PDA

View Full Version : Welke gitaar kies ik best?



coldGSA60
26 augustus 2007, 16:12
Hallo,
Momenteel speel ik al een tweetal jaar elektrische gitaar met een Ibanez GSA60, ondertussen ben ik aan het uitkijken naar een betere gitaar, om samen met wat vrienden af en toe eens samen te komen en wat te spelen en misschien wat optredens in de buurt.
De muziekstijlen die ik speel zijn vooral metal en hard rock.

Mijn budget is max 500 euro (liefst rond de 400 zelfs).
Zelf zie ik een ibanez sz320 of een sa260 wel zitten, maar er zijn zoveel gitaren die waarschijnlijk in aanmerking komen...
Daarom vraag ik hier maar welke gitaren jullie mij nog aanraden.

Thx

(waarschijnlijk is dit een topic zoals er zoveel bestaan, maar ik geraak er zelf niet uit :( )

minnehond
26 augustus 2007, 16:26
Hallo,
Momenteel speel ik al een tweetal jaar elektrische gitaar met een Ibanez GSA60, ondertussen ben ik aan het uitkijken naar een betere gitaar, om samen met wat vrienden af en toe eens samen te komen en wat te spelen en misschien wat optredens in de buurt.
De muziekstijlen die ik speel zijn vooral metal en hard rock.

Mijn budget is max 500 euro (liefst rond de 400 zelfs).
Zelf zie ik een ibanez sz320 of een sa260 wel zitten, maar er zijn zoveel gitaren die waarschijnlijk in aanmerking komen...
Daarom vraag ik hier maar welke gitaren jullie mij nog aanraden.

Thx

(waarschijnlijk is dit een topic zoals er zoveel bestaan, maar ik geraak er zelf niet uit :( )

Een kennis van me heeft laatst een SZ320 gekocht (wit met zwarte binding) en hij is er erg tevreden mee. Speelt zelf ook meest metal en hardrock.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je verder wil? welke body stijl bevalt je, wil je een tremelo of niet etc?

allochthomas
26 augustus 2007, 16:28
probeer eens de ltd serie van ESP(ltd is de betaalbare versie van ESP), mooie gitaren en spelen prima.

coldGSA60
26 augustus 2007, 16:41
Een kennis van me heeft laatst een SZ320 gekocht (wit met zwarte binding) en hij is er erg tevreden mee. Speelt zelf ook meest metal en hardrock.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je verder wil? welke body stijl bevalt je, wil je een tremelo of niet etc?
Tremelo is niet echt nodig ;)
Zie het liefst een les paul body of een explorer, ibanez body mag er ook natuurlijk zijn (vooral de artist en de sz) ;)

RammerStein
26 augustus 2007, 16:48
probeer eens de ltd serie van ESP(ltd is de betaalbare versie van ESP), mooie gitaren en spelen prima.

ik sluit me hier bij aan maar zijn de meeste ltd's niet rond de 600 euro?

Tin
26 augustus 2007, 17:05
Ik zou kijken voor een Ibanez rg 321 of rgr 321.

allochthomas
26 augustus 2007, 17:07
ik sluit me hier bij aan maar zijn de meeste ltd's niet rond de 600 euro?
je kan ze vast wel goedkoper krijgen, maar ze zijn best zeldzaam in nederland

coldGSA60
26 augustus 2007, 17:12
je kan ze vast wel goedkoper krijgen, maar ze zijn best zeldzaam in nederland
Ik woon in België, ik weet niet of dat een rol speelt qua prijs? :confused:

allochthomas
26 augustus 2007, 17:14
Ik woon in België, ik weet niet of dat een rol speelt qua prijs? :confused:
ik heb geen idee, ik zou zeggen ga eens langs bij je locale muziekwinkel en vraag het eens.

coldGSA60
26 augustus 2007, 17:32
ik heb geen idee, ik zou zeggen ga eens langs bij je locale muziekwinkel en vraag het eens.
Ik ga morgen eens de gitaarwinkels hier in de buurt checken en de prijzen vergelijken ;)

Sjel
26 augustus 2007, 17:52
Vergeet ook vooral de versterker niet! Ik weet niet waarover je nu speelt, maar als dat een 25 watt transistorbakje is, dan zou ik je 400 à 500 eerder investeren in een versterker dan in een nieuwe gitaar.
Een supergoeie gitaar zal over een goedkope versterker toch als een goedkope klinken...

coldGSA60
26 augustus 2007, 18:45
Vergeet ook vooral de versterker niet! Ik weet niet waarover je nu speelt, maar als dat een 25 watt transistorbakje is, dan zou ik je 400 à 500 eerder investeren in een versterker dan in een nieuwe gitaar.
Een supergoeie gitaar zal over een goedkope versterker toch als een goedkope klinken...
Momenteel heb ik een 15 watt beginnersversterker maar ik plan samen met de nieuwe gitaar ook een nieuwe versterker bij te kopen ;)
Heb een 850 euro in totaal die ik wil uitgeven aan mijn nieuw materiaal, zou deze ongeveer 50/50 verdelen over gitaar en versterker ;)
Dus een nieuwe betere versterker komt er zeker!

RammerStein
26 augustus 2007, 19:06
je kan ze vast wel goedkoper krijgen, maar ze zijn best zeldzaam in nederland

ja daarom:P
en linkshandig al helemaal maar ik weet niet wat de topic starter is, ik denk rechtshandig maar goed.
in belgië zullen ze denk ik ook wel aardig zeldzaam wezen.

coldGSA60
26 augustus 2007, 20:36
ja daarom:P
en linkshandig al helemaal maar ik weet niet wat de topic starter is, ik denk rechtshandig maar goed.
in belgië zullen ze denk ik ook wel aardig zeldzaam wezen.
Ben linkshandig van nature maar heb altijd al met een rechtshandige gespeeld ;)
ESP's zijn hier ook zeldzaam, op internet maar 1 winkel gevonden die ze verkoopt, en is nog ver van hier ook :confused:

RammerStein
26 augustus 2007, 22:25
Ben linkshandig van nature maar heb altijd al met een rechtshandige gespeeld ;)
ESP's zijn hier ook zeldzaam, op internet maar 1 winkel gevonden die ze verkoopt, en is nog ver van hier ook :confused:

kyk dat dacht ik al... maar esp is denk ik ook nog iets te duur voor je;) tenzij je een ltd neemt maar daarvan kun je ook wel verwachten dat de prijzen rond de 600 euro ligt.

tabmaniac
26 augustus 2007, 22:47
SZ is leuk en misschien Peavey Bandit of Randall erbij..

BasHermus
27 augustus 2007, 10:10
Als ik zou moeten kiezen zou ik bijna het volledige bedrag besteden aan een versterker.

Bij voorkeur een goede buizenbak (50 buizen-watts klinken meestal veel luider dan 50 transistor watts (dankzij psycho-akoestische grappen).

Voor 850 euro heb je daarin redelijk wat keus (Brunetti, Marshall, Fender...).

Mocht je toch een nieuwe gitaar willen (en niet persé een metal-model willen hebben) dan is de Fender Tele lite Ash een erg goed ding (ook om metal te spelen).
Heeft veel meer definitie in de accoorden dan de meeste "echte" metal gitaren, en dat zul je hard nodig hebben als je veel distortion gebruikt.

coldGSA60
27 augustus 2007, 17:23
De gitaar is gekocht :punk:
Ben deze namiddag eens de winkel binnen gestapt en heb een paar gitaren mogen testen: ibanez sz320, sa260, rg321 en 350.
Verder ook nog een fender en een epiphone lp getest.
Ik ben binnengestapt met een lichte voorkeur voor de sz320 en ben ook buitengestapt met een sz320 :D
Even heb ik getwijfeld met de lp en de rg350, de lp genoot mijn voorkeur qua body en rg350 produceerde wel een vet geluid :D
Maar ik heb dan toch gekozen voor de sz die iets minder metal was dan de rg :)

RammerStein
27 augustus 2007, 20:14
leuk gitaartje:P
veel succes dr mee;)
enne wat voor kleur eigenlijk? :strat:

coldGSA60
27 augustus 2007, 20:22
Een zwarte ;)
Deze dus: http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg/m/SZ320EX_BK_1A_01.gif

RammerStein
27 augustus 2007, 20:33
jep die had ik dus al ingedachten:P
mooi man 8-)