PDA

View Full Version : Amp standaard/rack



Raffel
27 augustus 2007, 11:07
Ik heb momenteel een rackje (deze week uit te breiden naar 8 HE) en een 2x12 Bogner OS. Ik wil vanwege de spreiding de speakerkast op een standaard gaan zetten.

http://www.thomann.de/gb/km_28130_ampstaender.htm

Zoiets als dat.

Dan zit ik echter met mijn rack wat ik dan niet meer op de kast kan zetten. Bestaat er een oplossing (een standaard dus) waarbij ik de speakerkast in een hoek kan plaatsen en daarboven op toch een rack kan plaatsen?

Wellicht een andere oplossing?

Dit lijkt me namelijk wel ideaal, anders zou ik het rack naast de speakerkast moeten plaatsen op een kleine verhoging en dat is eigenlijk onzin.

B_2_the_a
27 augustus 2007, 11:11
Ik zag gister een optreden van De Kast in Lochem,
daar had de gitarist 2 1x12 combotjes met erbovenop een klein 19 inch rackje gekanteld staan...
dus het is er wel

Raffel
27 augustus 2007, 12:10
hmm, maar ik wil dus eigenlijk precies andersom. Onderop speakers gekanteld, bovenop rack gewoon recht (of evt ook gekanteld).

Nou dan wachten we even op een post van iemand die ervaring heeft met dit soort dingen. :D

B_2_the_a
27 augustus 2007, 12:36
hij had alles onder een hoek van een graad of 40 ofzo

Raffel
27 augustus 2007, 13:17
voor mij zou 15 a 20 graden ideaal zijn denk ik. Maar sommige van die standaarden zijn sowieso verstelbaar. Ik heb nog even zitten zoeken maar tot nu toe ben ik ze nog niet in zulke vormen tegengekomen.

Raffel
28 augustus 2007, 09:37
Misschien eens wat winkeltjes afbellen want hier lijken ook niet echt meer reacties op te komen. ;)

Kim Wilson
28 augustus 2007, 09:40
Misschien op de oude Fender Piggy-back manier:

http://voxroomguitarcenter.com/gt/vox/images/63Bandmaster04.jpg

Bouten door de top, moeren op de cab en je bent klaar. :)

Raffel
28 augustus 2007, 09:42
haha, ja dan had ik ook niet van mijn 4x12 af hoeven stappen. Als ik 50kg in m'n eentje al niet een trap op en af wil gaan dragen, wil ik dat met 55 a 60 kg zometeen al helemaal niet :)

Kim Wilson
28 augustus 2007, 09:46
Nee, dit is eenvoudig demontabel (te maken). Met inslagmoeren aan de binnenkant van je cab, bouten met vleugelmoeren (o.i.d.) in je rekje. Voor het optreden schroef j de boel aan elkaar en zet je het spul achterover. Ik heb het bij mijn Bandmaster ook. En die is helemaaaaaaaal niet te tillen als het aan elkaar zou blijven. :D

Raffel
28 augustus 2007, 09:48
thx voor de tip, maar voordat ik ga liggen boren denk ik dat ik toch eerst zo'n standaardje ga zoeken ;)

Kim Wilson
28 augustus 2007, 09:59
Hey, just tryin' to help. :)

Raffel
28 augustus 2007, 16:51
nou ik heb volgens mij alle webwinkels wel afgestruind en tevergeefs. Er moet toch wel iemand hier op het forum zijn die dit soort statieven ergens heeft gezien? :(

vidar
30 augustus 2007, 20:03
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000_QtkR5ZE?Ca talogVideo=&ProductUUID=TX_VqHzlOZoAAAESKuN_Z_HA&CatalogCategoryID=XLTVqHzm6tUAAAEROJwvKPl9&JumpTo=OfferList