PDA

View Full Version : Raar geluid



Paulio
27 augustus 2007, 13:36
Als ik op mijn gitaar de b of de hoge e snaar aansla komt er soms een raar, irritant zoemend geluid uit. Ditzelfde geluid krijg ik ook als ik bijv. eerst de g snaar op de twaalfde fret aansla en dan de hoge e op de 12e fret, ze beginnen dan allebei een raar zoemend geluid te maken, iemand een idee wat dit is?

glasbier
27 augustus 2007, 13:50
Leuk dat je hierover begint;ik heb namelijk al eens eerder met iemand hier een discussie over gehad! Fret eens op de B-snaar de E(17e vakje) en op de hoge dunne E-snaar de G(15e vakje) en sla ze gelijktijdig aan....wat hoor je?

Wiellem
27 augustus 2007, 15:39
Toevallig semi-akoestische gitaar?

Zoiets als dit had ik ook ooit, bij bepaalde tonen kwam er een zoemend geluiod wat veroorzaakt werd door een loszittende batterij die in de klankkast meetrilt.

Paulio
27 augustus 2007, 19:19
Leuk dat je hierover begint;ik heb namelijk al eens eerder met iemand hier een discussie over gehad! Fret eens op de B-snaar de E(17e vakje) en op de hoge dunne E-snaar de G(15e vakje) en sla ze gelijktijdig aan....wat hoor je?

Een geluid waar ik zeker niet blij van word :confused:

Echt een apart geluid waarin je de toon nauwelijks meer kan horen.

glasbier
27 augustus 2007, 19:26
Maar dat is normaal hoor! Probeer het maar eens met een andere gitaar en versterker dan heb je hetzelfde! Ik wordt er ook niet goed van maar het ligt gewoon aan onze gevoelige oortjes!(absoluut gehoor misschien?) ;)

Paulio
27 augustus 2007, 21:29
Maar volgens mij klopt het niet, want de ene keer gebeurt het wel, de andere keer niet. Maar zodra je dan de ene snaar afdempt houdt het geluid wel op. Alsof de 2 tonen door elkaar lopen en dan zo'n raar geluid maken. Maar het gebeurt inderdaad zowel op mijn squier als mij gibson, en zowel op mijn roland als op mijn vox versterker.

glasbier
27 augustus 2007, 21:51
Maar volgens mij klopt het niet, want de ene keer gebeurt het wel, de andere keer niet. Maar zodra je dan de ene snaar afdempt houdt het geluid wel op. Alsof de 2 tonen door elkaar lopen en dan zo'n raar geluid maken. Maar het gebeurt inderdaad zowel op mijn squier als mij gibson, en zowel op mijn roland als op mijn vox versterker.

Klopt! Meestal hoor je het op zijn duidelijkst als je 2 snaren aanslaat.