PDA

View Full Version : Flightcaseje met glijprofiel



Raffel
26 augustus 2007, 13:47
Ik heb even de gebruikelijke flightcase websites afgestruind, maar ik zie eigenlijk nergens flightcases te koop met een glijprofiel. (liefst aan voor- en achterkant) Iemand een idee waar ze (8HE) te krijgen zijn?

Thx,

Ralf

groovieguitarguus
26 augustus 2007, 17:13
Deze tip kreeg ik laatst op dit forum:

goldcase.nl soort DAP flightcases.
De versterker uitvoering heeft zowel voor als achter een glijprofiel.

Ook DAP heeft deze... newline.nl

En in Duitsland de wat duurdere (wel steviger) Thon cases bij thomann.de

gr. Guus

Raffel
27 augustus 2007, 10:29
Thx, goldcase had ik ook al op gekeken, nu zie ik ze wel staan. 1 besteld en hij is onderweg :D

groovieguitarguus
27 augustus 2007, 20:56
Laat me even weten wat je van de Coldcase case vindt...

guus@blankman.net


Thanx

Guus

AART
27 augustus 2007, 21:52
Ik ben dus degene die bij goldcase een 12he vandaan heeft.

heb em nu een jaar ofzo en hij is prima.

groovieguitarguus
27 augustus 2007, 22:28
Is een Goldcase beter... c.q. steviger dan een DAP.
Ik heb laatst even naar een DAP gekeken,
maar vond het niet zo...
Uiteraard alle waar naar zijn geld...


gr. Guus

Raffel
28 augustus 2007, 09:33
de mensen van goldcase moeten mijn bestelling nog confirmeren. Duurt wel lang zeg :(

Piekhaar
28 augustus 2007, 12:16
de mensen van goldcase moeten mijn bestelling nog confirmeren. Duurt wel lang zeg :(

Ja, heb ik ook.

Ik heb zondagavond een bestelling gedaan, gekozen dat ik vooruit wil betalen.
In het mailtje stond dat ze nog contact met me zouden opnemen.

Wacht ik nu dus nog op.

Raffel
28 augustus 2007, 12:48
ze zullen het wel druk hebben dan. Ik vind het wel vreemd dat men daar nog over gaat bellen. Normaal gesproken krijg je gewoon een kopie van de factuur via e-mail en de gegevens om de vooruitbetaling te voltooien. Ach ja, we wachten gezellig af!

Piekhaar
28 augustus 2007, 16:24
Aangezien ik een ongeduldig persoon ben (als ik iets bestel wil ik gewoon meteen weten hoe en wat) heb ik ze via hun website gemaild over hoe het wat.

Wacht nu geduldig op reactie :listen:

Kaboemba
28 augustus 2007, 18:52
Lang ? potdomme 1 dag.

Piekhaar
29 augustus 2007, 10:22
Voor een bestelling via internet / webwinkel vind ik dat lang. Persoonlijk vind ik dat dat meteen geregeld moet worden. De rest gaat ook automatisch, waarom de betalingsinfo dan niet.

Maar goed, vandaag is mijn bestelling bevestigd en ik heb de centjes overgemaakt. Dus het zal allemaal wel goedkomen.

Raffel
29 augustus 2007, 10:41
insgelijks. Ik bestel vrij veel over internet en krijg altijd meteen een opdrachtbevestiging en bestellingsinformatie. Op zich voor hen ook niet ideaal, ze hadden mijn geld al lang in huis kunnen hebben als ze het bankrekening nummer en bedrag bij het plaatsen van de bestelling al hadden vermeld. Dus uiteindelijk 3 dagen wachten is best lang ja. (goed de bestelling is geplaatst in het weekend, maar toch, bij genoeg bedrijven is dit een geautomatiseerd systeem)

Piekhaar
5 september 2007, 17:19
Ik hem m'n kistje vandaag binnen gekregen. Ziet er netjes uit. Deze week maar even alles erin gaan schroeven.

Raffel
5 september 2007, 18:14
hier toevallig ook. :) Ben al bezig :D

AART
5 september 2007, 18:46
Inzetten is vaak nog wel lastig, mijn tactiek is de achterdeksel erop en het ding op zijn rug leggen, dan kan je van tevoren mooi alle moeren schuiven naar wara ze moeten en kan je alles er makkelijk inzetten. De achterdeksel is om er voor te zorgen dat de kist niet schuin kan gaan staan, als je begrijpt wat ik bedoel.

Raffel
5 september 2007, 19:59
volgens mij ben ik zo'n 5 minuten bezig geweest om alles er in te hangen, maar wel 20 minuten over nagedacht hoe ik alles er in ga hangen. :D

Ik ga voor een bromvrij rack deze keer! Morgen ff kabel bestellen en wat plugjes en dan zijn we voorlopig klaar denk ik. Eerst ff een bromtest doen natuurlijk!


Inzetten is vaak nog wel lastig, mijn tactiek is de achterdeksel erop en het ding op zijn rug leggen, dan kan je van tevoren mooi alle moeren schuiven naar wara ze moeten en kan je alles er makkelijk inzetten. De achterdeksel is om er voor te zorgen dat de kist niet schuin kan gaan staan, als je begrijpt wat ik bedoel.

De enige tactiek denk ik, tenzij je graag gefrustreerd raakt :D Daarnaast, probeer maar eens een 3 HE rack preamp bovenin een rack te schroeven. Dat doe je echt liever als hij op z'n rug ligt :D

AART
5 september 2007, 20:37
Yeah, niet echt te doen idd.

Ik zat laatst nog wel te denken om mijnr ack te vervangen door een 12he mesa sus, maar bij een nadere blik op de prijs en het gewicht toch maar besloten deze te houden :seriousf:

Piekhaar
5 september 2007, 21:34
Alles wat erin moet ligt nog in de oefenruimte, dus dat kan vandaag nog niet.

Ik verwacht niet dat ik hier heel lang mee bezig ga zijn. Het is maar 1 19" racktuner en een draadloos systeem. Hoe ik dat laatste vast ga maken weet ik nog niet, dat is geen 19" apparaat.

AART
5 september 2007, 21:39
Alles wat erin moet ligt nog in de oefenruimte, dus dat kan vandaag nog niet.

Ik verwacht niet dat ik hier heel lang mee bezig ga zijn. Het is maar 1 19" racktuner en een draadloos systeem. Hoe ik dat laatste vast ga maken weet ik nog niet, dat is geen 19" apparaat.

Daar kan je rackmounts voor kopen, o.a. bij thomann.de of musicstore.de.
Kost je een paar tientjes.

casper innosence
5 september 2007, 21:52
Daar kan je rackmounts voor kopen, o.a. bij thomann.de of musicstore.de.
Kost je een paar tientjes.

en dan zit het wel goed vast, paar vaste kabeltjes ertussen en klaar is kees,ook makelijker bij op en ombouwen.

Ik heb zo'n 2 he halve diepte rack bij thomann vandaan, bevalt prima. Kon mn recto dr altijd mooi op zetten. Nu staat het rackje boven op mn soldano. Goed ter bescherming, maar ook makkelijk met opbouwen.

AART
6 september 2007, 14:07
He, jouw band klinkt verrekte goed!
Merk het nu pas.

Raffel
13 september 2007, 09:52
Gisteren een aantal meters George L's + plugs ontvangen, (overigens wel voor 100% de verkeerde pluggen en daarvan weer 40% voor de verkeerde dikte kabel, kijken hoe ze dat gaan oplossen.) wat denk je gvd.. Nog ruis in mijn rack. Maar eigenlijk voornamelijk als ik het volume op mijn gitaren half open zet. (aardlus?)

Ik denk dat ik er maar weer gewoon humfrees in ga zetten, dat loste het probleem voorheen voor 90% op.

Ik heb verder alle gear die normaal gesproken brom veroorzaakt in andere apparaten zo ver mogelijk uit de buurt van de pre- en poweramp gehouden. (dus de racktuner, powerconditioner, midi switcher) Alles op de powerconditioner aangesloten behalve de midi switcher, maar die zit even goed op hetzelfde stopcontact.

*Zucht* gaan we de boel maar weer langszaam afbreken...