PDA

View Full Version : nieuwe gitaar: Vintage strat



Richwoodje
26 augustus 2007, 12:29
Hij stond hier al een paar dagen in huis, maar sinds gisteren is het officieel mijn gitaar: een Vintage Icon Stratocaster!

Verhaaltje: Anderhalf of twee jaar terug kocht ik, een beetje gedwongen omdat ik al twee uur in een kleine muziekwinkel zat te pielen en m'n pa wel eens weg wilde, een Ibanez RG. Ibanez stond hier vervolgens stof te happen want het ding pastte totaal niet bij wat ik speelde en wilde spelen. Nu was ik een paar weken geleden op vakantie en toen heb ik (het is een godwonder) best veel met m'n pa geleuterd, en ook de Ibanez kwam ter sprake.
Ik was dat gesprek alweer bijna vergeten, tot mijn pa opeens thuiskwam met een gevulde gitaartas. Hij was bij de eerder genoemde muziekwinkel geweest, dat is een klant van hem, en toen had hij het over mijn miskoop gehad. Nadat hij had verteld wat voor stijl ik zo ongeveer heb (bluesy) en wat voor muziek ik dan interessant vind (ouwe meuk) kreeg hij de Vintage mee om mij eens te laten proberen. Ik proberen, en het was echt een tof ding! Fijn ding voor het oog ook. Relicding, en relic ga ik niet meer voor betalen maar ik vind het ook niet erg als het er wel is. Enige probleem was geld: Ibanez kocht ik voor 340 of zo, Vintage moest 360 kosten. De inruilprijs van die Ibanez zou dan nog wat lager liggen leek me, en een kutpuber als ik met alleen een zaterdagskrantenwijk en net een zomer achter de rug heeft nou eenmaal niet zo veel geld.

Dus ik gisteren met m'n pa naar Zaandam, naar de kleine muziekwinkel. Eerst uitgebreid koffie zitten lurken en leuteren over niets, en toen werd me gevraagd of de Vintage me beviel. Jazeker zei ik, en de winkelier antwoordde: "oh, laat die Ibanez dan maar hier staan, dan zit het wel goed". Kortom, nog een goeie deal ook. Voor m'n gevoel zelfs gratis: geen cent kwijt, alleen een lelijke stofvanger.

Genoeg geleuter, foto's:
http://img299.imageshack.us/img299/2838/gitaren005xk5.jpg
http://img299.imageshack.us/img299/6607/gitaren006nh7.jpg

Nielsje
26 augustus 2007, 12:32
Nou gefeliciteerd! Als dit je ding is, dan heb je een goeie deal gedaan.

Hoe is het geluid en afwerking van die dingen? Gave kleur trouwens :)

Riky
26 augustus 2007, 12:36
Vintage idd leuke gitaren!! Heb hem ook in mijn handen gehad.. Ziet er netjes uit en speelt ook wel fijn!

Ik snap alleen niet hoe ze bij die relic `beschadigen´ bij de ´horens´van de body... maar achja..

Ziet er tof uit!

Veel plezier ermee!!! En laat deze gitaar aub geen stofhappen ;)

Richwoodje
26 augustus 2007, 12:37
Nou gefeliciteerd! Als dit je ding is, dan heb je een goeie deal gedaan.

Hoe is het geluid en afwerking van die dingen? Gave kleur trouwens :)

Alles is in orde: Wilkinsontuners, wilkinsonbrug en wilkinsonpups. De lak ontbreekt wel hier en daar (:D), maar de relic is goed gedaan: waar de lak er nog wel is, is die echt heel mat en dun. Pots zijn goed, frets zijn goed, nut is goed. Echt een hele fijne gitaar, zeker voor het geld. Ik heb ook wel op Mex strats gespeeld, en dan is dit echt beter vind ik

G.G.
26 augustus 2007, 13:09
Mooie deal, met gesloten beurs. Mooi gitaartje ook. Jammer van die kop, maar dat heeft natuurlijk met rechten te maken. Gefeliciteerd, klinkt goed allemaal.

no 1 hops
26 augustus 2007, 13:15
ook die winkel is een pluim waard!