PDA

View Full Version : Versterker naast mijn Powerball!



Bernd Veenema
27 augustus 2007, 16:09
Hoi,
Ik heb laatst een Powerball gekocht en daar ben ik nog altijd zeer tevreden over. Het enige probleem is dat het een redelijk zwaar apparaat is en ik heb niet zoveel zin om dat ding elke week 3x 5 trappen op en af te sjouwen. Nu is mijn plan om het ding bij mijn ouders thuis te laten staan, zodat ik hem weekends en in de oefenruimte bij mijn bands kan gebruiken.
Nu heb ik een versterkertje nodig voor op mijn kamer.
Nu twijfel ik om óf voor een heel klein simpel versterkertje te gaan, die verder totaal geen aanvulling is op mn powerball. Ik denk dan aan een Roland Cube 15 of 20 of een Line6 Spider 15 Watt, óf ik ga voor een goede buizenamp, met een wattage tussen de 15 en 50 watt, die echt een aanvulling is voor mijn powerball, zoals een Vox AC15 of iets dergelijks.
Wat zouden jullie adviseren en welke types komen in aanmerking als goede aanvulling op mijn Powerball? Ik kijk dan vooral naar iets meer 'karakter' in de clean en crunch sectie.

Alvast bedankt!

JorikDekkers
27 augustus 2007, 16:17
Je zit dus op kamers?

In dat geval: doe je huisgenoten een groot plezier en koop een modelingkastje met een goede koptelefoon erbij!

die zijn er in allerlei soorten en maten, en zeker met de wat uitgebreidere kun je hele leuke geluiden maken! past ook prima binnen je budget.

Gezien je powerball denk ik dat een Line6 POD of een Zoom G... wel iets voor je is!

SimonS
27 augustus 2007, 16:28
ik woon ook in een studentenhuis (eigenlijk met zn 4en een appartement gehuurd, nóg kritischere buren!), en speel sinds kort met een Epiphone Valve Junior. Die kan overdag gerust op 2/3 uur :) Heb ook een 50W Mesa, een 20W Mesa en een 22W Mesa gehad, nooit problemen ofzo.

ErikE
27 augustus 2007, 16:53
Een Laney Lionheart is ook te gek!

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=l5t-112

Check "what does it sound like?"

En 5 watt!

JorikDekkers
27 augustus 2007, 17:31
@ SimonS: Damn dan heb je echt wel tolerante buren hoor!

Ik mag van mn ouders nog niet half zo hard, en die houden onvoorwaardelijk van me ;)

minoin
27 augustus 2007, 19:40
Hahahahaha, idd! 22Watt Mesa gaat verdomd hard, dus lijkt me toch niet praktisch.
Ik speel op mijn kamer op een Cube 30 en dat ding doet bijzonder goed zijn werk! En als het over twaalven is, gebruik ik gewoon mijn Boss GX700 met een koptelefoon, ook goed te doen!

RolandT
27 augustus 2007, 19:49
Niet echt een "versterker" maar zo'n Boss Micro BR (http://www.roland.com/products/en/MICRO_BR/index.html) is een heleboel versterkers en effecten samen plus een multitrack recorder. Lijkt mij ideaal voor op kamers, kan je tijdens de week nummers maken en in 't week-end voluit gaan ;)

SimonS
27 augustus 2007, 20:07
Hahahahaha, idd! 22Watt Mesa gaat verdomd hard, dus lijkt me toch niet praktisch.
dr zit een prima werkende mastervolume op, die versterker klinkt nog steeds prima op lager volume, m.i. beter dat een modelingding. Beide gehad, qua klank op zelfde volume zou ik zonder twijfel voor een buizenamp gaan.

Bernd Veenema
27 augustus 2007, 23:03
Ach ja,
Een Vox AC15 moet tweedehands nog wel redelijk goedkoop aan te komen zijn zou je denken.
Die lionheart klinkt zeker lekker, maar is wel tyfusduur.
Boss MR is voor mij minder ideaal. Ik heb ook al een Motu 828 voor opnames en een Boss ME50 voor effecten. Die ga ik waarschijnlijk van de hand doen waarschijnlijk, maar dat zie ik dan wel weer.
Hoe klinken die oude London City buizentops? Daar ik vrij goedkoop aan te komen zie ik. Of kunnen die absoluut niet in een flatje?
Mijn Powerball kan qua volume wle in het appartement, die klinkt op laag volume ook goed. Maar hij is met flightcase gewoon te zwaar om elke keer al die trappen mee op te sjouwen.
Hoe is een Mesa Mark IIB combootje? Met 1x12 speaker? Klinkt dat zacht ook een beetje?

ColourofFire
27 augustus 2007, 23:25
Die oude london city tops gaan keihard...

Izegrim
28 augustus 2007, 02:13
Ik snap wat je bedoelt want mijn Fireball is net naar de oefenruimte gegaan en daar blijft 'ie staan. Daarnaast had ik een 50W buizencombo die ik als oefenversterker wilde gebruiken, maar vergeet het maar. Die heb ik de deur uitgedaan en heb een 2e hands Cube 20X gekocht. Die klinkt op laag volume zeer goed en 's nachts schakel ik van 20W naar 2W om er een beetje ballen uit te krijgen. Als ik echt wil scheuren pak ik m'n PODxt Live en die gooi ik via een Kenwood 240W RMS hifi versterker met 2 3-weg speakers. Het is nog geen ENGL stack maar het gaat HARD en brult lekker in stereo. En ik heb een Powerball model op m'n PODxt Live maar mijn favoriet is de Diezel Herbert. Ik heb nooit zin om dat ding uit te pakken en aan te sluiten. Dan is zo'n Cube of een ander combootje handiger, maar als de POD X3 uit is dan koop ik daar de bean versie bij en die gaat permanent op m'n buro en dan gaat de Cube de deur uit.

Bernd Veenema
28 augustus 2007, 16:01
ok, ik kan altijd even kijken naar zo'n ding.
Bedankt iig

AART
28 augustus 2007, 16:13
Hoe klinken die oude London City buizentops? Daar ik vrij goedkoop aan te komen zie ik. Of kunnen die absoluut niet in een flatje?


Dat gaat best wel goed denk ik, zonder Master volume op een flatje lijkt me redelijk ideaal.







Ik krijg er hier in een vrijstaand huis nog geen inieminierandje aan zonder dat ik doof wordt...

a darker shade of grey
29 augustus 2007, 09:36
Ik zeg ook: Valve Junior met een metalmaster ervoor ofzo :D

Of een koch studiotone.....maar die gaan ook weer best hard...

Line 6 spider zou ik vanaf blijven (ik heb er een......), als je zoiets wilt kun je het beste kijken naar roland.

Jimwoud
29 augustus 2007, 11:23
Al die valve juniors maar weer, hehe, voor een paar centen meer(die van mij was 100 euro) heb je een Laney LC15, waar een veel dikker geluid in zit, en die ook zacht genoeg kan. En misschien nog wel eens van pas komt bij een klein optreden/projectje ofzo

Bernd Veenema
30 augustus 2007, 21:05
Ok, zal binnenkort even wat rondkijken.
Hoe goed is een Mesa Mark IIB trouwens?
Staan 3 op MP, en het lijken me leuke dingen.

Groeten

AART
30 augustus 2007, 21:20
Leuke clean, op clean kanaal met alles op 10 misschien the who achtige crunch, iets zwaardere crunch op kanaal 2 maar niet echt hardrock of metal.

Vanaf de IIC worden het metal bakken.

LCH
30 augustus 2007, 21:26
Eigenlijk mis ik de meest simpele, kleine en goedkope oplossing: Vox DA-5 (http://www.voxamps.co.uk/daseries/da5.asp) en klik (http://www.feedback.nl/?id=55&b=HVOCDA5&a=46&treeID=2_2_2)

Met een Koch Studiotone ofzo schiet je eigenlijk nog niet zo gek veel op. Als je gewoon 'iets' wilt hebben om thuis mee te pielen is zo'n DA-5 best een grappig ding; veel mogelijkheden, want modeling-amp! En het kost geen drol. Denk nou niet dat het vreselijk beroerd klinkt, want dat valt best mee. En te hard gaat 'ie niet, schakelbaar van 0.5 tot 5 watt. Bovendien stop je 'm zo in je bureaulade als je hem even kwijt wilt.

Hij kan ook op batterijen, dus als je met Koninginnedag wilt bijklussen is de Vox DA-5 je vriend. :hippie:

Maar serieus, probeer zo'n dingetje maar eens uit.

Bernd Veenema
31 augustus 2007, 19:14
Bedankt voor de tip.
Ik zal er eens naar kijken in de gitaarzaak.
Niemand ervaring met de Mesa Mark IIB?