PDA

View Full Version : Plaatsing lampje bij Dod 250



Nielsje
26 augustus 2007, 23:16
Zo, ik ga een ledje erin kwakken.

"Maar niels, daalt dan de waarde niet van het ding?"

Geen idee, ik wil zien of ie aan of uitstaat.

"Neem een blauwe, dat is koel!"

Nee, ik heb alleen rode en een groene liggen, daar ga ik uit kiezen.

"Wat is dan de vraag?"

Nou, ik vraag me af waar ik het beste dat kreng kan plaatsen.

plaatje:

http://www.ishibashi.co.jp/webshop/amp-effect/effect/dod/gif/250.jpg

Ik kan hem plaatsen aan de bovenzijde, op de lijn tussen gain en volume, wat wel het beste zicht geeft. Ook een optie is onder de 2e D van dod. Derde mogelijkheid lijkt me naast de 2e D.

Bovenaan heb je er denk ik altijd zicht op, maar ik vind dat asymmetrische van naast de D wel koel. Meningen? Ik vind de stroomvoorziening trouwens op een belachelijke plek zitten. Ik heb die ooit al eens vervangen door een ander exemplaar, zodat je hem met een standaard adapter kan voeden. Wellicht dat deze nog eens naar de voorkant verhuist.

edit: Eerste probleem dat ik tegenkom is dat die verdraaide 3pdt van Banzai niet past, door die inputs. Ff een paar switchcrafts zoeken..

flyswatter
26 augustus 2007, 23:27
Ik zou hem naast de D zetten, onderkant van het LEDje geljk met onderkant van "DOD". Lijkt me het leukst zo.

Nielsje
26 augustus 2007, 23:30
Ja, denk dat ik dat maar ga doen.. Wellicht dat speedy nog een koel idee heeft? Of een leuke mod...

BamBuFan1
26 augustus 2007, 23:38
Midden in de O natuurlijk. Wat eronder zit dremel je gewoon uit de weg. The only way is the rock 'n roll way! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/music049.gif

Dick Wolkendeck
27 augustus 2007, 10:11
Wat eronder zit dremel je gewoon uit de weg.


Hahahahahaha! Goeie! :blast:

Nielsje
28 augustus 2007, 19:46
Twas al klaar, maar ik moest nog ff foto maken.

het resultaat: tada.

http://img519.imageshack.us/img519/8312/38182067yn2.jpg

The_W85
28 augustus 2007, 20:15
Mooi gedaan ;)

Jimwoud
29 augustus 2007, 00:51
Twas al klaar, maar ik moest nog ff foto maken.

het resultaat: tada.

http://img519.imageshack.us/img519/8312/38182067yn2.jpg
Ziet er goed uit, kun je die dingen nog nieuw kopen ergens, of zijn alleen nog die Malmsteen dingen te koop?

Nielsje
29 augustus 2007, 00:55
ik heb werkelijk waar geen idee. Ik weet niet of ze nog nieuw geleverd worden, maar er zullen er heus wel een paar hier en daar bij een dealer liggen.

Speeddemon
29 augustus 2007, 09:34
@Jimwoud; zie m'n sig. Heb je de coolste. :D

@Nielsje; daar heb ik mijn LED (3mm blauw) in m'n DOD 250 RI ook geplaatst.
Op de lijn tussen Gain en Level heb ik een DPDT subminiatuur toggleswitch, die een condensator schakelt. Originele waarde was 47nF, ik heb er 3,3nF en 220nF inzitten. Maar wie weet vervang ik de schakelaar nog wel eens door een 3-standen schakelaar, waarbij ik 3,3nF in het midden doe. 33nF of 47nF links en 150nF of 220nF rechts.

Oh, en als je het gat voor de footswitch een beetje bijvijlt, kun je wel een 3PDT (5 à 10 graden gedraaid) kwijt EN de batterij nog steeds kwijt.

Nielsje
29 augustus 2007, 11:08
Hey speedy,

Ja, mijn versie draait niet meer op batterijen. Kwam ook, omdat ik destijds niet zo snel een jack kon vinden voor een adapter, met een wegdruk plugje, behalve een die positive grounded was. Niet zo heel erg, want batterijen verwisselen bij een dod, of een wah, is niet het meest praktische...

Wat is het effect van de verschillende condensators? Beetje mid/hoog filtering etc? Heb je misschien wat soundsamples?

Toen ik de switchcrafts erin had zitten, deed het ding het eerst niet. Ik meteen denken dat ik die stomme switch verkeerd had bedraad, maar toen bleek dat de tip van de jack heel fijn contact maakt met de behuizing als je je snoer inplugt.. :)

Speeddemon
29 augustus 2007, 11:21
Wat is het effect van de verschillende condensators? Beetje mid/hoog filtering etc? Heb je misschien wat soundsamples?

De 220nF ipv de 47nF zorgt ervoor (icm LEDs ipv sil. diodes) dat je laag vet/lineair blijft bij hogere gainstanden. De 3,3nF zorgt er juist voor dat ie zich meer als een treblebooster gaat gedragen, waardoor je laag rete-strak klinkt als je er een wat voller klinkende (buizen)overdrive mee boost.