PDA

View Full Version : Het merk Linko?



tiopsa
27 augustus 2007, 20:04
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist een Linko stratocaster in handen gekregen voor weinig geld. Kent iemand het merk misschien? Ik kan er niks over terugvinden op internet en de searchfunctie levert ook weinig op.

De gitaar voelt degelijk aan, de body lijkt zelfs massief te zijn als ik achter de backplate kijk. Ik heb het vermoeden dat het een 'el cheapo' merk is, maar toch speelt het ding verdomt lekker. Misschien dat ie versterkt door de mand valt maar dat kan ik morgen pas uittesten ivm. een chronisch gebrek aan instrumentkabels:)

Iemand informatie?

BVD, Tim

Powerchordschuiver
27 augustus 2007, 20:58
Ken het merk voornamelijk van cheap-ass drumkitjes.
Wist niet dat ze ook gitaren maakten/lieten maken.

Saf
27 augustus 2007, 22:49
volgens mij zijn dat van die el cheapo koreaanse jaren 80 strat kopieen. Wil neit per difinity zeggen dat hij slecht zijn. heb ooit een een rockson gehad ook zo'n ding zou me niets verbazen als hij dezelfde febriek komt en die had een erg mooie elzen body wel drie delen maar toch met een s s s fresing echt een pracht body.
Elementen zijn zoals meestal vrij ruk maar dat makkelijk te vervangen. Is het zo eentje zonder slagplaat in het zwart met matching headstock? volgensm ij ook nog eens eentje gehad.

tiopsa
28 augustus 2007, 10:10
volgens mij zijn dat van die el cheapo koreaanse jaren 80 strat kopieen. Wil neit per difinity zeggen dat hij slecht zijn. heb ooit een een rockson gehad ook zo'n ding zou me niets verbazen als hij dezelfde febriek komt en die had een erg mooie elzen body wel drie delen maar toch met een s s s fresing echt een pracht body.
Elementen zijn zoals meestal vrij ruk maar dat makkelijk te vervangen. Is het zo eentje zonder slagplaat in het zwart met matching headstock? volgensm ij ook nog eens eentje gehad.

De body van de mijne is in ieder geval massief, ik heb de neckpocket eens gecheckt. Er zit gewoon een stratocaster slagplaat op met drie single coils. En nee, geen matching headstock, die is gewoon blank gelakt. Hij is trouwens helemaal zwart: body, slagplaat, elementen, knoppen, etc. Rosewood toets btw.

iemand nog meer info?