PDA

View Full Version : Devi Ever pedalen!



Fuhgawz
26 augustus 2007, 23:57
Iemand bekend met deze pedalenreeks? http://www.deviever.com/ Het zijn nogal aparte effecten en qua prijs vallen ze heeeel erg mee!

Cheetoria
27 augustus 2007, 00:54
niet bekend mee, wel gekeken. ik vond op de site geen bruikbaar geluid voor mij eigenlijk. alleen een hoop herrie. jammer.

gvink
27 augustus 2007, 00:57
Die 'kerel'* is al een tijdje bezig met effecten (al een jaar of vijf/zes)...
Is allemaal begonnen op harmony central, beetje met de boutique hype mee omhoog gekomen en doet net effe wat anders dan iedereen.
Zijn best toffe pedalen maar maken inderdaad een bak klereherrie..!! Maar dat kan natuurlijk ook erg tof zijn! Verder is zijn design erg tof!

Maar kijk anders eens rond op harmony centrals forum, en dan specifiek het effecten forum. Genoeg info te vinden..!




















*'kerel' - 'hij' heeft zich een poos geleden om laten bouwen, dus als je dat geen bezwaar vindt... :cheerup:

;)

Joey Handsome
27 augustus 2007, 07:12
Schijnt wel een apart figuur te zijn ja. Heet het geen Effector 13 meer? Onder die naam ging het vroeger toch? Vind het wel coole pedalen, maar duur. Lijkt een beetje op Death by Audio (http://www.killerrockandroll.com/deathbyaudio/) . Die lijken me ook wel wat. Lekker zagen.

Fuhgawz
27 augustus 2007, 14:35
Maar kijk anders eens rond op harmony centrals forum, en dan specifiek het effecten forum. Genoeg info te vinden..!

*'kerel' - 'hij' heeft zich een poos geleden om laten bouwen, dus als je dat geen bezwaar vindt... :cheerup:

;)

Thanks voor de tip! En uiteraard geen bezwaar, zolang hij/zij/het maar duchtige effecten bouwt. ;)



Schijnt wel een apart figuur te zijn ja. Heet het geen Effector 13 meer? Onder die naam ging het vroeger toch? Vind het wel coole pedalen, maar duur. Lijkt een beetje op Death by Audio (http://www.killerrockandroll.com/deathbyaudio/) . Die lijken me ook wel wat. Lekker zagen.

Duur? De meeste van zijn kleine effecten zitten rond de 50/60 euro bij de Europese dealer: http://www.effektpedaler.dk/group.asp?group=259&sub=259&lang=uk De meeste bouwers vragen tegenwoordig gruwelijk veel meer dan dat..
Maar thanks voor de Death By Audio tip dude, ik ga het eens checken.

EuroCinema
27 augustus 2007, 15:19
Die LP vinylsimulator lijkt me wel wat!

Joey Handsome
27 augustus 2007, 17:39
Duur? De meeste van zijn kleine effecten zitten rond de 50/60 euro bij de Europese dealer: http://www.effektpedaler.dk/group.asp?group=259&sub=259&lang=uk De meeste bouwers vragen tegenwoordig gruwelijk veel meer dan dat..
Maar thanks voor de Death By Audio tip dude, ik ga het eens checken.

Ah, ik zie dat er hier vooral kleinere pedalen bij staan. Pedalen die hij eerst had (misschien nu nog steeds ik weet het niet) zoals Truly Beautiful Disaster waren al en stuk duurder.
Ah, ik zie nu inderdaad al dat hij ook nog grote pedalen heeft. Die vind ik het meest interessant, maar dan ben je al weer zo 200 euro kwijt.

Fuhgawz
27 augustus 2007, 19:01
Yeah het grootste verschil met dat Effector 13 is volgens mij dat hij nu onder dat Devi Ever merk vooral kleinere dingen bouwt, die veelal overigens afgeleid zijn van de grotere pedalen (die inderdaad ook duurder zijn). Ik wil zelf voor de VF gaan: http://www.deviever.com/forum/viewtopic.php?p=3656
Voor gitaristen die van noise houden en niet te veel geld te besteden hebben lijken deze kleinere pedalen leuke opties..

Joey Handsome
27 augustus 2007, 19:19
Zijn inderdaad wel cool. Jammer is dat je ze niet even kan proberen. Zo is het erg moeilijk kiezen. Die samples klinken ook alsof het pedaal recht de mixer in gestopt is.

Saf
27 augustus 2007, 19:56
lijken me echt rete gave effecten die LP vinylsimulator lijkt me inderdaad wel cool maar die death by audio Total Sonic Annihilation lijkt me echt te gek. vind heb opzich wat prijzig. maar te gek zoiets vaags

Moet gewoon ee neffect hebben wat echt alles om zeep helpt heerlijk vaag bagger herrie noise geluid precies wat ik zoek. lukt nu thuis ook redelijk maar dan moet ik wel 10 pedalen aansluiten waaronder vier of vijf overdrives/distortions.

Robbert
28 augustus 2007, 12:22
Heb eens een DS-1 via Ebay gekocht en naar haar laten versturen om te voorzien van de tremolo mod.

Het pedaal heb ik nooit ontvangen.

Jimwoud
28 augustus 2007, 12:40
lijken me echt rete gave effecten die LP vinylsimulator lijkt me inderdaad wel cool maar die death by audio Total Sonic Annihilation lijkt me echt te gek. vind heb opzich wat prijzig. maar te gek zoiets vaags

Moet gewoon ee neffect hebben wat echt alles om zeep helpt heerlijk vaag bagger herrie noise geluid precies wat ik zoek. lukt nu thuis ook redelijk maar dan moet ik wel 10 pedalen aansluiten waaronder vier of vijf overdrives/distortions.
Ja die Total Sonic is heel vet inderdaad.

Heeft er iemand nog suggesties voor pedalen die een beetje electronische geluiden maken, soort electronisch klinkende fuzz ofzo, en die een beetje betaalbaar zijn om mee te experimenteren.

robzilla
28 augustus 2007, 13:46
Zijn inderdaad wel cool. Jammer is dat je ze niet even kan proberen. Zo is het erg moeilijk kiezen. Die samples klinken ook alsof het pedaal recht de mixer in gestopt is.

Dat is ook zo..

Joey Handsome
28 augustus 2007, 14:49
Heb eens een DS-1 via Ebay gekocht en naar haar laten versturen om te voorzien van de tremolo mod.

Het pedaal heb ik nooit ontvangen.

Heb je toen nog wel correspondentie met hem/haar gehad?

Joey Handsome
28 augustus 2007, 14:50
Ja die Total Sonic is heel vet inderdaad.

Heeft er iemand nog suggesties voor pedalen die een beetje electronische geluiden maken, soort electronisch klinkende fuzz ofzo, en die een beetje betaalbaar zijn om mee te experimenteren.

Als je wil expirimenteren raad ik je aan (als ie hem nog heeft) de EHX Frequency Analyzer van B to the A over te kopen. Ook een nette prijs.

Fuhgawz
28 augustus 2007, 16:17
Heb eens een DS-1 via Ebay gekocht en naar haar laten versturen om te voorzien van de tremolo mod.

Het pedaal heb ik nooit ontvangen.

Sucks dude! Heb je je geld nog terug gekregen ofzo of niet? Wat was Devi's reactie?


Heeft er iemand nog suggesties voor pedalen die een beetje electronische geluiden maken, soort electronisch klinkende fuzz ofzo, en die een beetje betaalbaar zijn om mee te experimenteren.

Ik weet niet precies of het is wat je bedoelt met 'electronisch' (misschien een voorbeeld?), maar de fuzz2 modus van de Boss Hyper Fuzz klinkt erg apart (industrial/klinisch) en komt misschien in de buurt van wat je zoekt. Ze worden niet meer gemaakt, maar je komt ze af en toe nog wel eens tweedehands tegen voor rond de 50 euro.

Jimwoud
29 augustus 2007, 00:49
tenx heren, ik ga eens kijken voor een leuke fuzz inderdaad.

Speeddemon
29 augustus 2007, 09:46
Duur? De meeste van zijn kleine effecten zitten rond de 50/60 euro bij de Europese dealer: http://www.effektpedaler.dk/group.asp?group=259&sub=259&lang=uk De meeste bouwers vragen tegenwoordig gruwelijk veel meer dan dat..

Als je doelt op bijvoorbeeld de pedalen van BSM of BJFE, dan geef ik je groot gelijk. Matige afwerking en bizar hoge prijzen.
Kijk je naar Foxrox, Banzai of zelfs Moolon; de afwerking is daar dan ook naar.

Meer dan 125-150 euro dokken voor een ongeverfd, onbewerkt kastje met een vinylsticker erop (or worse, handgeschreven/schilderde labels) vind ik ook bullscheisse. (en al helemaal voor een Rangemaster clone, die verkocht wordt alsof het wiel opnieuw is uitgevonden).

Dirk_Hendrik
29 augustus 2007, 10:44
Meer dan 125-150 euro dokken voor een ongeverfd, onbewerkt kastje met een vinylsticker erop (or worse, handgeschreven/schilderde labels) vind ik ook bullscheisse. (en al helemaal voor een Rangemaster clone, die verkocht wordt alsof het wiel opnieuw is uitgevonden).


En je kan het van de daken blijven schreeuwen, het met enorme letters opschrijven......

en 5 minuten later komt er al weer een knurft voorbij die zich heeft laten gek maken met mojo verhalen...

Speeddemon
29 augustus 2007, 10:55
En je kan het van de daken blijven schreeuwen, het met enorme letters opschrijven......

en 5 minuten later komt er al weer een knurft voorbij die zich heeft laten gek maken met mojo verhalen...
yep. En daarbij. BSM heeft weet ik hoeveel trebleboosters?! Ze zouden zich ook es moeten bezig houden met VEELZIJDIGHEID. ;)
Ipv 3 trebleboosters met verschillende inputcaps, maak er 1 met een 3-standenswitch of een toneknop. (*kuch*Joe Gagan's easyface bracht me op een idee. 5nF enerzijds. 33nF anderzijds. 100k potmeter ertussen, die de 33nF parallel erbij 'blendt'. Hoppa. Je leert nog eens wat in 'the heat of the moment'. :D )

henkr
29 augustus 2007, 17:12
Moet gewoon ee neffect hebben wat echt alles om zeep helpt heerlijk vaag bagger herrie noise geluid precies wat ik zoek.

Je hebt 't over de ZVex Machine en trek die bokshandschoenen uit voordat je gaat typen ;-)