PDA

View Full Version : beter klinken



SQuiT
21 januari 2003, 14:28
ik speel nu ruim een maand gitaar ik zit ook op les en ik kan al redelijk goed tokkelen. het probleem is dat mijn vriend een western gitaar heeft.
hij speelt alleen maar akkoorden ik wou dat ook wel graag leren maar toen ik een akkoord probeerde op me klasieke gitaar klonk het heel anders dan bij hem.
ik ben nou wel eigenlijk een beetje jaloers omdat hij zo stoere gitaar heeft waarbij de akkoorden goed klinken en ik niet.
mijn vraag is eigenlijk is het waar dat je beter akkoorden kunt spelen op een western dan op een klasieke. of ben ik mischien te jaloers????

willemw
21 januari 2003, 17:38
Misschien moet jij een westerngitaar kopen, of je vriend een klassieke? Dat gaat of speelt misschien wat beter samen. Je moet natuurlijk wel met elkaar kunnen spelen zonder jaloers te worden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: willemw op 2003-01-21 17:40 ]</font>

JimGitaar
21 januari 2003, 17:45
Als jij zijn western mooier vind klinken ben jij misschien beter af met een western gitaar. Maar ik denk dat je op les toch gewwon een klassieke gitaar moet bespelen.
De techniek is overigens moeilijker te leren op een western, elektrische gitaar

Stitch
21 januari 2003, 18:06
Je kan op een spaanse ook speciale metaal omwonden snaren zetten met dezelfde spanning als nylon snaren (zodat je hals niet krom trekt enzov.)

FF zoekfunctie gebruiken.

SQuiT
21 januari 2003, 19:38
Op 2003-01-21 18:06, schreef Stitch:
Je kan op een spaanse ook speciale metaal omwonden snaren zetten met dezelfde spanning als nylon snaren (zodat je hals niet krom trekt enzov.)

FF zoekfunctie gebruiken.


he thx voor de tip

dirkw83
24 januari 2003, 19:15
Op 2003-01-21 17:45, schreef JimGitaar:
Als jij zijn western mooier vind klinken ben jij misschien beter af met een western gitaar. Maar ik denk dat je op les toch gewwon een klassieke gitaar moet bespelen.
De techniek is overigens moeilijker te leren op een western, elektrische gitaar


Nou, dat vind ik toch niet direct hoor. Bij een spaanse zijn de Barré's veel zwaarder omdat de hals dikker is.