PDA

View Full Version : Brug-pickup voor basswood-telemodel/24,75" mensuur.. (a.k.a. roept u maar deel2)



Nitefly7
27 augustus 2007, 14:19
Deel 2 uit m'n frankentele/idee;
Deel 1; keuze voor 'n nekpickup/p90 suggestie hier.. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=96744)

In 't kort wil ik een H-H telemodel, Gibsonmensuur, gemaakt van linde (basswood) minder 'cheap ass' maken. Het is zo'n niet-gangbaar model, dat ik denk dat 't best een toffe gitaar kan worden..

De 2e vraag is welke brug pickup goed bij deze gitaar zou passen; i.c.m. de mensuur/lindehout/evt. p90-pickup..

Welke brug-pickup?
1:
A:
De Seymour Duncan Custom Custom in m'n Godin LGX-SA wil ik vervangen omdat ik 'm te schrill/schel/top-end'ish vind.. Ik dacht 'm te vervangen voor 'n Pearly Gates, Alnico Pro II of 'n '59 Model (ook Duncans)..

De Custom Custom zou dan in de Harley Benton kunnen..

B:
Een andere optie is om de NIET-F-spaced JB uit m'n Parker in de Godin te stoppen en een F-spaced humbucker voor die Parker Nitefly te kopen;
hoewel ik dik tevreden ben over de JB, ook al zitten de pole pieces niet op 1 rij...
Deze is dan te weer vervangen door 'n F-spaced JB, maar een Steve's Special lijkt me ook wel tof om te proberen...
Neck-pickup is een SD SH-2 Jazz..
Dan moet ik alleen nog 'n nieuwe pickup voor die harley benton vinden..

De Custom Custom uit de Godin kan dus ook hier de Harley Benton in..

Dit lijkt goed, maar op de Seymour Duncan site staat dat de Custom Custom vooral voor maple of ebony werkt.. de Custom (niet Cust.Custom) is echter weer wel voor rosewood geschikt...
Is dit 'n groot verschil denken jullie?

Eigenlijk vind ik 't weer jammer om de Cust Cust uit m'n Godin te halen en dan zowel voor de Godin als de Harley 'n nieuwe pickup te halen..
Een nieuwe voor Parker + Godin, kan nog wel... maar het liefst doe ik het zo;
- Harley Benton; Cust cust uit Godin
- Parker; JB as is (geen vervanging)
- Godin; nieuwe Duncan; Pearly Gates, Alnico Pro of ' 59
...
en misschien zelfs:
- Harley Benton; Cust cust uit Godin
- Parker; nieuwe F-spaced JB, Steve's Special, Evo2 of Alnico Pro II
- Godin; JB uit Parker...