PDA

View Full Version : Peavey classic 50 top



Nielsje
21 januari 2003, 16:26
Hey, ik vroeg me zo af of er hier mensen die deze top (of anders een combo versie) hebben of hebben bespeeld. Ik heb gehoord dat ze namelijk wel vet klinken en ze zijn niet zo duur (keb ook nog andere amp in te ruilen), vandaar dat ik jullie wel wil weten..

groeten nielsje

Pickslide
21 januari 2003, 18:01
Ik Heb niet op een classic 50 top gespeeld maar wel op een classic 30 combo klonk zeer goed en voor een buizenbak inderdaad niet te duur. Alleen viel het me wel op dat 30 watt buizen al rete hard gaat. Maar aangezien je aan een 50 watt top denkt zal het ook wel niet zijn voor slaapkamer volume.

Nielsje
21 januari 2003, 20:43
Hmm inderdaad, maar keb nu twee versterkers, een 100 watt top en een 50 watt combo, wil nu graag dus die 50 combo wegdoen, en dan wil ik nu misschiein een top kopen. tis ook voor wat meer blues,bluesrock geluid, ik vond um er wel tof uit zien(op dat peavey logo na dan) en een jtm 45 is me nog iets te veel. en ik dacht geef um een kans...
nog meer mensen met meningen?

bovendien is de 30 watt er niet in top versie :S:S

groeten van nielsje

LordRiffenstein
21 januari 2003, 21:53
Ik heb ongeveer 7 jaar met een Peavey Classic 50 2x12 gespeeld en moet zeggen dat ik die nog steeds heel goed vind. Een vriend van me heeft de top en die is beter dan de combo, vraag me niet waarom. Met wat zoekwerk heb je zowel een goed clean als een lekkere scheur en met een pedaaltje krijg je zeker je bluesklanken. Heb hem geprobeerd met een Tubescreamer en een Bluesdriver en beide werkte heel goed samen met de Peavey.

Groeten,

Yoeri