PDA

View Full Version : Basgeluid van The Fratelli's



ACSlater
26 augustus 2007, 23:58
Ik zit er over te denken om een basgitaar aan te schaffen voor wat thuisopnames. Nou ben ik nogal gecharmeerd van het basgeluid van The Fratelli's en dan met name Chelsea Dagger. Ik kom er niet echt uit wat de benodigdheden zijn voor zo'n geluid. Is het een aktieve of een passieve bas en worden er effecten gebruikt? Als ik het zelf zou moeten zeggen, dan denk ik een Precision bas met passieve elementen over een dikke amp maar ik heb weinig verstand van dus zit ik in de richting?


(Het basgeluid van The Gossip op Standing In The Way Of Control is trouwens ook erg cool.)

Valentijn
27 augustus 2007, 00:02
volgens mij is het iets inder de richting van een Fender precision over een dikke buizen bak (ampeg)

huskey
27 augustus 2007, 01:14
In de clip speelt ie geloof ik met een jazz maar het kan best met een p zijn opgenomen. Voor de rest inderdaad een ampeg buizenbak met de gain lekker open over een 8x10 (zou ik zo zeggen).

Roro92
27 augustus 2007, 16:40
Als je dus "voor wat thuisopnames" meer dan duizend euro over hebt, ja...dan kan je zoiets nemen :p.

ACSlater
27 augustus 2007, 16:56
Als je dus "voor wat thuisopnames" meer dan duizend euro over hebt, ja...dan kan je zoiets nemen :p.

haha, nee het gaat niet om het evenaren van het geluid maar ik wil een beetje afkaderen wat ik zoek. Ik gebruik een Line6 Toneport en ik was van plan die te gebruiken voor ampmodeling. Voor wat de bas betreft, lijkt een goedkoop Precision model met eventueel een setje Seymour Duncan erin wel wat. Iig bedankt voor jullie antwoorden.