PDA

View Full Version : The Lo Lands - Another Zone (instrumental)



The Lo Lands
26 augustus 2007, 16:43
Hierbij één van mijn instrumentaaltjes. Drumcomputer, bas en trancie slaggitaar en daarover een eerlijke one-take improvisatie solo. Het leuke van soleren vind ik improviseren, vaak als ik een nieuwe CD of mp3 van een band heb plug ik m'n gitaar in en ga dan meespelen zonder de muziek vooraf te kennen, werkt soms heel bevrijdend en verassend :harmony:

Niet m'n beste productie maar toch het luisteren waard denk ik...

Another Zone (http://www.misterjinx.nl/mp3_new/Lo_Another_Zone.mp3)

meul
27 augustus 2007, 16:59
Hey Lo,

De mix is best oke hoor, goed genoeg voor dit dingetje want er valt niet bijster veel te produceren. je spel is oke. Ik vind wel dat voor een improvisatie er net iets te weinig gebeurd. en dan wil ik je toch houden aan je eigen prachtige woorden in jouw reaktie op mijn topic, dat je van verdomd goede huizen moet komen om iets instrumentaals interessant te houden. zelfs al duurt het maar 2 minuten.

als dit ambiant bedoeld is, is dat goed gelukt, maar persoonlijk heb ik voor luister muziek iets meer uitdaging nodig om geboeid te blijven.

Ik heb ook even naar die 2 andere dingen van geluisterd en hier vond ik je of jullie beter tot je recht komen..

groetjes,
Jan

The Lo Lands
27 augustus 2007, 19:54
Hoi Jan,

Als eerste dank voor je reactie! Je hebt helemaal gelijk wat betreft mijn eigen prachtige woorden, wel had ik iets meer diepte in de mix willen hebben waardoor het misschien nog iets 'luchtiger' en spacier wordt maar dat blijft mijn eigen punt van kritiek. Zelf neem ik mijn solonummers niet al te serieus vandaar ook mijn improvisatie aanpak, maar aangezien dit een gitaarforum is... ;)

Misschien een volgende keer iets meer thema en minder improvisatie alhoewel het dan wel serieus wordt. De andere twee nummers waren trouwens met m'n wijlen band en dit is m'n eigen 'zolderkamermuziek' :D Zelf vind ik m'n bandnummers wel beter al is het alleen al omdat er zang bij zit, maar dat is meer een kwestie van smaak.

Misschien iemands anders nog meningsgezind?

meul
27 augustus 2007, 21:05
Hoi Jan,

Als eerste dank voor je reactie! Je hebt helemaal gelijk wat betreft mijn eigen prachtige woorden, wel had ik iets meer diepte in de mix willen hebben waardoor het misschien nog iets 'luchtiger' en spacier wordt maar dat blijft mijn eigen punt van kritiek. Zelf neem ik mijn solonummers niet al te serieus vandaar ook mijn improvisatie aanpak, maar aangezien dit een gitaarforum is... ;)

Misschien een volgende keer iets meer thema en minder improvisatie alhoewel het dan wel serieus wordt. De andere twee nummers waren trouwens met m'n wijlen band en dit is m'n eigen 'zolderkamermuziek' :D Zelf vind ik m'n bandnummers wel beter al is het alleen al omdat er zang bij zit, maar dat is meer een kwestie van smaak.

Misschien iemands anders nog meningsgezind?

Hey Lo,

Jammer dat je het niet serieus neemt, misschien zou je dat wel moeten doen. Ik hoor liever iets doordachts moois dan gemiddeld geïmproviseerd. De muziek blijft natuurlijk wel het belangrijkste en het feit dat het geïmproviseerd is geeft het voor mij persoonlijk geen meerwaarde. ik luister gewoon naar muziek. Je bied het aan als iets dat je zelf het beluisteren waard vind en zo luister ik dan ook met interesse naar je. Niet perse als gitarist, maar als mede muzikant en luisteraar. Over smaak valt niet te twisten, nee, maar er is natuurlijk wel zoiets als een kwaliteit oordeel gerelateerd aan de huidige norm. een norm die je nota bene zelf gezet hebt door in die andere nummertjes meer variëteit te verwerken zowel creatief als harmonisch. Hierdoor schat ik je qua compositie ook hoger in dan je hier nu laat horen.

gr,
jan

ZonderZout
28 augustus 2007, 02:04
Ha Lo, met Wie,

Helaas kan ik niet zo goed improviseren, dus moet ik eigenlijk mijn smoel houden, maar ik mis een soort themaatje achtig iets. Wellicht juist omdat ik niet zo'n improvisatie talent ben wat betreft solo's hoor.
Ik denk dat je er een heel gaaf stukje muziek van kunt maken als je er echt iets op componeert ipv improviseert.

De sound van het liedje vind ik wel erg rustgevend, klinkt lekker. Gitaargeluid is ook zeker niet verkeerd, beetje Steve Vai achtig lijkt het wel. Hè, ik ben weer helemaal rustig geworden :)
Meer mee doen!

The Lo Lands
28 augustus 2007, 08:12
Ha Lo, met Wie,

Helaas kan ik niet zo goed improviseren, dus moet ik eigenlijk mijn smoel houden, maar ik mis een soort themaatje achtig iets. Wellicht juist omdat ik niet zo'n improvisatie talent ben wat betreft solo's hoor.
Ik denk dat je er een heel gaaf stukje muziek van kunt maken als je er echt iets op componeert ipv improviseert.

De sound van het liedje vind ik wel erg rustgevend, klinkt lekker. Gitaargeluid is ook zeker niet verkeerd, beetje Steve Vai achtig lijkt het wel. Hè, ik ben weer helemaal rustig geworden :)
Meer mee doen!

Nooit je smoel houden ZZ iedere mening telt ;) Dank vor je reactie en naast die van Jan zal ik inderdaad een volgende keer met solonummers een meer thematische aanpak hanteren! Eigelijk zoals ik met m'n (band)nummers ook werk wat volgens sommigen wel eens als progressief te noemen valt door de vele wisselende thema's. Dit stuk was inderdaad de rust zelve :harmony: En een beetje klinken als Steve Vai vind ik niet, eerder Neil Schön als mijn vroegere gitaarleraar hierop zei, of doelde hij op de stijl (kweet niet) :D