goed! maar weet r verder ook nix vanaf.

schaap
22 januari 2003, 15:11
ik ken ze al een tijdje, vooral alto-meisjes luisteren er tegenwoordig naar.
Niet mijn stijl muziek, maar ze hebben wel coole nummers af en toe.

Ditmar
22 januari 2003, 19:37
Je bedoelt gewoon dat de enige mensen die je kent die er naar luisteren Larissa en de people met wie zij altijd in de boot is ernaar luisteren, toch ???

Wouter G
1 februari 2003, 21:47
Heb ze gezien in Tivoli en in 013, heb met rillingen staan luisteren. ik raad iedereen de cd Judgement aan.

Anders Destium
3 februari 2003, 00:08
THE SILENT ENIGMA!!!!!!

Sorry, maar dat is een van de beste nummers die ik ooit heb gehoord, de rest van die CD is waarschijnlijk niet zo als hun latere en langzamere albums maar ja... Hun laatste albums A fine day to exit en Judgement vind ik niet zo goed als Alternative 4 en A Silent Enigma (het is steeds langzamer namelijk), maar het is echt puike muziek die je zo in een depressie stort als je niet oppast :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anders Destium op 2003-02-07 19:03 ]</font>

Wouter G
3 februari 2003, 15:38
alternative 4 is zekers een van hun betere cd's maar Angelica blijft het beste nummer van Anathema. ze hebben trouwens ook een side project = Antimatter.

Phyrexian
7 februari 2003, 16:11
'A Fine Day to Exit' is een geniale plaat,
Judgment en Alternative 4 zijn ook dik in orde, de ouwere platen vind ik niks aan eigenlijk... hoewel ik toch een zware metalfan ben, ze zijn gewoon beetje gedateerd en saai.

Sleepless is natuurlijk wel een geniaal nummer!!! :grin:

Maiden Michiel
7 februari 2003, 20:54
Alternative 4 en Judgement zijn wel goede platen vind ik...

NP: Evergrey - In Search Of Truth

Nou DA's pas een vette band!

schaap
7 februari 2003, 21:36
Op 2003-01-22 19:37, schreef Ditmar:
Je bedoelt gewoon dat de enige mensen die je kent die er naar luisteren Larissa en de people met wie zij altijd in de boot is ernaar luisteren, toch ???

uhm nee, ook mensen op het gym, niemand die jij kent, is na jouw tijd :razz:, of je hebt ze nooit gezien, maar die luisteren er ook naar.

Daniël
15 februari 2003, 10:25
Op 2003-02-07 20:54, schreef Maiden Michiel:
Alternative 4 en Judgement zijn wel goede platen vind ik...

NP: Evergrey - In Search Of Truth

Nou DA's pas een vette band!


Ik heb In Search of truth 2 weken geleden gekocht! Ben er nog steeds weg van! En over Anathema: (daar draait het eigenlijk om in deze topic he? hehe) Judgement is nog steeds één van mijn meest favoriete cd's!

jules
22 januari 2004, 15:49
ja ik ben dus gisteren naar het eerste concert van hun nieuwe cd tour (a natural disaster) geweest. Supergoed die gasten maken echt hele goeie muziek zeker live

The Mule
22 januari 2004, 17:49
The Silent Enigma was 1 van m'n eerste duistere platen (1995/1996?), echte nostalgie en perfect voor op de headphones voor het slapen gaan. Ik heb ze nog op Dynamo (1997 of 1999) gezien, maar dat was niet helemaal geslaagd. De huidige albums bieden best aardige, maar IMHO te saaie en voorspelbare muziek...

D3vLiN
8 februari 2004, 13:32
Paar vriendinnen van me zijn naar alle drie de concerten geweest in Nederland, dan ben je dus een echte fan.

Ze hebben ook een sideproject genaamd AntiMatter, maar ik ben te lui om dat op te zoeken.

heh. Antimatter is geen sideproject! Het is het project van Duncan Patterson, ex-bassist van Anathema (en samen met Danny Cavanagh verantwoordelijk voor het gros van de songs). Antimatter bestaat naast Duncan uit Mick Moss en een aantal gast-zangeressen. Om het verwarrender te maken is er vorig jaar wel een acoustische tour geweest met Danny van Anathema.

Anders Destium
9 februari 2004, 00:35
The Silent Enigma was 1 van m'n eerste duistere platen (1995/1996?), echte nostalgie en perfect voor op de headphones voor het slapen gaan. Ik heb ze nog op Dynamo (1997 of 1999) gezien, maar dat was niet helemaal geslaagd. De huidige albums bieden best aardige, maar IMHO te saaie en voorspelbare muziek...

Ik vond Anathema op Dynamo 1999 GEWELDIG, en The Silent Enigma is een van mijn favo platen ooit! Ik kan het latere werk wel waarderen maar, ja wie sage ich das jetzt, het is toch minder....

Durven openen met Orion van Metallica (8 minuten instrumentaal) op een live concert voor tigduizend man is toch het ultieme statement :lol:

Ibanez
9 februari 2004, 20:52
Op 2003-02-07 20:54, schreef Maiden Michiel:
Alternative 4 en Judgement zijn wel goede platen vind ik...

NP: Evergrey - In Search Of Truth

Nou DA's pas een vette band!


Ik heb In Search of truth 2 weken geleden gekocht! Ben er nog steeds weg van! En over Anathema: (daar draait het eigenlijk om in deze topic he? hehe) Judgement is nog steeds één van mijn meest favoriete cd's!
Dan raad ik je aan om recreation day te kopen... :)