PDA

View Full Version : Gearbox



SonofDestiny
27 augustus 2007, 13:18
Ik heb sinds kort een nieuwe computer met een Fatal1ty geluidskaart. Daar kan ik mijn gitaar inpluggen en dat werkt echt geweldig. Ik ben alleen niet zo te spreken over het opnameprogramma, aangezien daar maar 5 effecten zijn. Bovendien klinkt distortion heel erg raar door mijn computer :s

Ik vroeg me dus af of iemand ervaring heeft met Gearbox. Ik las op de site van Line 6 dat je zoveel mogelijkheden hebt. En ik zag ook dat het best prijzig was. Dus ik vroeg me af: is het het geld waard?

Raffel
27 augustus 2007, 14:41
gearbox is gewoon modelling software voor je Pod, Vetta, PodXT, Pod XT Pro, Guitarport of Toneport enz.

Die software zit ook standaard bij die producten en kun je upgraden. Het is trouwens geen opnameprogramma, maar puur een gitaar modeller.

Plug je nu je gitaar rechtstreeks in de geluidskaart? Komt daar uberhaupt geluid uit?

SonofDestiny
27 augustus 2007, 15:28
Ik heb een upgradekit. Soort van doos waar je je plug in stopt. (Klinkt sexy of niet? :P)

Clean klinkt het echt geweldig!! Maar m'n distortion is gaar joh. Daarom wilde ik zo'n gitaar modeller. Werkt het goed?

Raffel
27 augustus 2007, 15:50
ik moet eigenlijk zeggen 'amp-modeller'. Tja ik vind het wel fijn om met line6 spul op te nemen. M'n amp mic-en vind ik in mijn huidige leefsituatie vrij onpraktisch, dus is iets als een guitarport ideaal. Ik zit wel meer te denken aan een pod XT oid in verband met de extra latency die komt kijken bij een guitarport.