PDA

View Full Version : Moogerfooger Freqbox: Iemand ervaring mee?



flyswatter
26 augustus 2007, 15:27
Hey,

Ik heb een filmpje gezien van de Moogerfooger Freqbox, en ik vond hem wel lekker klinken, nu wou ik weten of iemand wat ervaring heeft met deze bak? Is het wat makkelijk te gebruiken voor een"n00b", of zit je er echt uren mee te kloten. De kwaliteit en af werking, is die wat in orde? Kortom, waar voor zijn geld?

Pieter

dunnoaname
26 augustus 2007, 23:20
Geen ervaring met dit model maar over moogerfoogers in het algemeen kan ik zeggen: waanzinnig veelzijdig, waanzinnig geluid, waanzinnig goed afgewerkt, waanzinnig duur.

Kortom, je kan veel en krijgt veel en je betaalt ook heel veel.

Nellyrocks
26 augustus 2007, 23:56
Hier (http://www.youtube.com/results?search_query=Moogerfooger+Freqbox&search=Search) zijn wat filmpjes over dat ding. Als je weet hoe een anologe synth werkt is het niet echt lastig. Klinkt best cool maar, wat moet je er mee. Wat voor een muziek wil je er in godsnaam mee maken.

flyswatter
27 augustus 2007, 00:41
Veel waar voor veel geld dus :p
Ach ja werken dan maar...

En wat voor muziek, tja... Ik ga er wat mee freaken samen met een DJ/drummer, daarvoor is ie wel geschikt, me dunkt. Lijkt me sowieso wel dikke fun om alle mogelijkheden van dat ding te verkennen ;)

Nellyrocks
27 augustus 2007, 00:45
Dan is ie idd te gek denk ik. Misschien ook wel te gek met bas.

gvink
27 augustus 2007, 02:01
Zijn errug gave pedalen, heb zelf de MurF en heb de Phaser gehad.. Wat het wel een beetje is, is dat het filter geluid wat ze maken een erg typische klank is. Daar ontkom je niet aan als je dit soort technieken/effecten gaat toepassen, maar dat betekent wel dat je er een specifiek doel voor moet hebben. Je kan t dus niet bij wijze van spreken, net als een delay bij 'ieder nummer' gebruiken.. ;)

maar over het algemeen zijn de Moogerfroogers stuk voor stuk pedalen die ik allemaal op de plank zou willen hebben... ...

Tristan
27 augustus 2007, 02:16
Die MurF vind ik ruk, ik kreeg er in ieder geval alleen maar een heel lullig klinkend Kraftwerk achtig geluidje uit, hoe ik de controls ook zette...

Zowiezo is dat wel een beetje een probleem met die Moog dingen heb ik het idee, het is allemaal wel leuk en aardig, maar echt vet/wild/geil/goor klinkt het niet, het klinkt meestal toch wel een beetje lullig en ook je directe toon wordt er een beetje door verneukt heb ik het idee, je verliest een beetje ballen...

Let verder op de kwaliteit, ik heb ooit een Lowpass filter getest die harder ruisde dan elk ander pedaal dat ik ooit getest had en dan stond 'ie nog niet eens aan...
Wat betreft kwaliteit is het mijns inziens dus niet helemaal geweldig, maar je kan er wel gave dingen mee doen, ik ben ook wel benieuwd naar die FreqBox...

flyswatter
27 augustus 2007, 19:48
Misschien als je het combineert met een fuzz of distortion, dat je dan wel een vetgeilbruut geluid krijgt? :satisfie:
Als ik in de nabije toekomst kans heb om dat ding eens aan de tand te voelen laat ik jullie zeker iets weten..

gvink
27 augustus 2007, 21:01
Die MurF vind ik ruk, ik kreeg er in ieder geval alleen maar een heel lullig klinkend Kraftwerk achtig geluidje uit, hoe ik de controls ook zette...


haha.. :)
Ik krijg er erg gave arpeggio's mee.. Murf op achtsten, delay op triplets -> Woohaaa! Maar je moet de mix gewoon niet voluit zetten en er al iets van een lekkere drive/fuzz voorgooien...



Zowiezo is dat wel een beetje een probleem met die Moog dingen heb ik het idee, het is allemaal wel leuk en aardig, maar echt vet/wild/geil/goor klinkt het niet, het klinkt meestal toch wel een beetje lullig en ook je directe toon wordt er een beetje door verneukt heb ik het idee, je verliest een beetje ballen...

Toon wordt niet verneukt hoor.. Ik heb (uiteraard) aardig wat ge-ab-ed en als er al iets gebeurt is het zo minimaal dat ik het niet hoor. Ook niet op (erg) hoog volume. En ik heb nog steeds grote ballen.. :blast:



Let verder op de kwaliteit, ik heb ooit een Lowpass filter getest die harder ruisde dan elk ander pedaal dat ik ooit getest had en dan stond 'ie nog niet eens aan...
Wat betreft kwaliteit is het mijns inziens dus niet helemaal geweldig, maar je kan er wel gave dingen mee doen, ik ben ook wel benieuwd naar die FreqBox...

Met beide MoogerFroogers geen klachten over kwaliteit.. In tegenstelling zelfs, erg degelijk en een waanzinnige sound.
Overigens zijn ze wel enigszins gevoelig voor plaatsing..! Direct naast elkaar gaf idd wat ruis en ze verbruiken veel mA! Murf zit rond de 350-400mA, Phaser valt op zich wel mee maar is met 150 mA ook niet echt zuinig. Maar ja, zijn ook grote pedalen met grote prints...

Maar dat blijft altijd een mening.. ;)
(sommige mensen vinden Kraftwerk wel gaaf... ...)

Tristan
27 augustus 2007, 21:25
Ik vind Kraftwerk ook cool, maar niet uit mijn gitaar... ;) :D
Tsja, ik weet het niet met die Moog dingen het is allemaal wel leuk enzo, maar ik vind het maar een beetje slappe hap, ik had sterk de indruk dat met zo'n pedaal tussen gitaar en amp het geluid wat slapper en vlakker/platter werd, de algehele sound van die pedalen en in het bijzonder de MurF vind ik gewoon ook niet echt vet...