PDA

View Full Version : Fender Noiseless met...?



Luigi
26 augustus 2007, 09:10
Ik wil tóch een "gewone" humbucker in mijn Fender American Standard...!
Er zit nu een setje Fender Vintage Noiseless in waarvan ik de bridge nu wil vervangen door een F-spaced fullsize humbucker. Dus de mid en neckpups blijven Fender Noiseless.
Welke humbucker zou een mooie combinatie vormen met deze pups? Mag best wat output hebben maar ook weer niet teveel.
Suggesties? Tips? Ervaringen?

Yannicks
26 augustus 2007, 09:44
Het is toch puur zonden om een humbucker in je strat te plaatsen. Dat schiet juist het hele doel en het hele wezen van een strat voorbij.

Als je graag iets met humbuckers wilt kun je beter iets van een mooie superstrat erbij kopen ofzo.

Luigi
26 augustus 2007, 10:57
in zo'n American Standard zit een badkuipje. Voor een hb hoef ik dus geen routing aan te passen. Maw; de originele setup is zo weer terug te plaatsen. Het is een heerlijk gitaartje die ik graag ook in de band wil gebruiken. En dat doe ik dan het liefst met humbuckers. Vandaar.

no 1 hops
26 augustus 2007, 11:13
misschien een GFS LIL killer.
niks frezen, blijft je slagplaat heel en je krijgt er een mooi blade bucker voor terug dus zonder string spacing probleem.
meet de output even van je brug pup, en kies dan een van de lil's die daar wat boven zit.

Luigi
26 augustus 2007, 11:54
Ik heb liever een full-size humbucker; f-spaced. Ik heb wel eens wat geexperimenteerd met Dimarzio Fasttracks maar vond het toch net wat achterblijven bij een gewone humbucker.

De waarden van die Fender Noiseless is 9.8 K, inductance 3.0 Henries. Wat voor waarden zou een bridge humbucker moeten hebben om dat een beetje te matchen?

Luigi
27 augustus 2007, 18:27
Dank voor jullie reacties zover.
Iemand anders nog ideeen of suggesties?