PDA

View Full Version : Ik weet het niet meer, help, help!!!



Nellyrocks
26 augustus 2007, 23:22
Ik dacht dat ik met mijn plexitone wel een geluid had gevonden waar ik even mee zou kunnen doen maar eigenlijk ben ik er helemaal niet tevreden over. Ik heb het idee dat hij lekkerder klinkt over "slechtere" versterkers dan over mijn vox. Vandaar dat ie eruit mag maar ik moet ook weer wat anders.

Ik heb alle topics over drivepedaaltjes opgezocht en ben een hoop pedaaltjes tegengekomen, op internet veel samples opgezocht maar zoals het met veel posts gaat in deze topics is het vooral dat smaak van de poster die er in doorklinkt omdat de eerst post of vraag niet echt duidelijk is. Voor mij werd het alleen maar onduidelijker wat ik nou wilde.

Eigenlijk ben ik nu op zoek naar twee drivepedaaltjes. Ik heb vorige week een RC booster gekocht waar ik heel blij mee ben en die komt als laatste in de rij. Daarvoor moeten twee verschillende drives komen.
- Een meer crunchy geluid. Lekker open met SC en goor met HB's. Niet heftig maar een lekkere vintage rockcrunch. Ik moet ten alle tijde open akkoorden kunnen spelen zonder dat het dichtsmeert.
- Zwaardere drive. Meer voor powercords, riffs, solo's ed. Evt icm de RC een romige leadsound met HB's. Mag een beetje lekker compressen maar moet wel dynamisch blijven en mag zeker geen moderne highgain sound hebben. Ik wil niet zeggen ouderwets maar, tja, weet ik veel, gewoon een lekkere scheur.


Ik heb nog niet uitgeprobeerd omdat ik jullie mening natuurlijk heel erg op prijs stel. Dingen waar ik op internet naar geluisterd heb zijn:
- Crunchbox
- Fulltone OCD
- MXR Zakk Wylde
- Barber LTD en DD
- Proco rat
- Emma Frinzedinges

Ik speel over een Vox ac30 cc met over het algemeen een tele en epi sheraton.

Ik vraag uiteraard ook naar jullie smaak maar belangrijker nog naar ervaringen met bovenstaande pedalen, andere ideeen en suggesties aan de hand van de beschrijvingen die ik geef. Prijsklasse is niet zo interessant.

Alvast bedankt voor jullie input.

Gr, Nelly

glasbier
26 augustus 2007, 23:30
Boss OD-3 is een pedaal dat je zeker moet uitproberen.

JeroenSchaaf
27 augustus 2007, 00:09
Ik heb zelf ook de Vox ac30cc , en voor een lekkere crunch gebruik ik de fulltone full drive.

en als ik iets zwaarders nodig heb gebruik ik mijn ds-1 maar hier ben ik nog niet helemaal te vreden over... dus als je een leuk pedaal tegen komt voor de iets zwaardere rock hoor ik het graag!

:noob:

Nellyrocks
27 augustus 2007, 08:36
Allebei bedankt voor je reactie


Boss OD-3 is een pedaal dat je zeker moet uitproberen.

Glasbier

Kan je ook vertellen wat je zo lekker vindt aan die OD3. Daar ben ik nou juist benieuwd naar. Samples op internet deden het gisteren niet.

Kim Wilson
27 augustus 2007, 08:41
De OD-3 is idd een mooi pedaal om een goed hard werkende buizenamp een extra schop onder de kont te geven. Hij laat vrij veel van het oorspronkelijke geluid heel. Maar het is wel een echte overdrive, geen distortion. Ik zie namelijk ook de RAT ertussen staan. De soort oversturing van beide pedalen is echt zeer verschillend.

Als je graag een overdrive wilt, kun je ook eens een BD-2 proberen. Die heb ik ook voor mijn Fender liggen. Deze kapt iets van je bas af, waardoor het minder een brei wordt. Lekker smeuige drive, maar wel als je amp zelf ook al flink staat te stampen.

De RAT heb ik ook gehad, dat is een heerlijke (classic-) rock distortion. Ik heb hem weggedaan omdat ik dat soort drive nooit gebruikte, maa het was wel een lekker pedaal.

glasbier
27 augustus 2007, 10:14
Allebei bedankt voor je reactie



Glasbier

Kan je ook vertellen wat je zo lekker vindt aan die OD3. Daar ben ik nou juist benieuwd naar. Samples op internet deden het gisteren niet.

Uitgaande i.c.m een cleane versterker; de OD-3 is een pedaaltje die je sound nèt een randje geeft met de gain dicht.
Draai je de gain ietsje verder open ,bijvoorbeeld op 9:00 uur dan wordt het al lekker smeuïger. Op 12:00 heb je al een lekkere 'scheurende' overdrive. Wil je meer overdrive dan gooi je de gain verder open. De tone-knop heeft ook veel invloed op je geluid;je kan zelfs een humbucker fel/bijtend laten klinken. Met de gain voluit open klinkt hij als een 'bijna' distortion. Mijn PRS met London City versterker i.c.m. de Boss OD-3 kan ik klinken als de oude Eric Clapton(met Les Paul) maar ook als Snowy White(Bird of Paradise ken je vast wel).
Het is een zeer veelzijdig pedaaltje en laat je gitaargeluid heel. Kost weinig,89 euro nieuw,2ehands rond de 50-60 euro. Ik vind het een fantastich pedaal!
I.c.m. een overstuurde versterker weet ik nog niet;dat ga ik a.s. donderdag uitproberen in de oefenruimte! Hopelijk heb je er iets aan. Op 'papier' is het moeilijk uitleggen....

Helter Skelter
27 augustus 2007, 11:06
+1 voor de OD-3 dan maar, dat pedaal ligt als enige drive al jaren op m'n plank. In de crunchbox zit veel gain en vind ik meer geschikt voor solo's dan voor crunchy rhythm-tones, zou bruikbaar kunnen zijn als je de gain heel laag zet maar dan zijn er wel betere pedalen imo

Probeer ook de Digitech Bad Monkey eens. De BM is een mooi low-gain pedaal met een goede toonregeling en verkrijgbaar voor rond de 45 euro. Laat je niet afschrikken door de prijs, gewoon ff proberen!

robert-gitarist
27 augustus 2007, 12:30
Test ook eens de MXR GT/OD Custom shop overdrive uit! Ik heb die nu een tijdje en ik vind die tig keer beter dan de ZW-44 Wylde overdrive. Persoonlijke smaak maar toch... Die moet je zeker ook uittesten. Lekker rauw en ruim inzet baar pedaal

d'oh
27 augustus 2007, 12:57
mi audio blues pro

Djankie
27 augustus 2007, 13:09
ts808 of ts9/mod 808

zeppo
28 augustus 2007, 16:42
Ik heb zelf de Line6 Crunchtone, en die bevalt erg goed. Ik zie dat je in Haarlem woont, PM me anders even, je mag 'm wel eens testen.

jimihattricks
28 augustus 2007, 17:01
momenteel gebruik ik een TS-9 voor het mildere werk (ook voor akkoorden e.d.), en een Fuzzwork Orange (evt met clean boost ervoor) voor de romige sound... maarrr......

er komt binnenkort een MI Audio Blues Pro die de TS-9 gaat vervangen, hopelijk klinkt die (zoals de reviewers beweren) iets minder middy en heeftie wat meer laag en ietsje meer gain dan de TS-9.. en hij is helemaal niet duur

voor leadsounds vind ik de combi clean boost / fuzz(work orange) iig heerlijk maar, toegegeven, het is een sound waar je van moet houden en je doet er goed aan een noise-suppressor te gebruiken want het gaat in veel gevallen feedbacken..

Nellyrocks
28 augustus 2007, 17:54
er komt binnenkort een MI Audio Blues Pro die de TS-9 gaat vervangen, hopelijk klinkt die (zoals de reviewers beweren) iets minder middy en heeftie wat meer laag en ietsje meer gain dan de TS-9.. en hij is helemaal niet duur

voor leadsounds vind ik de combi clean boost / fuzz(work orange) iig heerlijk maar, toegegeven, het is een sound waar je van moet houden en je doet er goed aan een noise-suppressor te gebruiken want het gaat in veel gevallen feedbacken..

Die blues Pro was me ook al opgevallen. Samples klinken hel fraai. Die fuzzwork is toch van Speeddemon? Is dat niet te fuzzie dan? Ik zoek wel een soort stevige rocksound, hoeft niet bakken met gain te zijn. Dat is ook niet echt te doen met een hollowbody.

Verder, bedankt iedereen voor de reacties tot nu toe.
Heeft iemand ervaring met die Emma ReezaFRATzitz of OCD van Fulltone? Eventueel icm een ac30? Daar ben ik ook heel benieuwd naar en heb ik een hoop goede verhalen over gehoord.

[edit] Over de Emma heb ik al een heleboel gevonden. Die moet het erg goed met een ac30.

dr.distortion
28 augustus 2007, 19:50
Test dat iig even uit met de vox. Wat ik begrepen heb, is dat de vox een nogal eigenzinnige amp is qua drive pedalen ervoor. Niet ieder lust die, 't zal dus even zoeken worden en het zou een pausibele verklaring zijn waarom je plexitone niet lekker klinkt op deze.

Ibanez666
28 augustus 2007, 19:59
Een sonic distortion van Ibanez of Maxon natuurlijk!

strat58
28 augustus 2007, 22:08
Ik dacht dat ik met mijn plexitone wel een geluid had gevonden waar ik even mee zou kunnen doen maar eigenlijk ben ik er helemaal niet tevreden over. Ik heb het idee dat hij lekkerder klinkt over "slechtere" versterkers dan over mijn vox. Vandaar dat ie eruit mag maar ik moet ook weer wat anders.

Ik heb alle topics over drivepedaaltjes opgezocht en ben een hoop pedaaltjes tegengekomen, op internet veel samples opgezocht maar zoals het met veel posts gaat in deze topics is het vooral dat smaak van de poster die er in doorklinkt omdat de eerst post of vraag niet echt duidelijk is. Voor mij werd het alleen maar onduidelijker wat ik nou wilde.

Eigenlijk ben ik nu op zoek naar twee drivepedaaltjes. Ik heb vorige week een RC booster gekocht waar ik heel blij mee ben en die komt als laatste in de rij. Daarvoor moeten twee verschillende drives komen.
- Een meer crunchy geluid. Lekker open met SC en goor met HB's. Niet heftig maar een lekkere vintage rockcrunch. Ik moet ten alle tijde open akkoorden kunnen spelen zonder dat het dichtsmeert.
- Zwaardere drive. Meer voor powercords, riffs, solo's ed. Evt icm de RC een romige leadsound met HB's. Mag een beetje lekker compressen maar moet wel dynamisch blijven en mag zeker geen moderne highgain sound hebben. Ik wil niet zeggen ouderwets maar, tja, weet ik veel, gewoon een lekkere scheur.


Ik heb nog niet uitgeprobeerd omdat ik jullie mening natuurlijk heel erg op prijs stel. Dingen waar ik op internet naar geluisterd heb zijn:
- Crunchbox
- Fulltone OCD
- MXR Zakk Wylde
- Barber LTD en DD
- Proco rat
- Emma Frinzedinges

Ik speel over een Vox ac30 cc met over het algemeen een tele en epi sheraton.

Ik vraag uiteraard ook naar jullie smaak maar belangrijker nog naar ervaringen met bovenstaande pedalen, andere ideeen en suggesties aan de hand van de beschrijvingen die ik geef. Prijsklasse is niet zo interessant.

Alvast bedankt voor jullie input.

Gr, Nelly

Hoi volgens mij is de Blue Boy van MI Audio wel iets voor je (is de zelfde als de Blue Boy Deluxe).
Peace Strat58

Nellyrocks
28 augustus 2007, 22:26
Hoi volgens mij is de Blue Boy van MI Audio wel iets voor je (is de zelfde als de Blue Boy Deluxe).
Peace Strat58

Ben ik ook tegengekomen. Wat doet ie precies. Ik vind de samples niet superovertuigend.

Tristan
28 augustus 2007, 22:26
Yo Niels,

Een Vox is een vrij eigenzinnige amp met name wat betreft drivepedalen die 'ie wel of niet lust...
Ik zou je in ieder geval aanraden absoluut niet voor een Tubescreamer of Tubescreamer achtige als de Maxon, MI Audio Blues Pro, Fulltone Fulldrive of iets dergelijks te gaan, prima pedalen, maar zeker niet in combinatie met de Vox naar mijn idee, klinken gewoon te middig...

Een aantal pedalen die goed werken met de Vox zijn:
Barber Direct Drive (moderne en toch dynamische Rock scheur)
H.B.E. Big D (iets ouderwetser en ranziger van klank dan de Barber)
Emma Reezafratzitz (werkt op zich wel okee met de Vox, niet mijn favoriet)
Rat (schijnt het ook goed te doen)
Treble Booster (idem)
Diverse Fuzzboxes (idem)

Dat is zo'n beetje wat ik ervan weet... :D

Einzeln
29 augustus 2007, 09:38
Ik vond die barber niet zo goed. Te veel beinvloeding van het geluid.
Ik ben benieuwd naar de Big D. Wat ik kan aanraden is de JT valveboy. Waar ik zelf ook benieuwd naar ben is de BOR van ZVEX. En die fuzz van speeddemon die al genoemd is.

Tristan
29 augustus 2007, 11:46
Ik vind die Barber ook vreselijk, maar hij werkt wel goed in combinatie met de Vox, als je een moderne Rock scheur zoekt...

Nellyrocks
29 augustus 2007, 11:46
Ik zoek niet echt een moderne rockscheur. Daarvoor koop je ook geen ac30.

peter_heijnen
29 augustus 2007, 11:56
Eigenlijk ben ik nu op zoek naar twee drivepedaaltjes. Ik heb vorige week een RC booster gekocht waar ik heel blij mee ben en die komt als laatste in de rij. Daarvoor moeten twee verschillende drives komen.
- Een meer crunchy geluid. Lekker open met SC en goor met HB's. Niet heftig maar een lekkere vintage rockcrunch. Ik moet ten alle tijde open akkoorden kunnen spelen zonder dat het dichtsmeert.
- Zwaardere drive. Meer voor powercords, riffs, solo's ed. Evt icm de RC een romige leadsound met HB's. Mag een beetje lekker compressen maar moet wel dynamisch blijven en mag zeker geen moderne highgain sound hebben. Ik wil niet zeggen ouderwets maar, tja, weet ik veel, gewoon een lekkere scheur.

Ik doe het als volgt icm mijn ac15:

RC als eerste - beetje oppepen, evt laag af en hoog bij, staat continu aan.
AC als tweede voor crunch.
BB als derde voor het iets zwaardere werk.
AC en BB gecombineerd voor solo's/leads.

Zoals je ziet heb ik drie veel te dure xotic pedalen, maar ik vind ze dan ook erg goed.

Succes met zoeken.

Tristan
29 augustus 2007, 11:57
Oh sorry, ik meende in je post te lezen "een zwaardere scheur"...
Hmm, in dat geval zou ik zeker de H.B.E. Big D eens proberen, heeft wel aardig wat vervorming maar klinkt wat ouderwetser...
Let wel op dat de tonecontrol andersom werkt, dus deze eerst helemaal naar rechts draaien...

Nellyrocks
29 augustus 2007, 12:01
Oh sorry, ik meende in je post te lezen "een zwaardere scheur"...
Hmm, in dat geval zou ik zeker de H.B.E. Big D eens proberen, heeft wel aardig wat vervorming maar klinkt wat ouderwetser...
Let wel op dat de tonecontrol andersom werkt, dus deze eerst helemaal naar rechts draaien...

Ik bedoel ook wel en zwaardere scheur maar zwaarder dan de crunch die ik er voor heb. Ik ben niet zo van de bakken herrie. Waar is die Big D te krijgen/ proberen. Kan hem in NL nergens vinden.

Edit: En ja, ook de OD 3 ga ik proberen.

Tristan
29 augustus 2007, 12:05
Die Barber heeft niet echt bakken scheur hoor, hij klinkt alleen een beetje Amerikaans...
Juist gecontroleerd en toch open met punchy laag maar wel een beetje klinisch...
De Barber en de Big D kan je bij Erik Van De Haar (www.haarguitars.nl) krijgen en volgens mij hebben ze beide ook staan bij Nederland Muziek in Almere (u allen welbekend)...

Einzeln
29 augustus 2007, 12:09
Ik vind die Barber ook vreselijk, maar hij werkt wel goed in combinatie met de Vox, als je een moderne Rock scheur zoekt...

Ik heb hem op de vox geprobeerd. Misschien is dat het woord te modern. Maar het mistte de complexiteit die een mesa boogie wel heeft. Ik hou meer van bijvoorbeeld de MiG Boost. Een korrelig maar gearticuleerd scheurtje. Die zou je ook kunnen proberen trouwens!

AutoStatic
29 augustus 2007, 22:32
Die blues Pro was me ook al opgevallen. Samples klinken hel fraai. Die fuzzwork is toch van Speeddemon? Is dat niet te fuzzie dan? Ik zoek wel een soort stevige rocksound, hoeft niet bakken met gain te zijn. Dat is ook niet echt te doen met een hollowbody.

Verder, bedankt iedereen voor de reacties tot nu toe.
Heeft iemand ervaring met die Emma ReezaFRATzitz of OCD van Fulltone? Eventueel icm een ac30? Daar ben ik ook heel benieuwd naar en heb ik een hoop goede verhalen over gehoord.

[edit] Over de Emma heb ik al een heleboel gevonden. Die moet het erg goed met een ac30.Vandaag zo'n Emma geprobeerd op een Vox AC30, klonk erg gaaf!!! Maar je wilt geen bakken met gain, en daar is het wel het pedaal voor. De OCD klonk wat minder, beetje modderig en donker. Check anders mijn Overdrivejes draadje.

Nellyrocks
30 augustus 2007, 08:58
Vandaag zo'n Emma geprobeerd op een Vox AC30, klonk erg gaaf!!! Maar je wilt geen bakken met gain, en daar is het wel het pedaal voor. De OCD klonk wat minder, beetje modderig en donker. Check anders mijn Overdrivejes draadje.

Je kan hem toch ook met minder bakken gain beroeren.

AutoStatic
30 augustus 2007, 09:38
Ja zeker, ook met lagere gain klinkt die Reezameneezl erg ok. Veelzijdig steppie voor zover ik heb kunnen uitvogelen.

jimihattricks
30 augustus 2007, 15:09
Die blues Pro was me ook al opgevallen. Samples klinken hel fraai. Die fuzzwork is toch van Speeddemon? Is dat niet te fuzzie dan? Ik zoek wel een soort stevige rocksound, hoeft niet bakken met gain te zijn. Dat is ook niet echt te doen met een hollowbody.

nou, hij kan heel fuzzie zijn, maar mbv de bias-regelaar kun je hem ook meer als een overdrive laten werken.. maar t is zoals gezegd niet ieders cup of tea

Mitch
30 augustus 2007, 16:09
Een Vox is inderdaad kieskeurig en reageert heel anders op pedalen dan de meeste andere amps. Heb je trouwens een CC2 ?

Anyway, voor lichte tot medium crunch kan ik je echt ontzettend de inhoud van Joey Handsomes signature aanbevelen. Een door D_H gemodde MS10. Ik heb er een paar clips van gepost ooit, maar die is echt supertransparant in te stellen tot een medium scheur, werkt perfect. Gebruik 'm al tijden naar volle tevredenheid en ik heb echt al het nodige aan drivepedalen gehad.
Maar ja, onbekend maakt onbemind...
Voor het zwaardere werk zijn meerdere mogelijkheden, maar ik denk dat als en Plexitone je niet bevalt je in ieder geval iets wil met wat minder compressie. Ik denk dan ook eerder aan een Big D dan aan een Barber Direct Drive. De Big D is zo in te stellen dat -ie wel compresst, maar het klinkt dan niet zo dichtgesmeerd. Barber Small Fry zou kunnen, maar ja, verkrijgbaarheid en nieuwprijs in NL...pfff...

Einzeln
30 augustus 2007, 17:31
Een Vox is inderdaad kieskeurig en reageert heel anders op pedalen dan de meeste andere amps. Heb je trouwens een CC2 ?

Anyway, voor lichte tot medium crunch kan ik je echt ontzettend de inhoud van Joey Handsomes signature aanbevelen. Een door D_H gemodde MS10. Ik heb er een paar clips van gepost ooit, maar die is echt supertransparant in te stellen tot een medium scheur, werkt perfect. Gebruik 'm al tijden naar volle tevredenheid en ik heb echt al het nodige aan drivepedalen gehad.
Maar ja, onbekend maakt onbemind...
Voor het zwaardere werk zijn meerdere mogelijkheden, maar ik denk dat als en Plexitone je niet bevalt je in ieder geval iets wil met wat minder compressie. Ik denk dan ook eerder aan een Big D dan aan een Barber Direct Drive. De Big D is zo in te stellen dat -ie wel compresst, maar het klinkt dan niet zo dichtgesmeerd. Barber Small Fry zou kunnen, maar ja, verkrijgbaarheid en nieuwprijs in NL...pfff...

Dat is inderdaad wat de barber deed met de vox, dichtsmeren. De vox geeft al compressie genoeg.

Tristan
30 augustus 2007, 20:21
Aha, nu begrijp ik het...
Binnenin de Barber zitten nog een paar trimpotjes en de middelste pot kan je uittrekken voor een toneshift, met die tweaks gaat hij een stuk opener klinken...
Maar het blijft wel een modern en iets klinisch klinkend pedaal...

Mitch
31 augustus 2007, 08:39
Aha, nu begrijp ik het...
Binnenin de Barber zitten nog een paar trimpotjes en de middelste pot kan je uittrekken voor een toneshift, met die tweaks gaat hij een stuk opener klinken...
Maar het blijft wel een modern en iets klinisch klinkend pedaal...
Nou, valt tegen hoor. In de Fat Harmonics stand (tone pot omhoog) verandert de compressie wel, hij laat meer attack over bij rhythm werk, maar verder lijkt het meer een loudness-mode. De trimpots veranderen verder wel de EQ, maar veranderen verder niet de mate van compressie. Voor leads blijft 't een kick ding, maar voor rhythm is -ie niet lekker stand-alone te gebruiken naar mijn mening.

Nellyrocks
31 augustus 2007, 08:55
Verder heb ik nu de volgende pedalen die blijven hangen:
- Big D
- Emma reezaFRATzitz
- Joey Handsomes signature (?). Ik zie Barend vanavond dus dat kan ik even vragen hoe en waar en of hij nog ideeen heeft.
- OD 3 en BD 2
- OCD omdat ik daar veel goede berichten over heb gehoord.
- Xotic BB of AC booster.

Vanavond een gitaar verkopen en dan kan ik iig serieus op pad.

Mitch
31 augustus 2007, 09:29
:D Het is niet Joey's Signature model, ik bedoel dat -ie 'm te koop heeft staan. Vraag 'm maar eens.
Voordeel trouwens van de EMMA is dat de mate van compressie te regelen is met de bias knop. In de meest 'open' stand is het een prima, ronde drive. Een goede kandidaat voor je stevigere scheur-speurtocht.

Nellyrocks
31 augustus 2007, 09:31
Ohhh. Nou dan ga ik dat even opzoeken. Wel te gek trouwens en signature pedaal.

Maar, wat is een MS10. naar mijn weten is dat een oude analoge synth van korg.

AutoStatic
31 augustus 2007, 09:40
Ibanez Metal Charger.
http://filters.muziq.be/model/ibanez/10/ms10

Nellyrocks
31 augustus 2007, 09:42
Metal Charger klink niet echt low gain. Ben benieuwd.

Mitch
31 augustus 2007, 10:53
Metal Charger klink niet echt low gain. Ben benieuwd.

Is -ie stock ook niet bepaald, maar met de juiste tweaks wel. Zelfs Tristan was er over te spreken, als dat iets zegt ;) Met de zoekfunctie kun je de clips nog wel vinden.

Topic is even opgeschoond trouwens, alles was wel uitgesproken denk ik :harmony:

The Lo Lands
31 augustus 2007, 11:02
Eigenlijk ben ik nu op zoek naar twee drivepedaaltjes. Ik heb vorige week een RC booster gekocht waar ik heel blij mee ben en die komt als laatste in de rij. Daarvoor moeten twee verschillende drives komen.
- Een meer crunchy geluid. Lekker open met SC en goor met HB's. Niet heftig maar een lekkere vintage rockcrunch. Ik moet ten alle tijde open akkoorden kunnen spelen zonder dat het dichtsmeert.
- Zwaardere drive. Meer voor powercords, riffs, solo's ed. Evt icm de RC een romige leadsound met HB's. Mag een beetje lekker compressen maar moet wel dynamisch blijven en mag zeker geen moderne highgain sound hebben. Ik wil niet zeggen ouderwets maar, tja, weet ik veel, gewoon een lekkere scheur.


Ik heb nog niet uitgeprobeerd omdat ik jullie mening natuurlijk heel erg op prijs stel. Dingen waar ik op internet naar geluisterd heb zijn:
- Crunchbox
- Fulltone OCD
- MXR Zakk Wylde
- Barber LTD en DD
- Proco rat
- Emma Frinzedinges

Ik vraag uiteraard ook naar jullie smaak maar belangrijker nog naar ervaringen met bovenstaande pedalen, andere ideeen en suggesties aan de hand van de beschrijvingen die ik geef. Prijsklasse is niet zo interessant.

Gr, Nelly

Zelf heb ik de Sparkle drive voor overdrive en clean boost in combinatie met de Radial Tonebone Trimode welke als een soort preamp werkt! Dit pedaal heeft twee kanalen, een crunch tot distortion en lead kanaal. Tonebone Trimode (http://www.tonebone.com/tbone-trimode.htm) Dit pedaal is zeer divers in klankkleur en is zeker het proberen waard. De Proco Rat vond ik ook een zeer goed distortion pedaal en de MXR Zakk Wylde ook!

Tristan
31 augustus 2007, 11:31
Nou, valt tegen hoor. In de Fat Harmonics stand (tone pot omhoog) verandert de compressie wel, hij laat meer attack over bij rhythm werk, maar verder lijkt het meer een loudness-mode. De trimpots veranderen verder wel de EQ, maar veranderen verder niet de mate van compressie. Voor leads blijft 't een kick ding, maar voor rhythm is -ie niet lekker stand-alone te gebruiken naar mijn mening.

Het hangt er een beetje vanaf wat je zoekt inderdaad, voor een wat Modernere sound is 'ie wel goed hoor, ik vond 'm ook goed i.c.m. Vox(achtige) amps...
Maar goed, het is ook niet echt belangrijk want volgens mij zoekt Niels toch niet zo'n ding, ik wilde alleen maar even aangeven dat die Barber wel opener kan klinken dan stock met wat tweaken in het pedaal...
Die door Dirk_Hendrik gemodde Metal Charger vond ik inderdaad erg goed...

Einzeln
31 augustus 2007, 21:13
Als je nou toch aan het zoeken bent en je komt langs een fulltone gt500, kun je die dan ook even testen. Ben wel benieuwd met de vox.

Nitefly7
31 augustus 2007, 21:27
Ik heb zelf ook de Vox ac30cc , en voor een lekkere crunch gebruik ik de fulltone full drive.

en als ik iets zwaarders nodig heb gebruik ik mijn ds-1 maar hier ben ik nog niet helemaal te vreden over... dus als je een leuk pedaal tegen komt voor de iets zwaardere rock hoor ik het graag!

:noob:

als je fulldrive tof vind.. probeer de OCD dan eens :)
let wel; PROBEER, het pedaal schijnt nogal kieskeurig te zijn...
ik vind 'm i.i.g. op marshall valvestates, Studiotones, Blue Angels.. erg goed!