PDA

View Full Version : P90 in HH-telemodel, Gibson-scale (a.k.a roept u maar! Deel1)



Nitefly7
27 augustus 2007, 14:04
Hallo mensen,

als de Zweedse post ooit langskomt (met de nadruk op 'ooit'), denk ik dit gitaartje in ontvangst te nemen;
Telemodel, string-thru, HH-setup met 24,75" Gibson-mensuur (! ) (http://www.thomann.de/se/harley_bentonhbt1500tbk_egitarre.htm)

omdat dit zo'n typisch model is (en een soort 'herinnering' als ik ooit nog terug moet komen in Nederland), wilde ik haar ook gaan inzetten in m'n bandjes/opnames....

maar -natuurlijk- niet zoals ze verkocht wordt...

ik dacht aan een aantal mods:
- p90 in de nek

- andere humbucker in de brug

- evt een maple toets, 24,75" hals erop laten zetten..

- evt. piezo's/korg mini-KP/fuzzfactory erbij..

een soort poor manns Mattocaster (muse, hoewel dat volgens mij fendermensuur is..) dus..

ik heb meerdere topics die ieder 1 vraag willen stellen (hoop dat de mods genadig zijn.. het is technisch gezien nog geen 'zelfbouw' volgens mij..)

1:
Wat is een goede HB-sized P90.. en is P90/HB in een Basswood gitaar wel 'nice'.. ?
Die nieuwe Gibson BFG heeft ook 'n P90/HB combi, met LP-mensuur...
Ik dacht aan 'n Duncan Phat Cat, een Rio Grande Bastard/Fat Bastard of een Duesenberg Domino..
Iemand ervaring?

weet iemand ook 'n goede combinatie pickup hiervoor?

zoals in een ander topic (dadelijk ) staat, denk ik de Custom Custom (Duncan) uit m'n Godin LGX-SA te vervangen..
Ik vind 'm niet fijn in die LGX, te schel/top-end

hij is dus 'over' en kan mooi in de Harley Benton..
De SD-site stelt echter dat de Custom voor rosewood werkt, de Custom custom echter vooral voor maple of ebony geschikt is..
De Harley Benton is rosewood (ongeveer hoop ik...waaiboomrosewood..)

Een andere kandidaat is de niet-F-spaced JB uit m'n Parker..
nadeel hiervan is, dat ik dan zowel voor de Parker als voor de Godin 'n nieuwe brugpickup nodig zou hebben..

Kort gezegd; is de Custom custom, ondanks de aanbeveling, ok als vervanging van de Harley Benton humbucker?
Beschrijving van SD-site (http://www.seymourduncan.com/products/humbuckersdescr.shtml#CustomCustom153)